Apple Store
متجر آبل

في خبر مفرح أعلنت شركة أبل يوم الأربعاء 27 أبريل أن خدمة الإصلاح الذاتي أصبحت متاحة حاليا، حيث توفر ارشادات الإصلاح وقطع الغيار.

بالإضافة إلى أدوات الصيانة والقطع الأصلية من قبل شركة أبل من خلال متجر خدمة الصيانة الذاتية Apple Self Service Repair Store عبر الإنترنت، والذي يسمح إلى مستخدمي أجهزة آيفون في إصلاح أجهزتهم بأنفسهم.

متجر التصليح الذاتي

سوف يوفر متجر آبل أكثر من 200 قطعة وأدوات يمكن للعملاء استخدامها لإصلاح هواتفهم أيفون 12 و13 والجيل الثالث من أيفون إس إي بما في ذلك الشاشة والبطارية والكاميرا.

حيث سوف يتمكن العملاء أيضا من استئجار أدوات في حالة عدم رغبتهم في شرائها والحصول على رصيد مقابل إعادة جزء مستبدل لإعادة التدوير.

خطوات عملية الإصلاح

على العميل أن يراجع أولا دليل الإصلاح للمنتج الذي يريد إصلاحه من خلال زيارة موقع آبل support.apple.com/self-service-repair.

ثم بعد ذلك، يمكنهم زيارة متجر آبل Apple Self Service Repair Store وطلب الأجزاء والأدوات اللازمة والقطع للإصلاح.

وتأتي هذه الخطوات في أعقاب قيام المنظمين الأمريكيين بالضغط على شركة أبل حتى يتم منح المستهلكين مزيدا من التحكم في منتجاتهم.

النقود والبرنامج

وهذا البرنامج متاح الآن في الولايات المتحدة الأمريكية، ولكن سوف يتسع إلى أوروبا في وقت لاحق من هذا العام وسوف يضيف أيضا أجزاء لإصلاح بعض طرازات أجهزة كمبيوتر ماك.

وعلى سبيل المثال عند شراء قطع غيار هاتف أيفون 12 ميني لإصلاحه بنفسك سوف تكلفك 3 دولار أقل مقارنة مع إصلاح الجهاز خارج الضمان لدى متاجر أبل، إضافة إلى أن عليك شراء أدوات أخرى إذا أردت إصلاحه بنفسك.

Apple Store
Apple Store

In good news, Apple announced on Wednesday, April 27th that a self-repair service is now available, providing repair instructions and replacement parts.

In addition to maintenance tools and original parts from Apple through the Apple Self Service Repair Store online, which allows iPhone users to repair their devices themselves.

Self repair shop

The Apple Store will provide more than 200 parts and tools that customers can use to repair their iPhone 12, 13 and iPhone SE 3rd generation, including the screen, battery and camera.

Customers will also be able to rent tools if they don't want to buy them and get credit for returning a replaced part for recycling.

Repair process steps

Customers should first review the repair manual for the product they want to repair by visiting Apple's website support.apple.com/self-service-repair.

Then, they can visit the Apple Self Service Repair Store and order parts, tools, and parts for repair.

The moves come in the wake of US regulators pressuring Apple to give consumers more control over their products.

Money and program

The software is now available in the USA, but will expand to Europe later this year and will also add parts to repair some Mac models.

For example, when you buy spare parts for the iPhone 12 mini to repair it yourself, it will cost you 3 dollars less compared to repairing the device outside the warranty at Apple stores, in addition to that you have to buy other tools if you want to repair it yourself.

2 Comments

Post a Comment