فرنسا في خطوة مفاجئة تعيد تشغيل محطة تعمل بالفحم حتى تواجه أزمة الطاقة والتي تعصف على فرنسا وقارة أوروبا من أسباب الحرب الروسية على أوكرانيا.

قررت فرنسا إعادة تشغيل محطة طاقة تعمل بالفحم في سان أفولد في شمال شرقي البلاد في نهاية الأسبوع في ظل أزمة الطاقة الحالية وتوقف عمل العديد من محطات الطاقة النووية.

وقد تم فصل محطة "إميل هوشيت" عن الشبكة في نهاية مارس، إلا أن وزارة الطاقة الفرنسية قررت الآن إعادة تشغيل المحطة لإنتاج الطاقة، إلا أن عملها سيستمر مبدئيا حتى نهاية عام 2023, حيث وافق 70 موظفا كانوا قد تم تسريحهم على العودة إلى وظائفهم بزيادة في الأجور.

بجانب من "إميل هوشيت" تعد محطة "كورديميس" في غرب فرنسا محطة الطاقة الأخرى الوحيدة التي لا تزال تعمل بالفحم في البلاد, وقبيل إغلاقها، كانت محطة "إميل هوشيت" تعمل بالفحم المستورد من روسيا.

وفي نفس الوقت تضغط الحكومة الفرنسية على شركة الكهرباء "اي دي اف" لإعادة تشغيل كل المفاعلات النووية بحلول فصل الشتاء، إلا أنه لم يتضح بعد ما إذا كان هذا ممكنا أم لا.

المصدر: قناة بينونة

France in a sudden move restarts a coal-fired plant in order to face the energy crisis that is afflicting France and the continent of Europe from the causes of the Russian war on Ukraine.

France decided to restart a coal-fired power plant in Saint-Avold in the north-east of the country at the weekend, in light of the current energy crisis and the suspension of many nuclear power plants.

The Emile Hochette plant was disconnected from the grid at the end of March, but the French Energy Ministry has now decided to restart the plant to produce energy, but its work will continue initially until the end of 2023, when 70 employees who had been laid off agreed to return to their jobs with an increase in wages.

Aside from the Emile Hoechette, the Cordemis plant in western France is the only other still coal-fired power plant in the country. Prior to its closure, the Emile Hoechette plant was powered by coal imported from Russia.

At the same time, the French government is pressing the electric company "EDF" to restart all nuclear reactors by winter, but it is not yet clear whether this is possible or not.

2 Comments

Post a Comment