Will Smith
ويل سميث وزوجته

الممثل الأمريكي ويل سميث يقدم إستقالته من جوائز الأوسكار والأكاديمية تقبلها فورا, نتيجة للصفعة التي صفعها على خشبة المسرح لمقدم الجوائز.

وهذه الأكاديمية تعنى بالفنون وعلوم الصور المتحركة, والتي تنظم وتمنح جوائز الأوسكار, حيث أعلنت أن ويل سميث قد قدم استقالته من الأكاديمية على خلفية الانتقادات التي تعرض لها بعد ما قام بصفع كريس روك.

إستقالة ويل سميث

قال رئيس الأكاديمية ديفيد روبين أن الأكاديمية قبلت استقالة الممثل العالمي الأمريكي ويل سميث "فورًا", لأنها شعرت بالحزن والغضب في نفس الوقت من تصرف ويل سميث.

بيان الأكاديمية

وجاء هذا في بيان الأكاديمية أن القائمين عليها سوف يواصلون "المضي قدمًا في الإجراءات التأديبية ضد ويل سميث لانتهاكه معايير السلوك" إذ يتوقع الإعلان عن مزيد من العقوبات ضده في اجتماع مجلس إدارة الأكاديمية الموعد القادم في 18 نيسان.

تصريح ويل سميث

وفي نفس الوقت صرح ويل سميث في وقت سابق بأنه يعتزم الاستقالة من الأكاديمية، وأنّه مستعد إلى تقبل "جميع العواقب المتقررة" بعد أن أكّد أن سلوكه في حفل توزيع جوائز الأوسكار كان "صادمًا ولا يمكن تبريره".

حيث يأتي قرار قبول استقالة ويل سميث بعد بيان للأكاديمية جاء فيه أنها قد بدأت مع اتخاذ إجراءات تأديبية ضده خاصة وأنه قد رفض طلبًا من الأكاديمية في مغادرة الحفل بعد الحادث الذي شكّل انتهاكًا صارخًا إلى معايير السلوك المتعارف عليها في الأكاديمية.

كريس روك

كما اشتمل أيضا بيان الأكاديمية على اعتذار من الممثل الأمريكي كريس روك وجاء فيه: "نعتذر إلى الممثل كريس روك عما عاشه في تلك اللحظة ونشكره بحتفاظه على توازنه، ونعتذر إلى ضيوفنا والمشاهدين وبقية المرشحين عما حدث".

Will Smith
Will Smith

American actor Will Smith submits his resignation from the Academy Awards and the Academy accepts it immediately, as a result of the slap he slapped on stage for the award presenter.

This academy is concerned with the arts and motion picture sciences, which organizes and awards the Oscars, as it announced that Will Smith had submitted his resignation from the academy against the background of the criticism he was exposed to after he slapped Chris Rock.

Will Smith resigns

Academy President David Rubin said the Academy accepted the resignation of US international actor Will Smith "immediately", because it was both saddened and angry at Will Smith's behaviour.

Academic statement

And this was stated in the Academy's statement that those in charge of it will continue to "proceed with disciplinary action against Will Smith for violating the standards of conduct," as further sanctions against him are expected to be announced at the Academy's Board of Directors meeting next date on April 18.

Will Smith statement

Meanwhile, Will Smith has previously stated that he intends to resign from the Academy, and that he is prepared to accept "all prescribed consequences" after asserting that his behavior at the Oscars was "shocking and inexcusable".

The decision to accept Will Smith's resignation follows a statement from the Academy that it has initiated disciplinary action against him, especially as he refused a request from the Academy to leave the party following the incident, which constituted a flagrant violation of the Academy's standards of conduct.

Chris Rock

The Academy statement also included an apology from American actor Chris Rock, and said: "We apologize to actor Chris Rock for what he experienced at that moment and we thank him for maintaining his balance, and we apologize to our guests, viewers and the rest of the candidates for what happened."

2 Comments

Post a Comment