brooklyn subway shooting
بطل سوري زكريا دهان

بعد أن تم الإبلاغ عن المشتبه في حادثة إطلاق النار مترو أنفاق بروكلين وإيقاف الذئب المنفرد شاب سوري يتحول إلى بطل في أمريكا ويحصل على مكافأة.

على مدار 29 ساعة، عاشت نيويورك "المدينة التي لا تنام" لحظات رعب، وهي تترقب إلقاء القبض على منفذ حادث إطلاق النار في مترو أنفاق بروكلين، بعد هروبه من المكان.

شاب سوري

وبعد تمكَّنه من المساعدة في اعتقال المشتبه به في قضية أنفاق بروكلين وهو شاب سوري لاجيء في أمريكا وبذلك يتحول إلى بطل.

ولكن من هو صاحب الحظ والذي تمكن من الظفر بهذه المكافأة بعد القبض على منفذ حادث إطلاق النار في مترو أنفاق بروكلين, حيث عاشت نيويورك ساعات رعب.

زكريا دهان

لم يكن يعلم الشاب واللاجئ السوري زكريا دهان لاجيء في أمريكا، أنه سوف يتحول إلى "بطل"، في لحظات، وأن "ذئبا منفردا" سوف يغير حياته.

مع مرو 29 ساعة عاشت مدينة نيويورك وهي "المدينة التي لا تنام" لحظات رعب وخوف، وهي تترقب وتتابع إلقاء القبض على منفذ حادث إطلاق النار في مترو أنفاق بروكلين، بعد هروبه من مكان الحادث.

حادثة بروكلين

ومع نهاية تلك الساعات المخيفة والمرعبة، أعلنت شرطة نيويورك والتي كانت قد رصدت مكافأة قدرها 50 ألف دولار لمن يدلي ويخبر عن معلومات المنفذ والحادث.

من يوم أمس الأربعاء، حيث تم إلقاء القبض على فرانك جيمس، المشتبه به، والذي سوف يُلاحق في تهمة تنفيذ "هجوم إرهابي" وفق ما أعلنت السلطات والشرطة في نيويورك.

صاحب الحظ

هو شاب سوري إسمه زكريا دهان وعمره 21 سنة لاجيء سوري مقيم في الولايات المتحد الأمريكية, هو من أبلغ الشرطة في نيويورك عن المشتبه بالمنفذ.

وزكريا دهان, انتقل إلى الولايات المتحدة الأمريكية قبل خمس سنوات, حيث كان يقول إنه عمل على تحديث المعدات في أحد المتاجر في حي منهاتن المزدحم وسط نيويورك، عندما شاهد المنفذ فرانك جيمس.

الذئب المنفرد

يقول الشاب السوري في مؤتمر صحفي بالشارع: "وأنا أنظر قلت يا إلهي، هذا هو الرجل، يجب أن نحضره، لقد كان يحمل حقيبة على كتفه ويسير في الشارع".

وقال زكريا دهان: "ركضت إلى الشارع الذي يسير فيه، وقمت في تحذير من حوله من الابتعاد عنه, اعتقد بعض الناس أنني مجنون، أو ربما أتعاطى المخدرات.

لكنني لست كذلك تماما"، قبل أن يلمح سيارة للشرطة كانت قريبة من المكان حتى يبلغها حتى انتهى الأمر مع القبض على المشتبه فرانك جيمس.

brooklyn subway shooting
brooklyn subway

After the Brooklyn subway shooting suspect is reported and the lone wolf arrested, a young Syrian becomes a hero in America.

Over the course of 29 hours, New York, the "city that never sleeps", experienced moments of terror, as it awaited the arrest of the perpetrator of the shooting incident in the Brooklyn subway, after escaping from the place.

Syrian young man

After he manages to help arrest the suspect in the Brooklyn tunnels case, a young Syrian refugee in America, he turns into a hero.

But who is the lucky person who was able to win this reward after the arrest of the shooter in the Brooklyn subway, where New York lived hours of terror.

Zakaria Dahan

The young Syrian refugee and refugee Zakaria Dahan, a refugee in America, did not know that he would turn into a "hero" in moments, and that a "lone wolf" would change his life.

With the passing of 29 hours, New York City, the "city that never sleeps", experienced moments of terror and fear, as it awaited and followed up on the arrest of the perpetrator of the shooting incident in the Brooklyn subway, after he escaped from the scene.

Brooklyn Incident

With the end of those frightening and terrifying hours, the New York Police announced, which had allocated a reward of 50 thousand dollars for anyone who would provide information on the perpetrator and the accident.

From yesterday, Wednesday, the arrest of Frank James, the suspect, who will be prosecuted for carrying out a "terrorist attack", according to the authorities and police in New York.

lucky man

He is a Syrian young man named Zakaria Dahan, 21 years old, a Syrian refugee residing in the United States of America. He is the one who reported the suspect to the police in New York.

And Zakaria Dahan, he moved to the United States of America five years ago, where he says he was working on upgrading equipment in a store in the busy Manhattan neighborhood of central New York, when he saw the outlet, Frank James.

lone wolf

The young Syrian says in a press conference on the street: "And I said, Oh my God, this is the man, we must bring him. He was carrying a bag on his shoulder and walking in the street."

Zakaria Dahan said: "I ran to the street he was walking on, and warned those around him to stay away from him. Some people thought I was crazy, or maybe I was taking drugs.

But I'm not exactly like that," before glimpsing a police car that was close to the place to inform her until the matter ended with the arrest of the suspect, Frank James.

2 Comments

Post a Comment