LED lights
مصابيح ليد

ما زال الجدل قائم هل مصابيح “ليد LED” ضارة أم لا، وبالرغم من أن الخبراء يؤكدون أن المصابيح لا تحتوي على مواد سامة ولا تسخن بشكل كبير أثناء التشغيل.

ولكن هذه المصابيح ليد قد تسبب مشاكل صحية على المدى الطويل, ولكن بعض الأطباء قالوا لا تصيب إلا لمن لديهم مشاكل صحية من الأساس.

وإلى فترة طويلة ساد الاعتقاد أنه إن كنت تبحث عن طريقة لجعل منزلك صديقا للبيئة، فإن مصابيح “ليد” هي الخيار الأمثل.

الخطر على العين

لأنها تمتاز هذه المصابيح أنها تستخدم طاقة أقل، وبالتالي فإن ذلك سوف يقلل من انبعاث ثاني أكسيد الكربون الذي ينتج عن استهلاك الكهرباء، كما أنها لا تحتوي على أي معادن ضارة، مثل الرصاص أو الزئبق.

ولكن هناك تحذيرات صدرت مؤخرا حول علاقة هذا النوع من المصابيح مع أضرار محتملة للعين, حيث بينت دراسة فرنسية أن النسبة العالية من الضوء الأزرق التي تصدرها هذه المصابيح يمكن أن تعزز التنكس البقعي المرتبط بالعمر،

وهو ما يعني أن الضوء الصادر من مصابيح “ليد” قد يكون ضارًا بالعين على المدى الطويل بحسب ما نشره مجلة فوكس الألمانية.

المصابيح التقليدية

وإلى معرفة المقارنة وتأثير الضوء بين مصابيح ليد أو التقليدي، قام علماء بإجراء تجارب على الفئران, مع مجموعة واحدة تعرضت للضوء من هذه المصابيح.

ومجموعة أخرى واحدة للضوء من المصابيح المتوهجة التقليدية، ومجموعة واحدة للضوء من اللمبات الفلورية ليد والنتيجة هي:

مع شدة ضوء عالية تبلغ 6,000 لوكس، أدت جميع مصادر الضوء إلى التهابات عززت موت الخلايا البصرية, وأما عند شدة إضاءة منخفضة تبلغ 500 لوكس، والتي توجد في العديد من الغرف الداخلية.

وكان الضوء المنبعث من مصابيح “ليد” فقط هو الذي أثر على شبكية عين الفئران، وذلك بحسب الدراسة التي نشرها موقع NDR الألماني.

أضرار الضوء الأزرق

ولقد تم تمزج مصابيح “ليد” بين الضوء الأزرق والأصفر, حيث يمكن للضوء الأزرق أن يمر عبر القرنية دون عوائق ويؤدي إلى التهابات في البقعة, وتكون الخلايا الحسية الحساسة للألوان أكثر كثافة في هذه المنطقة من شبكية العين.

وقد يؤدي الضوء الأزرق إلى الإفراط في إنتاج البروتين، مما يؤدي إلى تفاعل متسلسل يؤدي إلى موت الخلايا المستقبلة للضوء, وهذا يؤدي إلى فقدان البصر لقدر الله.

المصدر: Egypt14

LED lights
LED lights

The controversy still exists whether LED lamps are harmful or not, although experts confirm that the lamps do not contain toxic substances and do not heat up significantly during operation.

But these LED lights may cause health problems in the long run, but some doctors said that they only affect those who have health problems from the ground up.

For a long time, it was believed that if you are looking for a way to make your home environmentally friendly, LED lights are the perfect choice.

Danger to the eye

Because these lamps use less energy, which will reduce the emission of carbon dioxide that results from electricity consumption, and they do not contain any harmful metals, such as lead or mercury.

But there are recent warnings about the relationship of this type of lamps with potential damage to the eye, as a French study showed that the high percentage of blue light emitted by these lamps can promote age-related macular degeneration,

Which means that the light from the LED lamps may be harmful to the eyes in the long run, according to what was published by the German Focus magazine.

traditional lamps

And to know the comparison and the effect of light between LED or traditional lamps, scientists conducted experiments on mice, with one group exposed to light from these lamps.

And one more light group of conventional incandescent bulbs, and one group light of LED fluorescent bulbs and the result is:

With a high light intensity of 6,000 lux, all light sources led to inflammation that promoted optic cell death, and at a low light intensity of 500 lux, which is found in many interior rooms.

And it was only the light emitted by LED lamps that affected the retina of mice, according to the study published by the German NDR website.

Blue light damage

LED lamps have been mixed between blue and yellow light, as the blue light can pass through the cornea unimpeded and lead to inflammation in the macula, and the color-sensitive sensory cells are more intense in this area of ​​the retina.

Blue light may lead to an overproduction of the protein, which leads to a chain reaction that leads to the death of the photoreceptor cells, and this leads to vision loss, God forbid.

Source: Egypt14

2 Comments

Post a Comment