Google Pixel 6
بيكسل 6 و بيكسل 6 برو

مجموعة أخبار ومعلومات في عالم التقنية والعلوم ومنها خبر جوجل بيكسل 6 و بيكسل 6 برو, وبيكسل ومزايا سناب شات, ولعبة جينشين امباكت, وما هو ارتاثون, ونظام اندرويد 12, وسامسونج فليب 3 وجالكسي ووتش 4, وأيضا إنطباعات ساعة آبل 7.

والفرق بين نظام ماك ونظام ويندوز في مجال البرمجة, وكيف نحمي ساعة آبل, وخبر تطبيق موسم الرياض والمزايا التي بها, وتسريبات شواحن سامسونج الجديدة, وتسريبات شاومي نوت القادم, وإيقاف واتساب الدعم لبعض الأجهزة, وكلوب هاوس ومزايا جديدة, وأخيرا تحديث آيفون وآيباد, إليكم التفاصيل:

جوجل بيكسل 6 و 6 برو

أعلنت شركة جوجل عن بيكسل 6 وبيكسل 6 برو، حيث أن الهاتفان الجديدان Pixel 6 وPixel 6 Pro سوف يعملان بأول معالج خاص من تصميم جوجل والذي تطلق عليه اسم Tensor.

وهو من شأنه أن يوفر تجربة أفضل للمستخدمين من خلال قوة معالجة أكبر والمزيد من التوافق بين المعالج ونظام التشغيل أو البرمجيات التي تطورها جوجل، وفيما أعلنت جوجل عن تصميم كل من Pixel 6 و6 Pro.

حيث يتميز هاتف Google pixel 6 pro، بأداء عالي للكاميرا والبطارية، فضلا عن مزايا تعتمد على قدرات كبيرة في معالجة تطبيقات الذكاء الصناعي والتعلم الآلي.

ويأتى بيكسل 6 و بيكسل 6 برو بإطار من الألومنيوم المصقول الخفيف، وخلفية من الزجاج (Gorilla 6)، بالإضافة إلى مجموعة متنوعة من الألوان الجديدة من بينها اللون الوردي, سوف نقوم بعمل مراجعة تفصيلية للجهازين في مقال مفصل.

هاتف بيكسل ومزايا سناب شات

في حدث هاتف Pixel، غطت Google في التفاصيل حول أجهزة سلسلة Pixel 6 والتي حددت ميزة جديدة تمامًا سوف تجعل إرسال Snaps أسرع.

وهذه الميزة الجديدة ، المسماة Quick Tap to Snap ، سوف تضيف إصدار الكاميرا فقط من Snapchat مباشرة إلى شاشة القفل في Pixel.

كل ما عليك فعله هو النقر على الجزء الخلفي من هاتفك مرتين ، وسوف تفتح كاميرا Snapchat, من هناك ، يمكنك التقاط صورة كلها بدون فتح قفل جهازك لن يكون عليك سوى مصادقة هويتك عندما تذهب لإرسال Snap.

بالإضافة إلى Quick Tap to Snap ، سوف تعمل Google أيضًا على عدسات الواقع المعزز الحصرية ، بالإضافة إلى دمج الترجمة الحية في Snapchat, هذا يعني أنه سوف يتمكن المستخدمون من ترجمة محادثاتهم في الوقت الفعلي أثناء استخدام التطبيق.

لعبة جينشين امباكت العاب الجوال

معظم الناس مهتمين مع لعبة Genshin Impact بشهرة كبيرة بين عشاق الألعاب الإلكترونية في جميع أنحاء العالم، حيث أن قطاع ألعاب الفيديو شهد أرقامًا قياسية ليُصبح من أكثر القطاعات التي انتعشت بعد جائحة كورونا “كوفيد 19”.

حيث حصلت لعبة  Genshin Impact على أكثر من مليون عملية تنزيل عبر متجر Google Play، وهي مصنفة 4.5 من أصل خمس نجوم وهو ما لم تحصل عليه لعبة PUBG الشهيرة.

حيث تعتبر لعبة Genshin Impact مع مثابة عالم مفتوح يحتوي على الكثير من التفاصيل الممتعة التي تم تصميمها بامتياز، وهو ما يشعرك بأنك تعيش في عالم حقيقي فعلا.

آرتاثون الذكاء الاصطناعي

AI Artathon هي عبارة عن مبادرات القمة, والتي تجمع الفنانين وخبراء الذكاء الاصطناعي لإنشاء فن باستخدام أدوات الذكاء الاصطناعي المتقدمة.

حيث عقدت القمة الأولى في الرياض في الفترة من 23 إلى 25 يناير 2019 ، وهي مبادرة من القمة العالمية للذكاء الاصطناعي, ولم تعقد هذه القمة عام 2020 بسبب جائحة كورونا.

والأن مع القمة الثانية, أعلنت الهيئة السعودية للبيانات والذكاء الاصطناعي (سدايا) بدء التسجيل في النسخة الثانية من المسابقة العالمية لآرتاثون الذكاء الاصطناعي 2021م.

وذلك عبر الموقع الإلكتروني للفعالية الذي يستمر حتى 26 سبتمبر 2021م؛ حيث سوف تستهدف المسابقة التي تعد إحدى المبادرات المهمة للقمة العالمية للذكاء الاصطناعي تجمع المهتمين بالموسيقى والفن التفاعلي، والرسم، وفن المجسمات، مع خبراء البيانات والذكاء الاصطناعي.

حيث يشتمل الآرتاثون على (4) مسارات قائمة على الذكاء الاصطناعي، وهي: مسار الفنون التفاعلية، ومسار اللوحات الفنية، وفن المجسمات، ومسار الموسيقى،الذي سوف يقام خلال الفترة من 28 سبتمبر إلى 1 أكتوبر 2021م.

نظام اندرويد 12

أعلنت شركة جوجل عن Android 12 اندرويد 12 من خلال الكلمة التي ألقيت في مؤتمرها للمطورين Google IO 2021، وهو أحدث إصدار من نظام اندرويد, والأكثر شعبية للهواتف الذكية.

حيث أوضحت جوجل أنه يوجد الآن أكثر من 3 مليار جهاز يعمل مع نظام أندرويد والذي تطوره، حيث قالت أيضا أن مميزات اندرويد 12 تركز على بناء هاتف شخصي يتفاعل مع ما يناسب المستخدم، مع ضمان الأمان والتكامل أفضل مع الأجهزة الأخرى.

حيث يأتي  Android 12 مع فلسفة تصميم جديدة تماما باسم “Material You” حيث تقدم العديد من التغييرات الجديدة، أبرزها المزيد من الألوان والتخصيص.

ويستطيع المستخدم على سبيل المثال تغيير ألوان النظام مع مطابقة الخلفية، مع Widgets جديدة بتصميم أفضل وتفاعلية أكثر، بالإضافة إلى تعزيز مميزات الخصوصية.

سامسونج فليب 3 وجالكسي ووتش 4

عقدت شركة سامسونج Unpacked Part 2، حيث تصدرت مع الإعلان عن Galaxy Z Flip 3 Bespoke Edition، وهو نسخة من هاتفها الصدفي القابل للطي يمكنك تخصيصه مجموعة متنوعة من الألوان.

بحيث يمكنك الاختيار بين لونين من ألوان الإطار (أسود أو فضي) وخمسة ألوان للجهة الأمامية والخلفية (أزرق أو أصفر أو وردي أو أبيض أو أسود).

ومنها تأتي ساعة Galaxy Watch 4 من شركة سامسونج مع العديد من التغييرات منها نظام التشغيل Wear OS 3 الجديد، مع التركيز بشكل كبير على الميزات الصحية.

وهو ما يجعلها أفضل ساعة ذكية من الشركة يمكنك شراؤها الآن, ولكن هذا لا يعني أنها لا تخلو من مشكلات في الأداء.

وتستطيع في أغلب الأحيان إصلاحها من خلال إعادة التشغيل, ولكن هناك العديد من المشكلات التي تتطلب بعض العمل لإصلاحها.

ولقد وفرت سامسونج التحديث للتنزيل، وهو يأتي مع أربعة وجوه جديدة للساعة، بما في ذلك واجهة تسمى Info Brick التي يمكنك تخصيصها لعرض إحصاءات اللياقة البدنية والصحة التي تريد رؤيتها أكثر.

انطباعات ساعة آبل 7

من النظرة الأولى تشمل الميزات الرئيسية إلى ساعة Apple Watch Series 7 شاشات أكبر بأحجام 41 ملم و 45 ملم ، وقوة تحمل مُحسّنة مع مقاومة الغبار المصنفة وفقًا لمعيار IP6X ،

وشحن أسرع مع نسبة تصل إلى 33 بالمائة باستخدام كيبل شحن سريع USB-C مضمن في العلبة, هناك أيضًا خيارات ألوان جديدة لعلبة الألومنيوم ، مثل منتصف الليل وضوء النجوم والأخضر.

بالإضافة إلى شاشات أكبر Larger Displays, وأيضا شحن أسرع  Faster Charging, وكذلك يشتمل على ألوان جديدة New Colors, ومنها اللون الأخضر الجديد, وأعتقد أنها عملية شراء سوف رائعة, حيث تعتبرApple Watch SE ذات قيمة أفضل.

الفرق بين ماك وويندوز

نظام ماك هو بالفعل يتمتع بخفه وسرعة كبيرة مع المقارنة مع نظام التشغيل ويندوز, حيث ان تشغيل التطبيقات والبرامج علي النظام يكون اسرع كثيراً, ونظام ماك الاقل في تعرضه للاصابة مع الفيروسات.

ونظام ماك هو احتكار آبل, ولكن يمكن تشغيله علي جهاز كمبيوتر مع مواصفات بعينها, ويمكنك تشغيل ماك وويندوز علي جهاز آبل, ونظام ماك ياتي مع مجموعة مميزة من التطبيقات المجانية.

بالتاكيد تصميم اجهزة آبل لا يمكن الحديث مع خصوصه فهو الاكثر تفوقاً واناقة ويمكنك أن تطبق نفس مفهوم على الشكل الداخلي مع نظام ماك ايضاً.

ولكن الالعاب والبرامج متوفرة بكثافة مع نظام ويندوز, حيث يدعم ويندوز متوفر بكثافة, ولكن مع تثبيت التطبيقات علي ماك لا يحتاج الي وقت او خطوات بل يتم مباشرة وبسهولة.

وإذا كنت من مستخدمي ويندوز فلن تجد صعوبة في استخدام ماك ، فالنظامين لا يوجد بهم صعوبة في الاستخدام او التعلم.

كيف تحمي ساعة آبل

إذا كنت جادًا في حماية Apple Watch الخاصة بك قدر الإمكان ، فإن الزجاج هو السبيل للقيام بذلك, ولكن لا تحمي الحافظة الصلبة Misxi Apple Watch شاشة Apple Watch فحسب ، بل تحمي أيضًا جوانب الجهاز ، مما يعني أن Apple Watch محمية بالكامل.

من الجدير أنها واحدة من أفضل واقيات شاشة Apple Watch للحفاظ على ساعتك الذكية المحبوبة من التلف ، ولكن مع السوق المشبع مع العديد من المنتجات المماثلة ، قد يكون من الصعب معرفة ما الذي يجب عليك شراؤه.

حيث يحتوي أفضل واقي شاشة Apple Watch بالنسبة لك على الكثير من الاعتبارات أيضًا ، بدءًا من "هل أحتاج واحدًا في المقام الأول؟".

إذا كان لديك Apple Watch من الفولاذ المقاوم للصدأ ، فمن المحتمل ألا تفعل ذلك ، لأن زجاجها الياقوتي البلوري متين ومقاوم للخدش.

حيث إن وحدات الاختبار التي استخدمت قد تراكمت في بعض الأحيان الكثير من الخدوش والضربات الصغيرة, وقد يكون هذا مزعجًا لبعض الأشخاص ، ويؤثر أيضًا على قيمة إعادة البيع.

تطبيق موسم الرياض

أطلقت الهيئة العامة للترفيه تطبيق موسم الرياض إلى كافة أجهزة الهواتف الجوالة، حيث يعتبر الدليل الرسمي لكل مناطق وفعاليات الموسم، ويتضمن التطبيق كل التفاصيل اللي تحتاجها عن الفعاليات, وشراء التذاكر، وأنشطة الموسم الخيالية, وتم جمعها في مكان واحد عبر التطبيق.

وموسم الرياض 2021، هي مجموعة من الفعاليات والأنشطة، والتي أطلقتها الهيئة العامة للترفيه على أراضي العاصمة الرياض في المملكة العربية السعودية.

وذلك لدعم السياحة الداخلية والخارجية، وتحت شعار “تخيل أكثر”، وإستععدت الهيئة لإطلاق تلك الفعاليات, هذا وقد صرح معالي المستشار تركي آل الشيخ رئيس مجلس إدارة الهيئة العامة للترفيه، أن الموسم سوف يُقام على مساحة تصل إلى 5.4 مليون متر مربع، بطاقة استيعابية تبلغ 40%.

وكما كشف معالي المستشار أنه سوف يكون هناك 14 منطقة للترفيه في الرياض، وأكثر من 7500 فعالية، وممشى بطول 3 كيلومتر، وأكثر من 200 مطعم ومقهى ومتجر، و4 مسارح، وأرينا عالمية، و500 لعبة إلكترونية، و9 استوديوهات عالمية.

وأيضا ملعب غولف و12 ملعب بادل تنس، وأول وأكبر سكاي لوب متنقل في العالم, ويجدر الإشارة إلى أن موسم الرياض بدأ في يوم الأربعاء الماضي، الموافق تاريخ 20/ أكتوبر/2021م،ويستمر مدة خمسة شهور، وينتهي في يوم الأربعاء الموافق 30/مارس/2022م.

شواحن سامسونج Samsung Galaxy S22

أشارت بعض التسريبات إلى أن الهاتف القادم من سامسونج لن يحصل على ترقية كبيرة مع سرعة الشحن كما أشيع سابقًا، حيث تزعم أن بطارية سلسلة Samsung Galaxy S22 سوف تبلغ ذروتها عند 25 واط.

حيث تكشف الوثائق التي حصلت عليها WhyLab من المنظمين الصينيين عن كشف مخيب للآمال حول قدرتها على الشحن، لهذا سوف تدعم متغيرات سلسلة Galaxy S22 الثلاثة شحن 25 وات.

وممكن تأتي الأجهزة مع شاحن سفر اختياري يحمل علامة EP-TA800, وهو نفس الشاحن الذي كان متاحًا لأفضل هواتف سامسونج منذ بضع سنوات.

وأن سلسلة Galaxy S22 سوف تصل إلى أقصى حد عند سرعة الشحن هذه، كما أشارت SamMobile، ومن أجل الحصول على الشهادة، سوف تستخدم الشركة عادةً أجهزة شحن قياسية إلى أجهزتها.

تسريبات هاتف شاومي نوت القادم

أظهرت بعض التسريبات على موقع “ويبو”، مواصفات هواتف شاومي القادم Redmi Note 11 و Note 11 Pro، وهو وفقًا للمصدر, ومن المتوقع أن تعلن شركة شاومي عن سلسلة هواتفها الجديدة قبل عيد العشاق يوم 11 نوفمبر.

وهو ما حسب ما ذكره موقع "gsmarena" التقني، والذي شارك مصدر التسريبات الجديد على موقع ويبو الصيني، بعض المواصفات المزعومة التي سوف ينطلق بها أجهزة شاومي Redmi Note 11 و Note 11 Pro.

ومن المتوقع أن يمتاز هاتف شاومي Redmi Note 11 Pro، مع شاشة من نوع OLED، حيث تدعم معدل تحديث عال يبلغ 120 هرتز، وسوف يعمل الهاتف الذكي بواسطة معالج ميدياتك من نوع Dimensity 920.

ومن المحتمل أن يأتي إصدار Redmi Note 11 Pro من شاومي، مع ذاكرة وصول عشوائي رام بسعة 6 أو 8 جيجابايت، وذاكرة تخزين داخلية مع سعة 128 أو 256 جيجابايت، ومن المتوقع أن يأتي الهاتف مع سعر يبدأ من 248 دولار.

ايقاف دعم واتساب عن بعض الاجهزة

مع خبر واتساب سوف تتوقف تطبيق المراسلة الشهير "واتساب" عن العمل, خلال أيام قليلة على أكثر من 50 طراز من الهواتف، وهو ما يحجب الوصول إلى خدمات الرسائل ومشاركة الصور والفيديو.

وسوف تتوقف ملايين الهواتف الذكية في تاريخ 1 نوفمبر عن دعم واتساب, وإذا كانت أنظمة التشغيل الخاصة بها قديمة جدا، حيث تقوم تطبيق واتساب التي يستخدمها نحو مليار شخص حول العالم مع تحديث أنظمتها سنويا.

أما بالنسبة إلى مستخدمي هوتف "أندرويد" سوف يتوقف واتساب عن العمل على النماذج المزودة مع نظام Android 4.0.4 أو الأقدم منها، بحسب ما أوضح موقع "إكسبريس", وأيضا سوف تتوقف هواتف "آيفون" عن تشغيل التطبيق إذا كانت لديها إصدارات iOS 9 أو أقدم منها.

آخر تحديثات كلوب هاوس

تقدم Clubhouse  ميزات جديدة إلى منصتها أربع مزايا وهي Clips و Replays و Universal Search وSpatial Audio إلى نظام Android.

وكانت ميزة الصوت المكاني متاحة بالفعل إلى أجهزة iOS, مع توقع إعادات العرض، فقد تم بالفعل إطلاق كل ميزة أخرى.

وسوف تتم إضافة ميزة الجديدة في أكتوبر, وسوف تؤدي إضافة كل هذه الميزات الجديدة إلى زيادة شعبية كلوب هاوس من خلال إتاحة المحتوى حتى بعد انتهاء الجلسة المباشرة.

حيث سوف تسمح ميزة "Clip" للمستمع في اقتصاص صوت مكبر الصوت إلى مدة 30 ثانية ومشاركته في أي مكان, ولذلك إذا وجدت أن المتحدث يتحدث شيئًا جيدًا جدًا وتريد مشاركته مع العالم.

يمكنك فقط  قص هذا الجزء من خطابه ومشاركته على حسابات وسائل التواصل الاجتماعي الخاصة بك, ومع ذلك، بصفتك فقط مستمع، سوف تتمكن من عمل مقطع فقط إذا احتفظ المتحدث في تمكين "ميزة إنشاء القصاصات" الخاصة به.

تحديث ايفون ايباد

أعلنت شركة آبل Apple عن نظامها الجديد والأحدث Apple IOS 15، وجاء هذا الإصدار بعد أيام قليلة من الكشف عن سلسلة iPhone 13 الجديد الحالي.

وهذا التحديث من البرامج IOS 15 لديه الكثير من المميزات التى تستحق المزايا التي بها من ناحية سهولة التنقل، وكما أن نظام IOS 15 يأتى مع مميزات كافية حتى يجعل أي هاتف ايفون قديم يبدو جديداً تماماً.

ويوفر iOS الآن خيارًا بين إصدارين من تحديثات البرامج في تطبيق الإعدادات, ويمكنك التحديث إلى أحدث إصدار من iOS 15 مع مجرد إصداره.

ونظام iOS 15 مليء بالمميزات الجديدة التي تساعدك على التواصل مع الآخرين، وتكون أكثر حضوراً في الوقت الحالي، واستكشاف العالم، واستخدام الذكاء القوي.

Apple Watch 7
New Apple Watch 7

A group of news and information in the world of technology and science, including the news of Google Pixel 6 and Pixel 6 Pro, Pixel and Snapchat features, Jenin Impact game, What is Artathon, Android 12, Samsung Flip 3 and Galaxy Watch 4, as well as Apple Watch 7 impressions.

And the difference between the Mac system and the Windows system in the field of programming, how to protect the Apple Watch, the news of the Riyadh season application.

And its features, leaks of new Samsung chargers, leaks of the upcoming Xiaomi Note, WhatsApp stopping support for some devices, Club House and new features, and finally, the iPhone and iPad update, to you the details:

Google Pixel 6 and 6 Pro

Google announced the Pixel 6 and Pixel 6 Pro, as the two new phones, Pixel 6 and Pixel 6 Pro, will work with the first special processor designed by Google, which it calls the Tensor.

It would provide a better experience for users through greater processing power and more compatibility between the processor and the operating system or software developed by Google, while Google announced the design of both the Pixel 6 and 6 Pro.

The Google pixel 6 pro is characterized by high camera and battery performance, as well as advantages that rely on great capabilities in processing artificial intelligence and machine learning applications.

The Pixel 6 and Pixel 6 Pro come with a light brushed aluminum frame, a glass back (Gorilla 6), in addition to a variety of new colors, including pink, we will make a detailed review of the two devices in a detailed article.

Pixel phone and Snapchat features

At the Pixel phone event, Google delved into details about the Pixel 6 series devices which identified a brand new feature that will make sending Snaps faster.

And this new feature, called Quick Tap to Snap, will add the camera-only version of Snapchat directly to the Pixel's lock screen.

All you have to do is tap on the back of your phone twice, and it will open the Snapchat camera. From there, you can take a picture all without unlocking your device. You will only have to authenticate your identity when you go to send a Snap.

In addition to Quick Tap to Snap, Google will also be working on exclusive augmented reality lenses, as well as integrating live translation into Snapchat, meaning that users will be able to translate their conversations in real time while using the app.

Genshin Impact Mobile Games

Most people are interested in Genshin Impact, which is very popular among electronic games enthusiasts all over the world, as the video game sector witnessed record numbers to become one of the most revitalized sectors after the Corona “Covid 19” pandemic.

Genshin Impact has over 1 million downloads on the Google Play Store and is rated 4.5 out of five stars which PUBG didn't get.

Genshin Impact is an open world game with lots of fun details that are perfectly designed, making you feel like you are living in a real world.

AI Artathon

AI Artathon is Summit Initiatives, which brings together artists and AI experts to create art using advanced AI tools.

Where the first summit was held in Riyadh from January 23-25, 2019, an initiative of the World Summit on Artificial Intelligence, and this summit was not held in 2020 due to the Corona pandemic.

And now with the second summit, the Saudi Data and Artificial Intelligence Authority (SDAIA) announced the start of registration for the second edition of the Global Artificial Intelligence Artathon 2021.

Through the website of the event, which will continue until September 26, 2021 AD; The competition, which is one of the important initiatives of the World Summit on Artificial Intelligence, will target those interested in music, interactive art, drawing, and anthropomorphic art, with data and artificial intelligence experts.

The Artathon includes (4) artificial intelligence-based tracks: the interactive arts track, the paintings track, stereoscopic art, and the music track, which will be held from September 28 to October 1, 2021.

Android 12

Google announced Android 12 Android 12 through the speech given at its developer conference Google IO 2021, which is the latest version of the Android system, and the most popular for smartphones.

Where Google explained that there are now more than 3 billion devices that work with the Android system, which it develops, it also said that the features of Android 12 focus on building a personal phone that interacts with what suits the user, while ensuring security and better integration with other devices.

Where Android 12 comes with a completely new design philosophy called "Material You" where it introduces many new changes, most notably more colors and customization.

For example, the user can change the colors of the system while matching the background, with new widgets with a better design and more interaction, in addition to enhancing privacy features.

Samsung Flip 3 and Galaxy Watch 4

Samsung held Unpacked Part 2, where they headlined the Galaxy Z Flip 3 Bespoke Edition, a version of its foldable clamshell phone that you can customize in a variety of colors.

You can choose between two frame colors (black or silver) and five front and back colors (blue, yellow, pink, white or black).

The Galaxy Watch 4 from Samsung comes with several changes including the new Wear OS 3 operating system, with a major focus on health features.

Which makes it the best smartwatch from the company you can buy right now, but that doesn't mean it isn't without performance issues.

Most of the time you can fix it with a reboot, but there are many issues that take some work to fix.

Samsung has made the update available for download, and it comes with four new watch faces, including an interface called Info Brick that you can customize to display the fitness and health stats you want to see more.

Apple Watch 7 impressions

At first sight key features of the Apple Watch Series 7 include larger 41mm and 45mm screens, improved durability with IP6X rated dust resistance.

And charge faster with up to 33 percent more using the USB-C fast charging cable included in the box. There are also new color options for the aluminum case, such as midnight, starlight and green.

In addition to larger screens, Larger Displays, and Faster Charging, it also includes New Colors, including the new green, and I think it will be a great purchase, as the Apple Watch SE is a better value.

The difference between Mac and Windows

The Mac system is already very light and fast compared to the Windows operating system, as the running of applications and programs on the system is much faster, and the Mac system is less vulnerable to infection with viruses.

The Mac system is Apple's monopoly, but it can be run on a computer with certain specifications, and you can run Mac and Windows on an Apple device, and the Mac system comes with a distinct set of free applications.

Of course, the design of Apple devices cannot be talked about, as it is the most superior and elegant, and you can apply the same concept to the interior with the Mac system as well.

But games and programs are abundantly available with the Windows system, where Windows support is abundantly available, but with the installation of applications on Mac, it does not need time or steps, but is done directly and easily.

And if you are a Windows user, you will not find it difficult to use Mac, as the two systems have no difficulty in using or learning.

How to protect the Apple Watch

If you are serious about protecting your Apple Watch as much as possible, glass is the way to do it, but the Misxi Apple Watch hard case not only protects the Apple Watch screen but also the sides of the device, which means that your Apple Watch is fully protected.

It's worth it that it's one of the best Apple Watch screen protectors to keep your beloved smartwatch from damage, but with the market saturated with so many similar products, it can be hard to know what to buy.

Where the best Apple Watch screen protector for you has a lot of considerations too, starting with “Do I need one in the first place?”.

If you have a stainless steel Apple Watch, you probably shouldn't, as its sapphire crystal glass is durable and scratch-resistant.

As the test units that were used have sometimes accumulated a lot of small scratches and dings, this can be annoying to some people, and also affects the resale value.

Riyadh season app

The General Entertainment Authority has launched the Riyadh Season application to all mobile devices, as it is the official guide for all regions and events of the season.

And the Riyadh season 2021, is a set of events and activities, launched by the General Entertainment Authority on the lands of the capital, Riyadh, in the Kingdom of Saudi Arabia.

In order to support domestic and foreign tourism, and under the slogan “Imagine more,” the authority is preparing to launch these events. His Excellency Counselor Turki Al Sheikh, Chairman of the Board of Directors of the General Entertainment Authority, stated that the season will be held on an area of ​​5.4 million square meters, with a capacity of 40%.

As revealed by His Excellency the Chancellor, there will be 14 entertainment areas in Riyadh, more than 7,500 activities, a 3-km walkway, more than 200 restaurants, cafes and stores, 4 theaters, an international arena, 500 electronic games, and 9 international studios.

And also a golf course, 12 paddle tennis courts, and the first and largest mobile skyloop in the world. It is worth noting that the Riyadh season began last Wednesday, corresponding to October 20, 2021 AD, and lasts for five months, and ends on Wednesday, March 30th. 2022 AD.

Samsung Galaxy S22 chargers

Some leaks have indicated that the upcoming phone from Samsung will not get a major upgrade with charging speed as previously rumored, claiming that the Samsung Galaxy S22 series battery will peak at 25W.

Documents obtained by WhyLab from Chinese regulators reveal a disappointing disclosure about its charging ability, so the three Galaxy S22 series variants will support 25W charging.

The devices can come with an optional travel charger branded EP-TA800, the same charger that was available for the best Samsung phones a few years ago.

And that the Galaxy S22 series will max out at this charging speed, SamMobile noted, and in order to get the certification, the company will typically use standard chargers to its devices.

Xiaomi Note phone leaks

Some leaks on Weibo showed the specifications of the upcoming Xiaomi phones, Redmi Note 11 and Note 11 Pro, and according to the source, Xiaomi is expected to announce its new series of phones before Valentine's Day on November 11.

Which, according to the technical website “gsmarena”, which shared the source of the new leaks on the Chinese website Weibo, some of the alleged specifications that the Xiaomi Redmi Note 11 and Note 11 Pro devices will be launched with.

It is expected that the Xiaomi Redmi Note 11 Pro phone will feature an OLED screen, which supports a high refresh rate of 120 Hz, and the smartphone will be powered by a MediaTek Dimensity 920 processor.

It is likely that the Redmi Note 11 Pro version will come from Xiaomi, with 6 or 8 GB of RAM, and an internal storage with a capacity of 128 or 256 GB, and the phone is expected to come with a starting price of 248 dollars.

Disabling WhatsApp support on some devices

With the news of WhatsApp, the popular messaging application “WhatsApp” will stop working, within a few days, on more than 50 models of phones, which blocks access to messaging services and sharing photos and videos.

On November 1, millions of smartphones will stop supporting WhatsApp, and if their operating systems are very old, as the WhatsApp application, which is used by about one billion people around the world, updates its systems annually.

As for Android phone users, WhatsApp will stop working on models equipped with Android 4.0.4 or earlier, according to the Express website, and iPhone phones will stop running the application if they have iOS 9 versions. or older.

Clubhouse latest updates

Clubhouse brings new features to its platform with four features - Clips, Replays, Universal Search and Spatial Audio - to Android.

The spatial audio feature was already available to iOS devices, and with replays expected, every other feature has already been launched.

The new feature will be added in October, and the addition of all these new features will increase the popularity of Clubhouse by making content available even after the live session ends.

The 'Clip' feature will allow the listener to crop the speaker volume to a duration of 30 seconds and share it anywhere, so if you find that the speaker is talking something very good and you want to share it with the world.

You can only clip this part of his speech and share it on your social media accounts, however, as a listener only, you will only be able to make a segment if the speaker keeps his Snipping Feature enabled.

iPhone iPad update

Apple announced its new and latest Apple iOS 15, and this version came a few days after the current new iPhone 13 series was revealed.

And this iOS 15 software update has a lot of features that deserve its advantages in terms of ease of navigation, and IOS 15 comes with enough features to make any old iPhone look completely new.

iOS now provides a choice between two versions of software updates in the Settings app, and you can update to the latest version of iOS 15 with just its release.

And iOS 15 is packed with new features that help you connect with others, be more present in the moment, explore the world, and use powerful intelligence.

2 Comments

Post a Comment