Cristiano Ronaldo
كريستيانو رونالدو

كشفت تقارير صحفية إنجليزية عن حصول نجم فريق مانشستر يونايتد، البرتغالي كريستيانو رونالدو، إلى مكافأة مالية كبيرة من "الشياطين الحمر" قبل اتخاذ قراره بالرحيل عن صفوف النادي الإنجليزي.

وقالت صحيفة "ذا صن" البريطانية، أن اللاعب كريستيانو رونالدو حصل على "مكافأة مالية عبارة عن مبلغ من ستة أرقام"، قبل أيام من إعلامه إدارة فريق مانشستر يونايتد برغبته بترك الفريق. حيث قال مصدر مطلع قريب من النادي إن: "إعلان رونالدو عن رحيله بعد المكافأة قد لا يكون مجرد صدفة".

وكانت تقارير أخرى ذكرت الأسبوع الماضي، أن رونالدو أبلغ إدارة فريقه في رغبته في المغادرة هذا الصيف، وهو الأمر الذي رفضه فريق مانشستر يونايتد في البداية، لاسيما وأن عقده ما يزال ساريا.

موسم كارثي

ولكن يبدو أن مسؤولي النادي الإنجليزي رضخوا في النهاية للأمر الواقع، ووافقوا على رحيل "الدون"، حسب ما كشفه الصحفي البرتغالي برونو أندرادي.

وقال أندرادي، من حسابه الرسمي في تويتر: "وافق فريق مانشستر يونايتد على الضغوط (التي مارسها رونالدو) وهو مستعد للبيع".

وبيّن أن: "إدارة الفريق تريد حوالي 15 مليون يورو ( 13 مليون جنيه إسترليني ) حتى يتم فتح باب المفاوضات مع الأندية المهتمة"

وسوف يبحث رونالدو عن فريق جديد بعد أن عانى من "موسم كارثي" بلا ألقاب مع فريق مانشستر يونايتد، حيث احتل المركز السادس في الدوري الإنجليزي الممتاز، مما يعني عدم مشاركته في دوري أبطال أوروبا الموسم المقبل.

Cristiano Ronaldo
cristiano ronaldo

English press reports revealed that the Portuguese star of the Manchester United team, Cristiano Ronaldo, received a large financial reward from the "Red Devils" before making his decision to leave the English club.

And the British newspaper, The Sun, said that the player, Cristiano Ronaldo, received a “financial reward of a six-figure sum”, days before he informed the management of the Manchester United team of his desire to leave the team. An informed source close to the club said: "Ronaldo's announcement of his departure after the reward may not be just a coincidence."

And other reports said last week that Ronaldo informed his team's management of his desire to leave this summer, which Manchester United initially refused, especially since his contract is still valid.

disastrous season

But it seems that the English club officials finally acquiesced to the fait accompli and agreed to the departure of the "Don", according to what Portuguese journalist Bruno Andrade revealed.

Andrade said, from his official Twitter account: "Manchester United have accepted the pressure (from Ronaldo) and are ready to sell."

And he indicated that: "The team management wants about 15 million euros (13 million pounds) so that the door to negotiations is opened with interested clubs."

Ronaldo will be looking for a new team after suffering a "disastrous season" without titles with Manchester United, where he finished sixth in the English Premier League, which means he will not participate in the Champions League next season.

2 Comments

Post a Comment