منتخب مصر
المنتخب المصري

لماذا لم يتأهل منتخب مصر إلى نهائيات كأس العالم في قطر 2022 وهل هناك أمل في التأهل؟ وما هي قصة المادة 34 من قانون الفيفا, هل يعول عليها منتخب مصر للتأهل للمونديال.

في آخر التطورات كشف الاتحاد المصري لكرة القدم عن تفاصيل جديدة تتعلق في طلب إعادة مباراة منتخب مصر مع منتخب  السنغال في تصفيات كأس العالم 2022.

ضرر محمد صلاح

حيث قال أطباء مصريون بعد حادثة الليز على أعين محمد صلاح إنهم يحذرون محمد صلاح من أضرار بالغة بعد تعرضه إلى كميات مكثفة من أشعة الليزر.

وتأهل منتخب السنغال إلى نهائيات مونديال 2022 بعد فوزه على منتخب مصر مع ركلات الترجيح، عقب فوز كل منهما على أرضه بهدف نظيف.

إعادة المباراة

وكان لقاء الإياب في دول السنغال وشهد أحداث شغب من الجماهير الغفيرة في الملعب ، ويؤكد جمال علام، رئيس الاتحاد المصري لكرة القدم، أنه قدم شكوى للمطالبة في إعاد المباراة.

وقال  الأستاذ جمال علام في تصريحات نقلها موقع "المصري اليوم" إن المعلومات الواردة من لجنة الانضباط في الاتحاد الدولي لكرة القدم أدانت الجانب السنغالي، ومن المفترض صدور العقوبات خلال الأيام القليلة المقبلة.

حيث أشار جمال علام إلى أن هذه الإدانة تمنح مصر الحق في اللجوء للمحكمة الرياضية الدولية للمطالبة بإعادة المباراة بين مصر والسنغال.

قانون الفيفا

وذكر رئيس الاتحاد المصري أن المادة 34 من قانون الاتحاد الدولي تنصف المنتخب المصري في طلبه في إعادة المباراة، شرط إدانته من قبل لجنة الانضباط في الفيفا.

والإتحاد المصري يعد ملفا كاملا يحوي كافة التجاوزات التي تعرضت لها البعثة المصرية لكرة القدم خلال تواجدها في "داكار" عاصمة السنغال.

الإعتداء على الحافلة

والبداية كانت الإعتداء على حافلة اللاعبين وهي في طريقها للملعب، مرورا في تحطيم كاميرات التصوير الخاصة مع أفراد البعثة الإعلامية.

وتم إشتمال الملف على صور لاعتداء الجماهير السنغالية على لاعبي المنتخب المصري مع زجاجات المياه والحجارة خلال المباراة, وأيضا الليزر على اللاعب المصري محمد صلاح.

منتخب مصر
Egypt Team

Why did Egypt not qualify for the 2022 World Cup in Qatar? Is there any hope of qualifying? And what is the story of Article 34 of the FIFA Law, does the Egyptian team depend on it to qualify for the World Cup?

In the latest developments, the Egyptian Football Association revealed new details related to the request to replay the match between Egypt and Senegal in the 2022 World Cup qualifiers.

Mohamed Salah damage

As Egyptian doctors said, after the accident of the laser on the eyes of Mohamed Salah, that they were warning Mohamed Salah of severe damage after he was exposed to intense amounts of laser beams.

Senegal qualified for the 2022 World Cup after defeating Egypt with a penalty shootout, after each of them won at home with a clean goal.

rematch

The return leg was in Senegal and witnessed riots from large fans in the stadium, and Gamal Allam, president of the Egyptian Football Association, confirms that he submitted a complaint to demand a replay of the match.

Gamal Allam said in statements reported by Al-Masry Al-Youm that the information received from the FIFA Disciplinary Committee condemned the Senegalese side, and the sanctions are supposed to be issued within the next few days.

Gamal Allam indicated that this conviction gives Egypt the right to resort to the International Court of Sports to demand a replay of the match between Egypt and Senegal.

FIFA Law

The head of the Egyptian Federation stated that Article 34 of the FIFA Law does justice to the Egyptian team’s request to replay the match, provided that it is convicted by the FIFA Disciplinary Committee.

And the Egyptian Federation is preparing a complete file that contains all the abuses that the Egyptian football mission was subjected to during its presence in Dakar, the capital of Senegal.

bus attack

The beginning was the attack on the players’ bus on its way to the stadium, passing through the destruction of the cameras with the media mission personnel.

The file included pictures of the Senegalese fans attacking the Egyptian team players with water bottles and stones during the match, as well as the laser on the Egyptian player Mohamed Salah.

4 Comments

Post a Comment