Corona Saudi Arabia
كورونا السعودية

في خبر مفرح أعلنت وزارة الداخلية في السعودية عن رفع الإجراءات الاحترازية والوقائية المتعلقة ضد جائحة كورونا، وذلك بناءً على متابعة الوضع وما رفعته الجهات المعنية في وزارة الصحة، كما قررت الوزارة عدم اشتراط لبس الكمامة في الأماكن المغلقة.

المسجد الحرام

حيث قررت الداخلية السعودية رفع الإجراءات الاحترازية والوقائية المتعلقة بمكافحة كورونا، وعدم اشتراط لبس الكمامة في الأماكن المغلقة.

باستثناء المسجد الحرام في مكة، والمسجد النبوي الشريف في المدينة، والأماكن التي يصدر بشأنها بروتوكولات من قبل وزارة الصحة السعودية، أو المنشآت ترغب في تطبيق مستويات حماية أعلى.

تطبيق توكلنا

وعدم اشتراط التحصين والتحقق من الحالة الصحية في تطبيق "توكلنا" للدخول إلى المنشآت والأنشطة والفعاليات وركوب الطائرات،

باستثناء التي تقتضي طبيعتها اشتراط التحصين، أو الاستمرار في التحقق من الحالة الصحية حسب ما تحدده بروتوكولات الصادرة من قبل هيئة الصحة العامة.

لقاح كورونا

وأن تكون مدة اشتراط أخذ الجرعة التنشيطية الثالثة من لقاح كورونا لمغادرة المواطنين إلى خارج المملكة ثمانية أشهر بدلًا من ثلاثة أشهر من تلقي الجرعة الثانية.

حيث يستثني من ذلك الفئات العمرية التي تحددها وزارة الصحة أو المستثناة بحسب ام تظهر حالتهم الصحية في تطبيق "توكلنا".

الجرعة التنشيطية

وفي نفس الوقت أكدت وزارة الصحة أهمية الاستمرار في استكمال تنفيذ الخطة الوطنية السعودية للتحصين ويشمل ذلك أخذ الجرعات التنشيطية المعتمدة من اللقاح، كما أوضح المصدر أن الإجراءات المتخذة أعلاه تخضع للتقييم المستمر من قبل الجهات الحكومية السعودية.

وزارة الداخلية

وذكرت وزارة الداخلية السعودية في بيان لها، أن هذه الخطوة جاءت بناءً على متابعة الوضع لجائحة كورونا وما رفعته الجهات الصحية المختصة وللمكتسبات العديدة المتحققة في مكافحة الجائحة، وتضافر الجهود الوطنية الفعالة من الجهات كافة، والتقدم في برنامج اللقاحات الوطني.

وتجدر الإشارة إلى أن وزارة الداخلية أكدت على أهمية الاستمرار في استكمال تنفيذ الخطة الوطنية للتحصين ويشمل ذلك أخذ الجرعات التنشيطية المعتمدة من اللقاح.

Corona Saudi Arabia
Corona Saudi Arabia

In good news, the Ministry of Interior in Saudi Arabia announced the lifting of the precautionary and preventive measures related to the Corona pandemic, based on the follow-up of the situation and what the relevant authorities in the Ministry of Health submitted, and the Ministry also decided not to require the wearing of the muzzle in closed places.

Sacred Mosque

As the Saudi Interior decided to lift the precautionary and preventive measures related to combating Corona, and not to require the wearing of the muzzle in closed places.

With the exception of the Grand Mosque in Mecca, the Prophet’s Mosque in Medina, and places for which protocols are issued by the Saudi Ministry of Health, or establishments wishing to apply higher levels of protection.

trust us app

Not requiring vaccination and health status verification in the “Tawakkalna” application to enter facilities, activities, events, and board planes.

Except for those whose nature requires immunization, or continuing to verify the health status as determined by the protocols issued by the Public Health Authority.

Corona vaccine

And that the duration of the requirement to take the third booster dose of the Corona vaccine to leave the citizens outside the Kingdom is eight months instead of three months from receiving the second dose.

Where the age groups determined by the Ministry of Health are excluded from this, or those who are excluded according to whether their health condition appears in the “Tawakkalna” application.

booster dose

At the same time, the Ministry of Health stressed the importance of continuing to complete the implementation of the Saudi national plan for immunization, which includes taking the approved booster doses of the vaccine. The source also made it clear that the measures taken above are subject to continuous evaluation by Saudi government agencies.

Ministry of Interior Affairs

In a statement, the Saudi Ministry of Interior stated that this step was based on following up on the situation of the Corona pandemic, what was submitted by the competent health authorities, and the many gains achieved in combating the pandemic, and the concerted effective national efforts from all sides, and progress in the national vaccination program.

It should be noted that the Ministry of Interior stressed the importance of continuing to complete the implementation of the national plan for immunization, including taking approved booster doses of the vaccine.

2 Comments

Post a Comment