new york city
مدينة نيويورك

مدينة نيويورك تكتشف نوعين جديدين من سلالة أوميكرون, فيروس كورونا, وهو جعل الجميع يشعر بالخوف من جراء هذا الخبر.

أعلن أطباء الصحة في مدينة نيويورك الأمريكية عن اكتشاف نوعين جديدين من فيروس متحور أوميكرون (الشبح) حيث يعتقدون أنهما وراء زيادة الإصابة والحالات في المدينة.

مدينة نيويورك

حيث قالت صحيفة نيويورك تايمز الأمريكية إن السلالة الجديدة الشبح لديها القدرة والسرعة على الإنتشار حيث تبلغ نحو 25% مقارنة بالسلالة الأصلية BA.2. والتي تشكل نحو 80% من الحالات في المدينة.

وإزدادت حالات الإصابة بفيروس كورونا في جميع ولايات أمريكا خلال الشهر الماضي، ووصلت الإصابة إلى 39 ألف حالة خلال هذا الأسبوع.

فيروس كورونا

وفي نفس الوقت شهدت ولاية نيويورك قفزة في الإصابات بنسبة 60% خلال الأسبوعين الماضيين، وغالبًا ما تشهد المدينة ارتفاعًا كبيرًا في حالات الإصابة قبل بقية أنحاء الولاية بسبب الكثافة السكانية.

عالمة الفيروسات في المدينة كريستين جورج قالت, إن هذا تذكير بأن العالم لم ينته من فيروس كورونا، وأنه ينبغي أن يواصل الأشخاص اتخاذ الإجراءات الاحترازية القناع والكمامة وأن يحصلوا على اللقاح بالكامل.

تهديد العالم

وأصاب الناس من الظهور المتكرر والمتغيرات والتهديدات من جراء متحور فيروس كورونا بالملل من هذا الفيروس، حتى مع استمرار انخفاض الحالات وتخطيط العديد من الأمريكيين العودة إلى الحياة الطبيعية.

وفي نفس الوقت حذرت منظمة الصحة العالمية من أن فيروس كورونا لا يزال يمثل حالة طوارئ صحية عامة واسعة النطاق يجب أن يقلق الناس من شأنها على مستوى العالم.

new york city
New York

New York City discovers two new types of the Omicron strain, the Corona virus, and it made everyone feel scared by this news.

Health doctors in the American city of New York announced the discovery of two new types of mutated Omicron "phantom" virus, which they believe are behind the increase in infection and cases in the city.

New York City

Where the American newspaper New York Times said that the new strain has the ability and speed to spread, as it is about 25% compared to the original strain BA.2. Which makes up about 80% of cases in the city.

Corona virus cases increased in all states of America during the past month, and the infection reached 39,000 cases during this week.

Corona Virus

At the same time, New York state has seen a 60% jump in infections in the past two weeks, and the city often sees a big rise in cases before the rest of the state due to population density.

City virologist Kristen George said, This is a reminder that the world is not done with the Corona virus, and that people should continue to take the precautionary measures mask and mask and get the full vaccine.

world threat

People are bored with the frequent emergence, variants, and threats of the coronavirus, even as cases continue to decline and many Americans plan to return to normal life.

At the same time, the World Health Organization warned that the Corona virus remains a large-scale public health emergency that people should worry about globally.

2 Comments

Post a Comment