Google search
البحث في جوجل

أظهر موقع جوجل عن قائمته السنوية إلى أبرز الموضوعات والكلمات الرئيسية التي بحث عنها مستخدمو الإنترنت، والتي تقدم لمحة عن زيادة أو تراجع اهتمام المستخدمين مع موضوعات محددة خلال عام 2021.

ويعمل عملاق التكنولوجيا جوجل كمحرك بحث على شبكة الإنترنت، وهو الأكثر شهرة في العالم، وفي نهاية كل عام يصدر تقريرا يسلط الضوء على أسئلة المستخدمين والموضوعات الأكثر بحثا على شبكة جوجل.

عام صعب

مع تفشي جائحة فيروس كورونا في شتى أنحاء العالم، دخلنا عام 2021 مع مصطلح بحث شائع يعكس روح العصر: “الإفراط في متابعة الأخبار السيئة”، أو “doom scrolling”.

ويصف هذا المصطلح عملية المتابعة المستمرة مع شاشة الموبايل إلى مطالعة ما يستجد من أخبار سيئة, ويشير موقع جوجل إلى أن عمليات البحث عن هذا المصطلح “بلغت ذروتها أكثر من أي وقت مضى” عالميا، في شهر يناير.

كان ذلك الوقت بالنسبة إلى كثيرين في شتى أرجاء العالم، ينطوي على إحساس مع حالة من الغموض والضيق، لاسيما بعد إغلاق الحدود، وتعليق الرحلات الجوية، وفرض تدابير إغلاق.

وهو لجأ الأشخاص إلى شبكة الإنترنت إلى معرفة آخر الأنباء المتعلقة مع جائحة كورونا، وبحث كثير منهم عن المصطلح الذي يصف بالضبط ما كانوا يفعلونه، “الإفراط في متابعة الأخبار السيئة”.

الحالة النفسية

حيث تسببت تدابير الإغلاق في حدوث آثار نفسية سلبية على كثير من الأشخاص, مع عام 2021 تسجيل معدلات بحث عالمية عن “الصحة النفسية”، بلغت أعلى مستوياتها على الإطلاق، بعد عام من العزلة.

ومعاناة الكثيرين من الشعور مع الوحدة والحزن على فقدان أصدقاء, بحث المستخدمون في العالم، أكثر من أي وقت آخر، عن “طريقة الحفاظ على الصحة النفسية” و”طريقة التعافي”.

وفي إشارة أخرى إلى أن المستخدمين اهتموا أكثر مع الصحة النفسية، حيث رصد الموقع عمليات بحث خلال العام الجاري، أكثر من أي وقت مضى.

وهو مع عن مصطلحات “إيجابية الجسم” و”عبارات التشجيع”، والتي تقدم معلومات إيجابية تهدف إلى التغلب على الأفكار السلبية.

المناخ

ومع عام 2021 تضرر نحو مليون من سكان  ولاية لويزيانا الأمريكية من انقطاع الكهرباء بعد أن وصل إعصار إيدا إلى اليابسة.

حيث لم يكن الأمر يتعلق بالصحة فحسب، بل كانت حالة الأرض أيضا عالقة في الأذهان, من إعصار إيدا إلى حالات جفاف وحرائق غابات هائلة، شهد العالم آثارا مدمرة بسبب تغير المناخ طوال عام 2021.

وبحث المستخدمون، بحسب بيانات جوجل، أكثر من أي وقت آخر، عن طرق العيش الأفضل والأكثر ملائمة للبيئة، وسجلت عمليات البحث عن “كيفية الحفظ” و”الاستدامة” أعلى مستوياتها على الإطلاق في شتى أرجاء العالم.

وأيضا اهتم المستخدمون في أنحاء العالم، من المدن الكبرى إلى الجزر الاستوائية، بالبحث عن “تأثير تغير المناخ” والبحث عن السعادة.

وربما لا غرابة في أن تكون جزر فيجي، واحدة من أكثر المناطق تأثرا مع تغير المناخ، الأكثر بحثا على الإنترنت.

النظام المالي

وزادت رغبة المستخدمين في البحث عن طرق كي يصبح المرء مدير نفسه في العمل, وشعور الناس بقلق على أمنهم الوظيفي والاقتصاد، ويرجع ذلك في الغالب إلى حالة الغموض المالي التي نتجت بسبب تفشي وباء كورونا.

كما زادت رغبة المستخدمين في البحث عن طرق الربح من الإنترنت، لذا شهد عام 2021، زيادة البحث عن فرص جديدة مع ريادة الأعمال، وكان البحث عن “كيفية بدء عمل تجاري” أكثر من البحث عن “كيفية الحصول على وظيفة”.

ففي الولايات المتحدة الأمريكية وحدها، ترك ما يزيد على 4 ملايين شخص وظائفهم في أكتوبر، بحسب ملخص من وزارة العمل.

وكانت وباء كورونا بالنسبة للبعض مع مثابة وقفة لإعادة تقييم وترتيب الأولويات، الأمر الذي دفعهم إلى السعي وراء وظائف أكثر إرضاء لهم أو البحث فقط عن أجر أفضل في مكان عمل جديد.

إستبدال رموز NFT

وهناك موضوع آخر كان مثيرا للاهتمام ويتعلق مع كسب المال، ألا وهو البحث عن “الرموز غير القابلة للاستبدال NFTs”، وهي صور رقمية أو أعمال فنية يمكن “ترميزها” لإصدار شهادة ملكية، على نحو يمكن شراؤها وبيعها بعد ذلك بثقة واطمئنان.

حيث كانت “الرموز غير القابلة للاستبدال” موجودة منذ فترة، ولكن عندما باع جاك دورسي، مؤسس موقع تويتر، أول تغريدة له على الإطلاق مقابل 2.9 مليون دولار، أثارت الخطوة فضول الكثيرين.

لذا أراد المستخدمون معرفة المزيد عن الأصول الرقمية في عالم النت، وجاء مصطلح NFT على رأس قائمة الأشياء الأكثر بحثا في العالم.

شخصيات مشهورة

وأهم الشخصيات هما هاري وميجان خلال المقابلة مع اوبرا وينفري, حيث أجرى الأمير هاري وزوجته ميجان ماركل، في مارس.

وهو أول مقابلة تلفزيونية لهما مع أوبرا وينفري، مقدمة البرامج التلفزيونية الأمريكية، بعد أن تخليا عن أدوارهما كأعضاء في العائلة الملكية البريطانية.

وتصدرت مقابلة ميجان وهاري قائمة “أكثر المقابلات التي بحث عنها المستخدمون في تاريخ جوجل ترند على مستوى العالم”.

حيث كشف الزوجان خلال المقابلة عن علاقاتهما الأسرية المتوترة مع العائلة المالكة البريطانية، وحديث مزعوم يتعلق بلون بشرة ابنهما آرشي.

وهذه القضية أبرزتها عناوين الصحف الرئيسية في شتى أرجاء العالم, بيد أن ذلك لم يكن الاهتمام التلفزيوني الوحيد لدى المستخدمين في عام 2021.

لعبة الحبار

وأهم بحث هو المسلسل التلفزيوني الكوري “لعبة الحبار”، على شبكة “نتفليكس”، كان الأكثر مشاهدة في 90 دولة حول العالم.

ونظرًا لأن معظم الجميع كان يقضي الوقت في المنزل، كان هناك متسع من الوقت مع مشاهدة عروض تلفزيونية مع اهتمام أمام الشاشة الصغيرة.

حيث احتل المسلسل التلفزيوني الكوري “لعبة الحبار”، على شبكة “نتفليكس”، أكثر المسلسلات التلفزيونية بحثا على مستوى العالم.

ويتحدث المسلسل عن قصة مجموعة من الأشخاص يتعين عليهم النجاة من سلسلة ألعاب مميتة للفوز مع جائزة نقدية تغير حياتهم، وكان من أكثر المسلسلات مشاهدة وجذبا على الإطلاق على منصة “نتفليكس”.

المصدر: Egypt14

Google search
Google search

Google revealed its annual list of top topics and keywords searched by Internet users, which provides a glimpse of the increase or decrease of user interest with specific topics during the year 2021.

And the technology giant Google operates as a search engine on the Internet, which is the most famous in the world, and at the end of each year it issues a report that highlights users' questions and the most searched topics on the network.

difficult year

With the coronavirus pandemic spreading across the globe, we entered 2021 with a popular zeitgeist search term: “bad news” or “doom scrolling.”

This term describes the process of continuous follow-up with the mobile screen to review the latest bad news, and Google indicates that searches for this term “peaked more than ever” globally, in January.

For many around the world, it was a time of uncertainty and distress, with borders closed, flights suspended, and lockdowns imposed.

As people turned to the Internet to find out the latest news related to the Corona pandemic, many of them searched for the term that describes exactly what they were doing, “over-watching bad news.”

Psychological state

Where the closure measures caused negative psychological effects on many people, with the year 2021 recording global search rates for “mental health”, reaching their highest levels ever, after a year of isolation.

And with many suffering from feeling lonely and grieving the loss of friends, users in the world, more than ever, have searched for “a way to maintain mental health” and “a way to recover.”

And in another indication that users are more concerned with mental health, as the site monitored searches this year, more than ever.

He is with the terms "body positivity" and "statements of encouragement", which provide positive information aimed at overcoming negative thoughts.

the climate

By 2021, about one million residents of the US state of Louisiana were affected by power outages after Hurricane Ida made landfall.

Where it wasn't just about health, but the state of the Earth was also very fresh in mind. From Hurricane Ida to massive droughts and wildfires, the world witnessed the devastating effects of climate change throughout 2021.

According to Google data, more than ever, users searched for better and more environmentally friendly ways to live, and searches for “how to save” and “sustainability” were at an all-time high worldwide.

Users all over the world, from megacities to tropical islands, have also been searching for “the impact of climate change” and for happiness.

Perhaps unsurprisingly, Fiji, one of the regions most affected by climate change, is the most searched for on the Internet.

Financial system

And the desire of users to search for ways to become one’s own boss at work increased, and people were concerned about their job security and the economy, mostly due to the financial uncertainty caused by the outbreak of the Corona epidemic.

The desire of users to search for ways to profit from the Internet also increased, so the year 2021 witnessed an increase in the search for new opportunities with entrepreneurship, and the search for “how to start a business” was more than the search for “how to get a job.”

In the United States of America alone, more than 4 million people left their jobs in October, according to a summary from the Department of Labor.

For some, the Corona epidemic was a pause to reassess and prioritize, which prompted them to seek more satisfying jobs or just look for better pay in a new workplace.

Replace NFT Tokens

Another interesting topic related to making money was the search for “Non-Fold Tokens” (NFTs), which are digital images or artwork that can be “encoded” to produce a certificate of title, so that they can then be bought and sold with confidence.

The "non-fungible tokens" have been around for a while, but when Jack Dorsey, the founder of Twitter, sold his first-ever tweet for $2.9 million, the move sparked the curiosity of many.

So users wanted to know more about digital assets in the internet world, and the term NFT came to the top of the list of the most searched things in the world.

famous characters

And the most important figures are Harry and Meghan during the interview with Oprah Winfrey, where Prince Harry and his wife Meghan Markle, in March.

It is their first television interview with Oprah Winfrey, the American television presenter, after they gave up their roles as members of the British royal family.

Meghan and Harry's interview topped the list of "the most searched for by users in the history of Google Trends in the world."

During the interview, the couple revealed their tense family relations with the British royal family, and alleged talk about the color of their son Archie's skin.

The issue made headlines around the world, but it wasn't the only TV interest of users in 2021.

squid game

The most important research is the Korean TV series "The Squid Game", on the "Netflix" network, which was the most watched in 90 countries around the world.

Since most everyone was spending time at home, there was plenty of time watching TV shows with interest in front of the small screen.

The Korean TV series "The Squid Game", on the "Netflix" network, was the most searched TV series in the world.

The series tells the story of a group of people who have to survive a deadly game series to win a cash prize that changes their lives, and it was one of the most watched and engaging series ever on the “Netflix” platform.

Source: Egypt14

2 Comments

Post a Comment