pixel 6 pro
بيكسل ٦ و بيكسل ٦ برو

سوف يساعدك هذه المقارنة بين Google Pixel 6 و Google Pixel 6 Pro على تحديد أي من الهواتف الرئيسية الجديدة من Google قد يكون مناسبا لك مع قرار الشراء.

بينما أعجبنا مع هاتين الهاتفين في مراجعة Google Pixel 6 و Google Pixel 6 Pro، هناك بعض الاختلافات المهمة التي تحتاج إلى معرفتها من خلال هذا المقال.

حيث تعد سلسلة Pixel 6 خطوة كبيرة في عالم الهواتف ، مع مجموعة شرائح Tensor الجديدة من Google ، وتصميم جديد، وكاميرات أفضل بالإضافة إلى الكثير من لمسات الأجهزة والبرامج الأخرى الصغيرة والتي كانت مرحب بها.

إذا كنت بحاجة إلى أن تقارن بين نكهات Pixel 6 ، فقد قمنا في تقسيم المميزات والأسعار والمواصفات أدناه لتظهر لك أين يختلف الهاتفان، وأين يتشابهان.

المواصفات والسعر

يمكن القول إن هاتفي Pixel 6 و Pixel 6 Pro يمثلان صفقة رابحة مقارنة مع هواتف مثل iPhone 13 أو Samsung Galaxy S21 ، ولكن لا تزال هناك فجوة سعرية تبلغ 300 دولار بين هاتفي Pixel.

حيث يبدأ سعر Google Pixel 6 بسعة 128 جيجا بايت من 599 دولار، مع خيار دفع المزيد مقابل 256 جيجا بايت من التخزين.

وتبلغ تكلفة Pixel 6 Pro 899 دولار، مع خيار الدفع مقابل مساحة تخزين إضافية ؛ فقط Pixel 6 Pro حيث يصل إلى 512 جيجابايت.

وأصبحت الطلبات المسبقة إلى هاتف Pixel 6 سارية الآن إذا كنت قد اتخذت قرارك بشأن الهاتف بالفعل, مع تاريخ الإصدار هو 28 أكتوبر الماضي.

التصميم والعرض

ويبدو أن طراز Pixel 6 متشابهين إلى حد ما مع Gorilla Glass Victus في الأمام والخلف وشريط كاميرا بارز في الخلف يفصل بين كتلتين من الألوان.

ولديك خيارات ألوان مختلفة للهاتفين, حيث يأتي Pixel 6 في Stormy Black و Sorta Seafoam و Kinda Coral ، بينما يحتوي طراز Pro على Stormy Black و Cloudy White و Sorta Sunny.

سوف يكون الحجم الأكثر وضوحا، حيث يتميز هاتف Pixel 6  مع شاشة OLED مقاس 6.4 بوصة ، بينما يوفر Pixel 6 Pro لوحة مقاس 6.7 بوصة.

الاختلاف الكبير الآخر هو إجمالي الكاميرا حيث يحتوي Pixel 6 على كاميرتين في الخلف ، بينما يحصل Pixel 6 Pro على ثلاث كاميرات.

الشاشة

وبغض النظر عن الأحجام ، تختلف الشاشات الموجودة في كلا الهاتفين أيضًا, ويتميز هاتف Pixel 6 مع معدل تحديث يبلغ 90 هرتز ، بينما يصل معدل تحديث هاتف Pixel 6 Pro إلى 120 هرتز.

ويمكنك الحصول على لوحة دقة FHD + على Pixel 6 الأساسي ، بينما تحصل على شاشة QHD ذات جودة عالية على Pixel 6 Pro.

في الاختبارات المعملية التي تم إجراءها ، تم تشغيل Pixel 6 مع متوسط ​​قراءة سطوع يبلغ 497 شمعة مع إيقاف تشغيل السطوع التكيفي و 843 شمعة مع تشغيل الإعداد, وتحول Pixel 6 Pro إلى 495.3 شمعة و 842 شمعة على التوالي.

وسجلت لوحة Pixel 6 100.9٪ و 70.1٪ من مساحات ألوان sRGB و DCI-P3 ، بينما بلغ Pixel 6 Pro 104.2٪ و 73.8٪ في نفس الاختبارات.

الكاميرات

ويتميز هاتف Pixel 6 الأساسي مع وجود كاميرتين على ظهره: كاميرا رئيسية بدقة 50 ميجابكسل وكاميرا فائقة الدقة بدقة 12 ميجابكسل.

حيث يضيف Pixel 6 Pro كاميرا ثالثة إلى هذا: تليفوتوغرافي بدقة 48 ميجابكسل مع تقريب بصري 4x وزوم رقمي 20x, يحتوي هاتف Pixel 6 القياسي على تقريب رقمي 7x.

ويستخدم كلا الهاتفين كاميرات واحدة بدقة 12 ميجابكسل في الأمام ، ولكن مع مجالات رؤية مختلفة, وتحتوي كاميرا Pixel 6 على FOV بزاوية 84 درجة ، بينما يحصل Pixel 6 Pro على 94 درجة FOV لتناسب المزيد في الإطار.

هناك قدرات برمجية جديدة لهذه الكاميرات الجديدة, حيث قدمت Google أداة Magic Eraser جديدة للمساعدة في التخلص من الأجزاء غير المرغوب فيها من الصور.

ووضع الحركة للتعرض الطويل ولقطات الحركة، و Face Unblur للمساعدة في تحديد وجوه الأشخاص التي لم تلتقطها الكاميرا.

الأداء

وقامت جوجل بتزويد هاتف Pixel 6 مع شريحة جديدة تسمى Tensor، في إشارة إلى أجهزة التعلم الآلي للشركة في مراكز البيانات الخاصة بها, في قلب Tensor توجد وحدة معالج TPU.

والتي سوف تتعامل مع أي مهام والتي يؤديها Pixel 6 و Pixel 6 Pro, وهذا يعني أنه يمكن تحرير موارد أخرى لمهام أخرى ، مما قد يؤدي إلى أداء أفضل وعمر بطارية أفضل.

يتم التمييز بين طرازي Pixel من حيث سعة الذاكرة. يحتوي هاتف Pixel 6 على ذاكرة وصول عشوائي (RAM) بسعة 8 جيجا بايت وذاكرة تخزين 128 جيجا بايت أو 256 جيجا بايت.

ويستخدم Pixel 6 Pro بدلاً من ذلك ذاكرة وصول عشوائي (RAM) بسعة 12 جيجابايت ، ومساحة تخزين 128 جيجابايت أو 256 جيجابايت أو 512 جيجابايت.

نظام أندرويد 12

وقامت جوجل في إطلاق هواتفها مع أحدث إصدار من أندرويد الحالي, لذلك نرى سلسلة Pixel 6 تأتي بنظام Android 12 خارج الصندوق.

سوف يستفيد كلاهما من أحدث حيل Google Assistant أيضًا ، مثل الترجمة المباشرة للرسائل والوسائط والصوت ، والعبارات السريعة لعناصر تحكم صوتية أسهل ، ومساعدة محسّنة في الاتصال.

وحقق كل من Pixel 6 و Pixel 6 Pro أداءً جيدًا في الاختبارات المعيارية ، حتى لو كانا متخلفين عن سلسلة iPhone 13 و Galaxy S21 في بعض الاختبارات.

البطارية والشحن

يحتوي Google Pixel 6 على بطارية تبلغ 4614 مللي أمبير في الساعة ، بينما يحتوي هاتف Pixel 6 Pro على بطارية أكبر تبلغ 5،003 مللي أمبير في الساعة.

ومع تقيم Google كلا الهاتفين "لعمر بطارية يتجاوز 24 ساعة" وما يصل إلى 4 8 ساعات مع تشغيل وضع Extreme Battery Saver.

وفي اختبار بطارية Tom's Guide ، تحول Pixel 6 في وقت مخيب للآمال بلغ 8 ساعات و 13 دقيقة وكان أفضل وقت مع  Pixel 6 Pro هو 7:53, حيث تدوم قائمة أفضل بطارية الهاتف لدينا 11 ساعة ، ونعتبر 10 ساعات أو أكثر جيدة.

ومع ذلك ، يعد هذا اختبارا واحدا للبطارية ويمكنك الحصول على مزيد من التحمل في الاستخدام اليومي مع استخدام شريحة  Tensor من Google التي تعمل على تحسين الأشياء لك.

ولكن لا يأتي Pixel 6 أو Pixel 6 Pro مع شاحن ، لكن كلا الهاتفين يدعمان الشحن السريع مع سعة 50٪ في 30 دقيقة عند استخدام شاحن USB-C بقوة 30 واط.

ويدعم كلا الهاتفين أيضًا الشحن اللاسلكي السريع ، حيث تم تصنيف Pixel 6 مع 21W و Pixel 6 Pro 23W ومع Pixel Stand الاختياري من Google (الجيل الثاني).

الخلاصة

مكسب هاتف Pixel 6 Pro والذي تبلغ تكلفته 899 دولارًا مقارنة مع Pixel 6 الأساسي, ومع وجود كاميرا خلفية إضافية وشاشة أكبر وأسرع 120 هرتز وذاكرة أكبر.

ولكن الهاتفين يحتوي على الكثير من الأجهزة التي تسمح له بالانتقال إلى والمنافسة بقوة مع Samsung وأحدث هواتف Apple.

ومع ذلك ، فإن هاتف Pixel 6 العادي هو الهاتف الذي يمكنك الحصول عليه إذا كنت تريد أفضل قيمة, مع مقابل 599 دولارًا ، تحصل على شاشة مقاس 6.4 بوصة 90 هرتز وكاميرات رائعة.

وسوف تستمتع بنفس معالج Tensor القوي والبرامج المفيدة وميزات الصور مثل Magic Erase, وهو يتعلق الأمر بالمبلغ الذي ترغب في دفعه مقابل شاشة أكبر وزوم رائع.

pixel 6 pro
pixel 6 vs pixel 6 pro

This Google Pixel 6 vs Google Pixel 6 Pro comparison will help you decide which of the new Google flagship phones might be right for you with your buying decision.

While we liked these two phones in our Google Pixel 6 and Google Pixel 6 Pro review, there are some important differences that you need to know.

The Pixel 6 series is a huge step forward in the phone world, with Google's new Tensor chipset, a new design, better cameras plus lots of other small hardware and software touches that were welcome.

If you need to compare the flavors of the Pixel 6, we've broken down the features, pricing, and specs below to show you where the two phones differ, and where they are similar.

Specifications and price

The Pixel 6 and Pixel 6 Pro are arguably a bargain compared to phones like the iPhone 13 or Samsung Galaxy S21, but there's still a $300 price gap between the two Pixel phones.

The Google Pixel 6 128GB price starts at $599, with the option to pay more for 256GB of storage.

The Pixel 6 Pro costs $899, with the option to pay for additional storage space; Only Pixel 6 Pro, where it reaches 512 GB.

Pre-orders for the Pixel 6 are now live if you've already made up your mind about the phone, with the release date being October 28.

Design and display

The Pixel 6 model appears to be somewhat similar, with Gorilla Glass Victus on the front and back and a prominent camera strip on the back that separates the two color blocks.

And you have different color options for the two phones, with the Pixel 6 coming in Stormy Black, Sorta Seafoam, and Kinda Coral, while the Pro model comes in Stormy Black, Cloudy White, and Sorta Sunny.

The size will be most noticeable, with the Pixel 6 featuring a 6.4-inch OLED screen, while the Pixel 6 Pro offers a 6.7-inch panel.

The other big difference is the overall camera as the Pixel 6 has two cameras on the back, while the Pixel 6 Pro gets three cameras.

the screen

Regardless of the sizes, the screens on both phones also differ, the Pixel 6 features a 90Hz refresh rate, while the Pixel 6 Pro has a 120Hz refresh rate.

And you get an FHD+ resolution panel on the base Pixel 6, while you get a higher-quality QHD screen on the Pixel 6 Pro.

In lab tests, the Pixel 6 ran with an average brightness reading of 497 nits with adaptive brightness off and 843 nits with the setting on, and the Pixel 6 Pro turned out to be 495.3 nits and 842 nits, respectively.

The Pixel 6 panel scored 100.9% and 70.1% of the sRGB and DCI-P3 color spaces, while the Pixel 6 Pro scored 104.2% and 73.8% in the same tests.

cameras

The Pixel 6 features a basic phone with two cameras on the back: a 50-megapixel main camera and a 12-megapixel ultra-wide camera.

Where the Pixel 6 Pro adds a third camera to this: a 48MP telephoto with 4x optical zoom and 20x digital zoom, the standard Pixel 6 has 7x digital zoom.

Both phones use single 12MP cameras on the front, but with different fields of view. The Pixel 6 has an 84-degree FOV, while the Pixel 6 Pro gets a 94-degree FOV to fit more into the frame.

There are new software capabilities to these new cameras, as Google has introduced a new Magic Eraser tool to help get rid of unwanted portions of images.

Motion mode for long exposures and action shots, and Face Unblur to help identify faces of people not captured by the camera.

the performance

Google has fitted the Pixel 6 with a new chip called Tensor, in reference to the company's machine learning devices in its data centers. At the heart of the Tensor is a TPU processor unit.

Which will handle whatever tasks the Pixel 6 and Pixel 6 Pro perform, meaning that other resources can be freed up for other tasks, which could lead to better performance and better battery life.

The two Pixel models are differentiated in terms of memory capacity. The Pixel 6 has 8GB of RAM and 128GB or 256GB of storage.

The Pixel 6 Pro instead uses 12GB of RAM, and 128GB, 256GB, or 512GB of storage.

Android 12

And Google launched its phones with the latest version of the current Android, so we see the Pixel 6 series coming with Android 12 out of the box.

Both will take advantage of the latest Google Assistant tricks as well, such as live translation of messages, media and voice, swipe phrases for easier voice controls, and improved calling assistance.

And the Pixel 6 and Pixel 6 Pro fared well in benchmark tests, even if they lagged behind the iPhone 13 series and Galaxy S21 in some tests.

Battery and charging

The Google Pixel 6 has a 4,614 mAh battery, while the Pixel 6 Pro has a larger 5,003 mAh battery.

Google rates both phones for "over 24 hours of battery life" and up to 4 to 8 hours with Extreme Battery Saver mode turned on.

And in Tom's Guide Battery Test, the Pixel 6 turned in a disappointing 8 hours and 13 minutes and the best time with the Pixel 6 Pro was 7:53. Our best phone battery list lasts 11 hours, and we consider 10 hours or more to be good.

However, this is one battery test and you can get more endurance in everyday use with the use of Google's Tensor chip that improves things for you.

Neither the Pixel 6 nor the Pixel 6 Pro comes with a charger, but both phones support fast charging with 50% capacity in 30 minutes when using a 30W USB-C charger.

Both phones also support fast wireless charging, with the Pixel 6 rated with 21W and the Pixel 6 Pro 23W and with Google's optional Pixel Stand (2nd generation).

Conclusion

The $899 Pixel 6 Pro advantage over the base Pixel 6, with an additional rear camera, larger screen, faster 120Hz, and more memory.

But the two phones have a lot of hardware that allows it to move to and compete strongly with Samsung and the latest Apple phones.

However, the regular Pixel 6 is the phone to get if you want the best value, with for $599 you get a 6.4-inch 90Hz screen and great cameras.

You'll enjoy the same powerful Tensor processor, useful software, and photo features as Magic Erase, which is about how much you're willing to pay for a bigger screen and great zoom.

2 Comments

Post a Comment