USB-C
USB-C

اعتبارا من العام المقبل، ستلتزم شركة أبل بقوانين الاتحاد الأوروبي باستبدال أجهزة الشحن القديمة بشاحن USB-C – عبر إلغاء مدخل شاحن أجهزة أيفون القديم إلى مدخل من نوع C.

وفقا لما نقلته بلومبرج عن رئيس قطاع التسويق في أبل جريج جوسوياك، مضيفا أن الشركة ستعتمد التغيير في شواحنها قبل أن يدخل القانون الأوروبي حيز التنفيذ في عام 2024.

قال جوسوياك إن الشركة ستمتثل كما تفعل مع القوانين الأخرى. ورفض تحديد موعد حصول أيفون على الشاحن ليحل محل شاحن Lightning. وأدلى بهذه التصريحات في مؤتمر وول ستريت جورنال في لاجونا بيتش، كاليفورنيا.

وقال إن أبل والاتحاد الأوروبي كانا على خلاف حول أجهزة الشحن لمدة 10 سنوات، متذكراً كيف أرادت السلطات الأوروبية ذات مرة أن تتبنى شركة أبل تقنية Micro-USB.

قال إنه لا Lightning منفذ شحن أيفون الحالي، ولا USB-C الموجود الآن في كل مكان كان من الممكن اختراعهما إذا حدث هذا التبديل.

أعلن المحللون منذ فترة أن أجهزة الأيفون المقرر إصدارها في عام 2023 يمكن أن تكون مزودة بشحن USB-C وأنه من المحتمل أن تقدم أبل المعيار عالميًا، وليس فقط في الاتحاد الأوروبي.

يؤكد المشرعون في الاتحاد الأوروبي أن القواعد ستقلل من النفايات لأن المستهلكين لا يحتاجون إلى شراء شاحن جديد في كل مرة يشترون فيها موبايل جديد. قال الاتحاد الأوروبي إن هذا سيقلل الإنتاج والتخلص من أجهزة الشحن الجديدة.

جوسوياك انتقد الاتحاد الأوروبي لإصدار قانون توحيد أجهزة الشحن لجميع أنواع الموبيلات في الاتحاد الأوروبي، معترفًا بأن الجانبين كانا في “خلاف بسيط”.

وقال: “نعتقد أن النهج كان سيكون أفضل من الناحية البيئية وأفضل لعملائنا إذا لم يكن هناك إجبار من الاتحاد الأوروبي”.

المصدر: Egypt14

USB-C
Apple company

Starting next year, Apple will abide by EU laws by replacing old chargers with a USB-C charger — by removing the old iPhone's charger port to a Type-C port.

According to Bloomberg, Apple's chief marketing officer, Greg Joswiak, said the company will adopt the change in its chargers before European law takes effect in 2024.

Joswiak said the company will comply as it does with other laws. He declined to say when the iPhone would get the charger to replace the Lightning charger. He made the remarks at the Wall Street Journal conference in Laguna Beach, California.

He said that Apple and the European Union had been at odds over chargers for 10 years, recalling how European authorities once wanted Apple to adopt Micro-USB technology.

He said that neither the current Lightning iPhone charging port, nor the now ubiquitous USB-C would have been invented if that switch had occurred.

Analysts announced a while ago that iPhones slated for release in 2023 could come with USB-C charging and that Apple will likely introduce the standard globally, not just in the European Union.

EU lawmakers maintain that the rules will reduce waste because consumers do not need to buy a new charger every time they buy a new mobile. The European Union said this would reduce production and phase out new chargers.

Joswiak criticized the European Union for passing a law to standardize chargers for all types of mobile phones in the European Union, acknowledging that the two sides were in a "minor disagreement".

"We believe the approach would have been better from an environmental point of view and better for our customers if there had been no compulsion from the European Union," he said.

Source: Egypt14

2 Comments

Post a Comment