dark web
الانترنت المظلم

في عالم الإنترنت بصفة عامة هناك جزء من الإنترنت يسمى الإنترنت المظلم أو الويب المظلم, حيث يرغب بعض الناشرين والزوار التنقل في مواقع الويب المظلمة, وإجراء المعاملات التجارية سراً, حيث يسمى هذا بالإنترنت المظلم.

حيث يتميز هذا النوع من الإنترنت المظلم بعدم ترك أي آثار من حيث الإستخدام والحفاظ على عدم الكشف عن هوية المستخدم حسب تصنيفات محرك البحث وإضفاء الطابع الشخصى على تجربة الانترنت هناك.

الإنترنت المظلم

هو جزء قد يكون كبير من منظومة الإنترنت, حيث يسمح في إصدار المواقع الإلكترونية ونشر المعلومات بدون الكشف عن هوية الشخص أو موقعه, ويمكن الوصول الى الإنترنت المظلم من خلال خدمات معينة منها خدمة Tor.

ويستخدم العديد من مستخدمي الإنترنت نظام تور (Tor), وهي خدمات مماثلة مثل طريقة توفير حرية التعبير عن الرأي والإرتباط والوصول الى المعلومات وحق الخصوصية, وبعض الخدمات السرية.

الويب المظلم

ولكن الويب المظلم هي مجموعة أشمل من كافة المواقع الإلكترونية التي لم تندرج في محركات البحث, حيث بعض المواقع العميقة المظلمة هي أسواق غير تقليدية تقدم مجموعة مخيفة من المنتجات أو الخدمات.

ومن خلاله يمكن لأي شخص الشراء أو التوسط ومنها العقاقير غير المشروعة والأسلحة والسلع المقلدة وبطاقات الإئتمان المسروقة والبيانات المخترقة، أو العملات الرقمية، أو البرمجيات الضارة وبطاقات الهوية الوطنية أو جوازات السفر.

من خلال التعاقد مع الخدمات الرقمية أو الجنائية، بدءا من حملات البريد المزعج (spam) إلى هجمات التعطيل المنتشر للخدمة (DDoS).

ويمكن للمبتدئين في هذا المجال شراء الكتب الإلكترونية التي تشرح كيفية مهاجمة المواقع، وسرقة هويات الناس أو خلاف ذلك, وأيضا الربح من الأنشطة غير المشروعة والمشاهدة الجنسية حسب الدفع.

التشفير

في كثير من مستخدمي الإنترنت يتم إستخدام التشفير على سبيل المثال، ومنها شبكات الإنترنت الإفتراضية الخاصة (VPNs) للحفاظ على خصوصية أنشطة الإنترنت.

ما يلتزم إرتباطات شبكة الإنترنت الإفتراضية الخاصة (VPN) مع معايير السلوك في توجيه الإنترنت لأجل تحديد مسار ارتباط نهائي لأي جهاز كمبيوتر مستخدم مع خادم يستضيف المحتوى الذي يريد المستخدم الوصول إليه.

والنقل الثنائي الاتجاه إلى طلبات وحركة الاستجابة على طول هذا المسار, وغير أن التوجيه يكون عرضة لتحليل مرور البيانات.

وهذ تقنية مراقبة يمكن أن تكشف عن مصادر البيانات المنتقلة والوجهات المنتقلة اليها, ووقت الارسال إلى أطراف ثالثة, ويرتبط تحليل البيانات المنتقلة مع جمع البيانات الوصفية.

زيارة الإنترنت المظلم

قد يرغب البعض للدخول في عالم الإنترنت المظلم مع إستخدام نظام Tor للاستفادة من بعض خدمات هذا العالم الويب المظلم.

ولكن على الرغم من أن أي شخص قد يستفيد من هذه الخدمات, وعدم الكشف عن هويتك على شبكة الإنترنت المظلم إلا إن هذا لن يكون أبدا سبب إلى الإنخراط مع أنشطة غير مشروعة.

deep web
dark web

In the world of the Internet in general, there is a part of the Internet called the dark web or the dark web, where some publishers and visitors want to navigate dark web sites, and conduct business transactions secretly, as this is called the dark web.

This type of dark web is characterized by not leaving any traces in terms of usage, maintaining user anonymity according to search engine rankings, and personalizing the internet experience there.

dark web

It is a large part of the Internet system, which allows the issuance of websites and the dissemination of information without revealing the identity or location of the person, and the dark Internet can be accessed through certain services, including the Tor service.

Many Internet users use the Tor system, which is similar services such as the way to provide freedom of expression, association, access to information, the right to privacy, and some confidential services.

deep web

But the deep web is a more comprehensive group of all the websites that did not fall into the search engines, where some of the deep web sites are unconventional marketplaces that offer a frightening range of products or services.

Through it, anyone can buy or mediate, including illegal drugs, weapons, counterfeit goods, stolen credit cards, hacked data, digital currencies, malware, and national identity cards or passports.

By contracting with digital or criminal services, ranging from spam campaigns to DDoS attacks.

Beginners in this field can buy e-books that explain how to attack websites, steal people's identities or otherwise, and also profit from illegal activities and sexual viewing by paying.

encryption

In many Internet users, encryption is used, for example, including Virtual Private Networks (VPNs) to keep Internet activities private.

Virtual Private Network (VPN) connections comply with the Internet Routing Standards of Conduct in order to specify an end-to-end link path for any user computer with a server hosting the content the user wants to access.

Bidirectional transmission of requests and response traffic along this path, but routing is subject to traffic analysis.

This is a monitoring technique that can reveal the transmitted data sources and destinations, the time of transmission to third parties, and the analysis of the transmitted data is associated with the collection of metadata.

Visit the dark web

Some may want to enter the world of the dark web with the use of the Tor system to take advantage of some of the services of this dark web world.

But although anyone may benefit from these services, anonymity on the dark web will never be a reason to engage in illegal activities.

2 Comments

Post a Comment