Pig Heart Transplant
زرع قلب خنزير

في سابقة تاريخية من عالم الطب والعمليات نجح جراحون من كلية الطب في «جامعة ميريلاند» الأمريكية من زرع قلب خنزير معدل وراثياً، إلى مريض يعاني من فشل في وظائف عضلات القلب.

حيث أوضحت في بيان كلية الطب: إن العملية الجراحية التي أجريت يوم الجمعة الماضي، أثبتت لأول مرة أنّ قلب حيوان يمكن أن يعيش في جسم إنسان دون رفض فوري.

قلب حيوان

ولقد وافق المريض الأمريكي ديفيد بينيت (57 عاماً) من إجراء العملية، بعد أن كان قد تلقى قبل 10 سنوات صمام قلب من خنزير أيضاً بعد أن استنفد العلاجات الأخرى.

حيث أعطت إدارة الغذاء والدواء منح موافقة تصريح فوري لإجراء هذه الجراحة ليلة رأس السنة، كخطوة أخيرة للمريض الذي اعتُبر غير مؤهل إلى عملية زرع قلب بشري.

وقال المريض «بينيت» ليلة العملية: «إما أن أموت، وإما أن أجري عملية الزرع هذه, أريد أن أعيش إنها خياري الأخير»، كما يخضع بينيت المقيم في مدينة ميريلاند إلى عناية طبية مركزة حالياً، حتى يتم تحديد كيفية أداء القلب المزروع.

القلب المفتوح

هنا صرح الجراح الأمريكي «بارتلي غريفيث» الذي أجرى العملية، إن هذه العملية عملية جراحية رائدة وتقرّبنا خطوة من حلّ أزمة نقص الأعضاء، وأضاف: «نتقدّم بحذر، لكننا متفائلون أيضاً بأنّ هذه الجراحة ستوفر خياراً جديداً مهمّاً للمرضى في المستقبل».

وفي نفس السياق أعلنت مجموعة من الأطباء في الولايات المتحدة الأمريكية يوم الجمعة الماضي عن نجاح عملية زراعة قلب خنزير مُعدل وراثيًا في جسم مواطن أمريكي، في سابقة هي الأولى من نوعها في تاريخ الطب.

زراعة القلب

وأوضحت كلية الطب أن هذه العملية هي الأمل الأخير لإنقاذ حياة الأمريكي بينيت، على الرغم من أنه لم يتضح ما هي فرصة البقاء على قيد الحياة.

وعلى المدى الطويل ومدى فاعلية زراعة القلب المُعدل وراثيًا, فيما قال بينيت قبل الجراحة: "إما أن أموت أو أجري هذه العملية, إنها خياري الأخير".

مستقبل زراعة القلب

حيث أوضح الجراح الأمريكي، بارتلي غريفيث، الذي أجرى العملية الجراحية: " إن هذه عملية جراحية رائدة، وتقرب مجال الطب خطوة قوية.

ومن حل أزمة نقص الأعضاء عالميًا"، مضيفًا أن عالم الطب يتقدم ببطىء، ويعمل على توفير أفضل خيار للمرضى في المستقبل.

وقالت وكالة فرانس برس الفرنسية أن الخنزير المستخدم في عملية زراعة القلب قد تم تعديله وراثيًا لإخراج جين من شأنه أن يؤدي إلى استجابة مناعية لدى البشر.

Pig Heart Transplant
Pig Heart Transplant

In a historic precedent from the world of medicine and operations, surgeons from the University of Maryland College of Medicine succeeded in transplanting a genetically modified pig’s heart into a patient suffering from a failure in the functions of the heart muscles.

She explained in a statement from the College of Medicine: The surgery, which was carried out last Friday, demonstrated for the first time that the heart of an animal can live in a human body without immediate rejection.

animal heart

The American patient, David Bennett (57 years), agreed to perform the operation, after he had received 10 years ago a heart valve from a pig also after exhausting other treatments.

The Food and Drug Administration gave immediate permission to perform this surgery on New Year's Eve, as a final step for a patient deemed ineligible for a human heart transplant.

On the night of the operation, patient Bennett said: “Either I die, or I have this transplant. I want to live. It is my last option.”

open heart

Here, the American surgeon "Bartley Griffiths", who performed the operation, said that this operation is a pioneering operation and brings us one step closer to solving the organ shortage crisis, and added: "We are proceeding with caution, but we are also optimistic that this surgery will provide an important new option for patients in the future."

In the same context, a group of doctors in the United States of America announced last Friday the success of the transplantation of a genetically modified pig heart in the body of an American citizen, in a precedent that is the first of its kind in the history of medicine.

Heart transplantation

The medical school explained that this operation is the last hope to save the life of the American Bennett, although it was not clear what chance of survival.

And in the long-term and the effectiveness of a genetically modified heart transplant, Bennett said before the surgery: "Either I die or have this operation, it is my last option."

The future of heart transplantation

The American surgeon, Bartley Griffiths, who performed the surgery, explained: “This is a ground-breaking surgical procedure and brings the field of medicine a significant step forward.

It is solving the global organ shortage crisis,” adding that the medical world is progressing slowly, and is working to provide the best option for patients in the future.

The French news agency AFP said the pig used in the heart transplant had been genetically modified to produce a gene that would trigger an immune response in humans.

2 Comments

Post a Comment