Trump house
منزل ترامب في فلوريدا

في خبر عاجل منزل الرئيس السابق دونالد ترامب في فلوريدا يفتش من قبل مكتب التحقيقات الفيدرالي, في سابقة تاريخية في الولايات المتحدة الأمريكية.

قام مكتب التحقيقات الفيدرالي بتفتيش مقر إقامة الرئيس السابق دونالد ترامب في نادي مار إيه لاغو في بالم بيتش بولاية فلوريدا أمس الاثنين.

ووفقًا لصحيفة نيويورك تايمز ، يبدو أن البحث يركز على المواد - بما في ذلك "العديد من صفحات الوثائق السرية" - التي يُزعم أن ترامب أحضرها معه عندما غادر البيت الأبيض.

وجميع السجلات الرئاسية مملوكة للجمهور الشعب ويجب نقلها تلقائيًا إلى عهدة الأرشيف الوطني بمجرد مغادرة الرئيس لمنصبه ، وفقًا لقانون السجلات الرئاسية لعام 1978.

حيث أعلنت سيرينا ويليامز اعتزالها رياضة التنس ، وأثار الرئيس السابق دونالد ترامب أخبارًا خاصة به بعد أن قام مكتب التحقيقات الفيدرالي قام بتفتيش منتجعه في فلوريدا.

وحاول الرئيس الأمريكي السابق دونالد ترامب تحويل أخبار بحث مكتب التحقيقات الفيدرالي عن ممتلكاته في فلوريدا لصالحه ، مستشهداً بالتحقيق في الرسائل النصية ورسائل البريد الإلكتروني التي تطلب تبرعات سياسية من أنصاره.

السجلات الوطنية

وأخطرت إدارة المحفوظات والسجلات الوطنية الأمريكية الكونغرس في فبراير بأنها استعادت حوالي 15 صندوقًا من وثائق البيت الأبيض من منزل ترامب في فلوريدا ، بعضها يحتوي على مواد سرية 2/7.

وقال الرئيس الأمريكي السابق دونالد ترامب إن عملاء مكتب التحقيقات الفيدرالي داهموا عقار مار أ لاغو الخاص به في بالم بيتش بولاية فلوريدا.

مع عدم وضوح محور التحقيق على الفور ، إليك نظرة على بعض التحقيقات والدعاوى القضائية التي يواجهها ترامب, حيث تستمر التداعيات بعد أن نفذ مكتب التحقيقات الفيدرالي أمر تفتيش في منتجع الرئيس السابق ترامب في فلوريدا.

مكتب التحقيقات الفيدرالي

ورد فعل على بحث مكتب التحقيقات الفيدرالي في منتجع دونالد ترامب مار إيه لاغو في بالم بيتش ، فلوريدا, حيث أخبرت مصادر شبكة CNN أن البحث كان جزءًا من تحقيق في التعامل مع الوثائق الرئاسية ، بما في ذلك الوثائق السرية

وقال ترامب إن منزل West Palm Beach Mar-a-Lago تعرض لمداهمة من قبل عملاء مكتب التحقيقات الفيدرالي (FBI) الليلة الماضية.

وتقول بعض المصادر إن تفتيش مكتب التحقيقات الفيدرالي لمقر إقامة الرئيس السابق ترامب في فلوريدا يوم الاثنين أمس كان مرتبطًا بوثائق سرية يُزعم أن ترامب أخذها من البيت الأبيض.

أنصار ترامب

وتجمع عشرات من أنصار الرئيس السابق دونالد ترامب عبر الشارع من مقر إقامته الخاص في بالم بيتش ، فلوريدا ، متحدون في غضبهم من الأنباء التي تفيد بأن مكتب التحقيقات الفيدرالي قد أجرى بحثًا عن مارالاغو.

وأن بحث مكتب التحقيقات الفدرالي عن fmr. بريس, في منزل ترامب في فلوريدا مرتبط بمواد سرية يُزعم أن ترامب أخذها معه من البيت الأبيض إلى ناديه Mar-a-Lago الذي ينتمي إلى الأرشيف الوطني ، حسبما قال مصدر مطلع على الغارة لشبكة NBC News.

قال ترامب إن مكتب التحقيقات الفدرالي داهم منزله في Mar-a-Lago كجزء من تحقيق في إزالة السجلات الرئاسية من البيت الأبيض.

In breaking news, the home of former President Donald Trump in Florida is being searched by the FBI, in a historic precedent in the United States of America.

The FBI searched former President Donald Trump's residence at the Mar-a-Lago Club in Palm Beach, Florida, on Monday.

According to the New York Times, the research appears to focus on material — including "several pages of classified documents" — that Trump allegedly brought with him when he left the White House.

All presidential records are owned by the public and must be automatically transferred to the custody of the National Archives once the president leaves office, in accordance with the Presidential Records Act of 1978.

Serena Williams has announced her retirement from tennis, and former President Donald Trump sparked news of his own after the FBI searched his Florida resort.

Former US President Donald Trump tried to turn news of the FBI's search for his Florida property in his favour, citing an investigation of text messages and emails requesting political donations from his supporters.

National records

The US National Archives and Records Administration notified Congress in February that it had recovered about 15 boxes of White House documents from Trump's Florida home, some containing classified material 2/7.

Former US President Donald Trump said FBI agents raided his Mar-a-Lago estate in Palm Beach, Florida.

With the focus of the investigation not immediately clear, here's a look at some of the investigations and lawsuits Trump faces, as the fallout continues after the FBI executed a search warrant at former President Trump's Florida resort.

Federal Bureau of Investigation

And in reaction to the FBI search at Donald Trump's Mar-a-Lago resort in Palm Beach, Florida, sources told CNN that the search was part of an investigation into the handling of presidential documents, including classified documents.

Trump said his West Palm Beach Mar-a-Lago home was raided by FBI agents last night.

Some sources say an FBI search of former President Trump's Florida residence on Monday was linked to classified documents Trump allegedly took from the White House.

Trump supporters

Dozens of former President Donald Trump's supporters gathered across the street from his private residence in Palm Beach, Florida, united in anger at the news that the FBI had conducted a search for Mar-a-Lago.

And that the FBI search for fmr. Press, at Trump's Florida home linked to classified material Trump allegedly took with him from the White House to his Mar-a-Lago club, which belongs to the National Archives, a source familiar with the raid told NBC News.

Trump said the FBI raided his Mar-a-Lago home as part of an investigation into the removal of presidential records from the White House.

2 Comments

Post a Comment