Google Pixel 6
هاتف جوجل بيكسل 6

أخبار منوعة ومتفرقة في عالم التقنية والعلوم ومنها ميزة حذف المتابعين في تويتر, وتحديث آيفون, وآيفون مع منفذ USB-C , وخبر فولد 4 مع بصمة مزدوجة, وبيكسل ستة من جوجل, وإختبارات الجودة مع فولد 3 وفليب 3.

وخبر نزول ثلاجة من إكس بوكس, وشركة مايكروسوفت تبحث عن موظفين, ومؤتمر آبل القادم مع السماعة وماك بوك, وشركة سوني ترفع قضية, وشاومي تطلق براءة إختراع إلى الجهاز القادم.

ومستقبل محطات مترو للقطارات في موسكو, وكالة ناسا تطلق مركبة فضائية إلى المريخ, وأخيرا آبل ومنصة ألعاب القادمة إليكم التفاصيل.

ميزة حذف متابعين من تويتر

قام موقع تويتر في الأسبوع الماضي، حلا فعالا لمن يرغب في إزالة شخص من قائمة متابعيه، دون التسبب في إحراجه وضعه في قائمة الحظر.

حيث غرد موقع تويتر عبر حساب الدعم الخاص به، الثلاثاء الماضي، مؤكدا اختباره ميزة حذف متابع من دون حظره, وقال الموقع في تغريدته "نجعل الأمر أسهل حتى تصبح (مسيطرا) على قائمة متابعيك الخاصة".

حيث أضافت أن الميزة باتت قيد التجربة حاليا على موقع الويب التابع للمنصة, وتابعت التغريدة "لحذف متابع ما، اذهب إلى ملفك وانقر على (المتابعين)، ثم اضغط أيقونة النقاط الثلاث ثم قم في اختيار إزالة هذا المتابع".

تحديث آيفون

قامت آبل بإصدار iOS 15.0.1 وهو أول تحديث رسمي إلى أجهزة آيفون بعد iOS 15 الذي تم إصداره الشهر الماضي، حيث أن هذا التحديث متاح إلى جميع إصدارات آيفون التي تم إطلاقها بعد عام 2015 وما بعد آيفون 6S.

وهذا الحديث كان منتظرا لأن العديد من المستخدمين كانوا يواجهون مشاكل مختلفة مع أجهزتهم بعد تثبيت iOS 15، ومن بين المشكلات القليلة التي أقرت بها آبل أن المستخدمين لم يتمكنوا من استخدام ميزة "Unlock with أبل Watch" على جهاز آيفون الذي تم إطلاقه حديثًا.

وبعد تثبيت iOS 15، تم الإبلاغ من قبل المستخدمين عن العديد من المشكلات مثل جدولة التخزين الخاطئة ، وشاشة اللمس غير المستجيبة، والكاميرا غير الوظيفية، وأوامر Siri الرئيسية المفقودة، واختفاء الصور.

وقالت آبل إن iOS 15.0.1 يعمل على إصلاح الخلل حيث قد يعرض تطبيق الإعدادات بشكل غير صحيح تنبيهًا بأن التخزين ممتلئ وأن التأملات الصوتية يمكن أن تبدأ بشكل غير متوقع في تمرين على ساعة أبل لبعض مشتركي Fitness.

آيفون مع منفذ USB-C

وفقًا إلى  Kenny Pi ، تمت إعادة تصميم موصل Apple C94 ليتم صنع ثنائي الفينيل متعدد الكلور مع مقبس USB-C, حتى بعد أن كانت المخططات جاهزة ، كان هناك تحد آخر يتمثل في تقليل حجم ثنائي الفينيل متعدد الكلور وتناسبه مع iPhone.

مع نهاية شهر سبتمبر، صمم Kenny P, وطلب منه PCB حتى يجعل تحويل منفذ Lightning إلى USB-C أسهل ما يمكن. لقد ذكر في الفيديو أدناه كيف تمكن من تقليص اللوحة لجعلها متوافقة مع iPhone X.

حيث توضح العملية مدى صعوبة قيام عشاق DIY في تبديل المنفذ في أنفسهم ، وتذكر أن هذا الإجراء له على طراز iPhone X الذي تم إصداره مرة أخرى في عام 2017.

ومع سلسلة iPhone 13، لا يدري ما هي الإجراءات الأمنية التي تتخذها Apple حتى يتم منع حدوث مثل هذه التعديلات, لا يمكن لجهاز iPhone تلقي الطاقة، بل يمكنه نقل البيانات في سلاسة عند استخدام منفذ USB-C.

ولكن لا يمكن إصلاح هذا الهاتف في الوقت الحالي حيث تمنع Apple المستخدمين من إجراء أي تغييرات على آبل.

بصمة مزدوجة في شاشة فولد 4

من الممكن أن يكون جالكسي Z فولد 4 أول هاتف ذكي قابل للطي من سامسونج مع قارئ أسفل الشاشة, حيث تُظهر براءة الاختراع التي تم إيداعها في 31 مارس لدى المكتب العالمي للملكية الفكرية بالفعل أحدث التطورات التي حققتها سامسونج.

ووفق إلى هذا الإختراع المقدمة من سامسونج، فإن الهاتف الذكي جلاكسي Z فولد 4 القابل للطي و المستقبلي، سوف يتضمّن قارئ بصمات أصابع مبتكر, ويمكن الوصول إلى هذا المستشعر من الشاشة الثانوية والشاشة القابلة للطي.

وحسب المعلومات التي توصل معها موقع LetsGoDigital، لا زالت سامسونج متمسكة في فكرة إخفاء قارئ بصمات الأصابع تحت الشاشة.

ومع براءة هذا الإختراع والمقدمة من سامسونج، سوف تستفيد الهواتف الذكية القابلة للطي من العلامة التجارية في المستقبل من هذا القارئ المدمج تحت الشاشة.

أسعار جوالات بيكسل 6

قامت شركة جوجل بطرح سلسة بيكسل 6 في الأسواق حيث يمكن للمستخدم التعرف على مواصفات الهاتف Google Pixel 6 الذي يتميز بالكثير من المميزات الرائعة.

وقالت شركة جوجل وقت إصدار الهاتف Google Pixel 6 فى شهر أكتوبر لعام 2021, أن الهاتف يتميز بكاميرا أمامية آحادية بدقة 8 ميجابيكسل وهى الكاميرا الخاصة بالتصوير السيلفي.

حيث تدعم بطارية الهاتف بقوة 4614 ملي امبير، مما يزيد قوة صمود البطارية مع العمل المستمر والشاق, ويعمل الهاتف بنظام الأندرويد 12.

والسعر فى مصر 12.500 جنيه مصري, والسعر في السعودية 2.995 ريال سعودي, والسعر في الإمارات 2.935 درهم إماراتي, والسعر في الأردن 566 دينار أردني, والسعر بالعملات الأجنبية 685 يورو أوروبي, و 799 دولار أمريكي.

اختبارات الجودة مع فولد وفليب 3

تشارك شركة سامسونج تفاصيل جديدة حول كيفية اختبارها لمتانة Galaxy Z Fold 3 و Galaxy Z Flip 3, ومع ذلك ليس من الواضح بالضبط سبب مشاركة الشركة لهذه المعلومات الآن، لا سيما بالنظر إلى إطلاق كلا الهاتفين في شهر أغسطس.

حيث قامت الشركة بإجراء أربع إختبارات القوة والجودة حتى تطمئن جماهيرها من أجهزة فولد 3 و فليب 3, حيث يظهر أحد الاختبارات وجود الهواتف في غرفة بيئية. وتختبر سامسونج الهواتف في مناخات مختلفة للتأكد من أنها لا تزال تعمل.

ويظهر أيضا إختبار آخر وهو إلقاء الهواتف في الماء, حيث إستخدمت الشركة في الاختبار الثالث ذراعًا آليًا لاختبار أداء S Pen عبر Galaxy Z Fold 3, حيث يعمل الاختبار الرابع على إغلاق وفتح كلا الهاتفين مرات كثيرة.

ثلاجة إكس بوكس

هي عبارة عن ثلاجة صغيرة من Microsoft على شكل Xbox Series X, حيث سيتم الطلب المسبق الأسبوع المقبل, ويبلغ السعر 99.99 دولارًا وهو متاح للطلب في 19 أكتوبر في الولايات المتحدة والمملكة المتحدة وأوروبا.

حيث من المتوقع أن يتم شحن الثلاجة الصغيرة في وقت لاحق من شهر ديسمبر ، حيث أبرمت شركة البرمجيات العملاقة شراكة مع  Target في الولايات المتحدة و Game in the UK و GameStop EU و Micromania و Toynk في أوروبا.

وفي نفس الخبر يبيع متجر Xbox Gear الثلاجة في كندا، وتقول الشركة إنها سوف تقدم قريبا تفاصيل الطلب المسبق, ويمكن للثلاجة الصغيرة أن تستوعب ما يصل إلى 12 علبة مشروبات.

حيث لها رفان في الأبواب مصممان إلى إستعياب الوجبات الخفيفة, ويحتوي على USB في المقدمة لشحن الأجهزة, وهي مجهزة بمحول إضاءة DC بحيث تكون محمولة.

مايكروسوفت تبحث عن موظفين

في آخر تطورات شركة مايكروسوفت قالت إنها سوف تذهب إلى الصين حتى توظف موظفين داخل نظام وبرمجيات مايكروسوفت, وفي سياق الحديث إلى المراسلين ، قال رئيس شركة مايكروسوفت للصين الكبرى، رالف هوبتر.

إن شركته تخطط إلى توظيف 1000 عامل جديد في الصين في مجالات البحث والتطوير؛ والتسويق والخدمات؛ والمبيعات, حيث توظف Microsoft حاليًا حوالي 4500 شخص في جميع أنحاء الصين.

وهنا يوضح أن الصين أصبحت مكون رئيسي في خطط شركة مايكروسوفت تقريبًا للسنوات القادمة, حيث إزدهرت السوق الاستهلاكية في الصين وهو يولد عدد متزايد من الدخل وبالتالي لديهم المزيد من السيولة لإنفاقها على السلع.

مؤتمر آبل والتسريبات

أعلنت آبل في يوم 18 أكتوب عن الأجهزة ومنها ماك بوك برو الجديد مع شاشة Mini LED مثل آيباد برو 2021، إضافة إلى جهاز ماك ميني جديد بتصميم أفضل وأداء أقوى.

حيث حمل الجهاز الجديد بحسب التسريبات الأولية، منافذ أكثر من الإصدارات السابقة، من بينها منفذين Thunderbolt / USB 4 ومنفذين USB Type-A.

وأيضا أعلنت آبل عن MacBook Pro بشاشة 14 و16 بوصة بتقنية Mini Led وحواف أصغر، مع عدم وجود شعار آبل أسفل الشاشة على غرار أجهزة آيماك 2021.

وأيضا السماعات الجديدة من آبل, ويتوفر الإصدار الرئيسي مع ذاكرة وصول عشوائي سعتها 16 جيجابايت ومساحة تخزينية 512 جيجابايت.

سوني تقاضي D-Brand

هددت شركة Sony في اتخاذ إجراء قانوني ضد Dbrand، والتي كانت تبيع حتى وقت قريب أغطية طرفية يسمى Darkplates إلى جهاز PlayStation 5.

حيث أرسلت الشركة المصنعة لوحدة التحكم رسالة توقف وكف تطلب من الشركة المصنعة للوحدة الطرفية التوقف عن صنع القطعة لغلاف بلاي ستيشن.

حيث بدأ Dbrand في بيع Darkplates في وقت سابق من هذا العام, حيث يمكن للاعبين الذين لم يكونوا راضين عن لوحات الواجهة البيضاء الباهتة لجهاز PS5 لأسباب جمالية أن يستبدلوها بألواح سوداء داكنة.

وفي تصريح في وإعلان من Reddit العام الماضي ، ردت الشركة على استفسار حول قيام Sony في إزالة Darkplates بـقولها "نحن نشجعهم على المحاولة".

براءة اختراع شاومي للهاتف القادم

تمكنت شاومي من الحصول على براءة إختراع لجهاز القادم من الهواتف الذكية حيث سوف تكون واحدة من الأمور المحفزة في عالم التقنية.

حيث تستمر شركة شاومي في الحصول على براءة إختراع، حيث كشف التقرير الجديد أّن الشركة حصلت على براءة اختراع جديدة لهاتف بشاشة تحتوي زوايا دائرية.

حيث يتكون التصميم من زوايا دائرية وشاشة منحنية، للجهاز حواف شاشة ضيقة للغاية، والذي يظهر سوى إطار صغير في الأعلى والأسفل، ويوجد ثقب في الزاوية اليسرى العليا للكاميرا الأمامية.

محطات مترو المستقبلية في موسكو

الأن يمكن للمسافرين في مترو موسكو دفع ثمن تذاكرهم مع استخدام الكاميرات مع تكنولوجيا التعرف على الوجه, حيث قال ماكسيم ليكسوتوف نائب رئيس البلدية المكلف في شؤون النقل إن ذلك التطور "تجاوز توقعاتنا".

وكانت هذه التكنولوجيا المثيرة للجدل قد تم اختبارها من قبل منذ بداية العام الحالي, وأوضح ليكسوتوف قائلا: "للوصول إلى المترو، لا يحتاج الركاب إلى بطاقة أو هاتف ذكي، عليهم فقط النظر في الكاميرا".

حيث يعمل النظام في أكثر من 240 محطة مترو في أكبر مدينة في أوروبا، فقط يحتاج الركاب إلى تحميل صورة لهم وبطاقتهم المصرفية وبطاقتهم إلى رحلات القطار والحافلات وربطها مع تطبيق مترو موسكو.

وكالة ناسا تطلق مركبه إلى المريخ

أوضحت وكالة الفضاء الأمريكية "ناسا" عن المركبة في المريخ وما تحمله من عينات الصخور المجمّعة بواسطة "بيرسيفيرانس" من أسرار المريخ.

وقالت وكالة ناسا يوم الجمعة الماضي أن الصخور الأولى التي جمعتها "بيرسيفيرانس" كشفت أن حفرة "جيزيرو" كانت ذات يوم "بيئة مستدامة يمكن أن تكون صالحة للحياة".

وهذه الأخبار تأتي على أعقاب المهمة الناجحة للمركبة في جمع عينتين من الصخور في وقت سابق من هذا الأسبوع: "Montdenier" و"Montagnac".

وفي هذا الصدد, تخطط وكالة ناسا ووكالة الفضاء الأوروبية إلى إطلاق مركبتين فضائيتين أخريين سوف تغادران الأرض في عام 2026 وتصلان إلى المريخ في عام 2028.

آبل ومنصة ألعاب قادمة

آبل تخطط إلى دخول عالم الألعاب شكل قوي مثل سوني بلاي ستيشن ونينتندو, حيث كشفت وكالة بلومبرج أن شركة آبل خططت في وقت سابق إلى طلاق “خدمة ألعاب سحابية” قبل أن تتراجع عن الفكرة.

حيث تعتمد خدمة الألعاب الحالية للشركة وهو Apple Arcade على الألعاب التي تعمل على أجهزتها محليًا بدلاً من السحابة.

وفي نفس الوقت تمتلك شركات مثل مايكروسوفت، وإنفيديا، وجوجل، وغيرها خدمات اللعب السحابي الخاصة بها, ويسمح ذلك بدعم مجموعة أكبر من الألعاب ويخلق تجربة تشبه “نتفليكس لكن للألعاب”.

Fold and Flip 3
Fold 3 and Flip 3

Various and miscellaneous news in the world of technology and science, including the feature of deleting followers on Twitter, updating the iPhone, and iPhone with USB-C port, news of Fold 4 with double fingerprint, Pixel Six from Google, and quality tests with Fold 3 and Flip 3.

And the news of the descent of a refrigerator from Xbox, and Microsoft is looking for employees, and Apple’s upcoming conference with the headset and MacBook, and Sony files a case, and Xiaomi launches a patent for the next device.

And the future of metro stations for trains in Moscow, NASA launches a spacecraft to Mars, and finally Apple and a gaming platform coming to you, the details.

Twitter followers feature

Last week, Twitter made an effective solution for anyone who wants to remove a person from the list of his followers, without causing embarrassment, and put him on the block list.

As Twitter tweeted through its support account, last Tuesday, confirming that it tested the feature of deleting a follower without banning it, the site said in its tweet, “We make it easier so that you become (in control) of your own follower list.”

She added that the feature is currently being tested on the platform's website, and she continued, "To delete a follower, go to your profile and click on (Followers), then click on the three-dot icon and then choose to remove this follower."

iPhone update

Apple released iOS 15.0.1 which is the first official update to iPhone devices after iOS 15 that was released last month, as this update is available to all versions of iPhone released after 2015 and after iPhone 6s.

This talk was expected because many users were facing various issues with their devices after installing iOS 15, and among the few issues that Apple admitted was that users were unable to use the “Unlock with Apple Watch” feature on the newly launched iPhone.

And after installing iOS 15, many issues were reported by users such as wrong storage scheduler, unresponsive touch screen, non-functional camera, missing Siri key commands, and photos missing.

Apple said iOS 15.0.1 fixes a bug where the Settings app might incorrectly display an alert that storage is full and that audio meditations could start unexpectedly in a workout on the Apple Watch for some Fitness subscribers.

iPhone with USB-C port

According to Kenny Pi, the Apple C94 connector was redesigned to be made to be a PCB with a USB-C socket. Even after the schematics were ready, another challenge was to reduce the size of the PCB and fit it with the iPhone.

At the end of September, Kenny P designed and ordered a PCB to make converting a Lightning port to USB-C as easy as possible. He mentioned in the video below how he managed to shrink the panel to make it compatible with the iPhone X.

As the process shows how difficult DIY enthusiasts can be to switch the port in themselves, remember this procedure has it on the iPhone X model released back in 2017.

And with the iPhone 13 series, he doesn't know what security measures Apple is taking to prevent such modifications from happening. The iPhone can't receive power and can even transfer data smoothly when using the USB-C port.

But this phone cannot be repaired at the moment as Apple prevents users from making any changes to Apple.

Dual fingerprint in fold 4 Screen

The Galaxy Z Fold 4 could be Samsung's first foldable smartphone with an under-screen reader, as a patent filed on March 31 with the World Intellectual Property Office already shows Samsung's latest development.

According to this invention submitted by Samsung, the futuristic Galaxy Z Fold 4 smartphone will include an innovative fingerprint reader, and this sensor can be accessed from the secondary screen and the foldable screen.

According to the information obtained by LetsGoDigital, Samsung is still sticking to the idea of ​​hiding the fingerprint reader under the screen.

With this patent filed by Samsung, the foldable smartphones of the brand in the future will benefit from this built-in reader under the screen.

Pixel 6 mobile prices

Google has launched the Pixel 6 series in the market, where the user can learn about the specifications of the Google Pixel 6 phone, which has a lot of great features.

Google said at the time of the release of the Google Pixel 6 phone in October of 2021, that the phone features a single 8-megapixel front camera, which is the camera for selfie photography.

Where the phone battery supports 4614 mAh, which increases the strength of the battery’s resilience with continuous and hard work, and the phone works with the Android 12 system.

The price in Egypt is 12,500 Egyptian pounds, the price in Saudi Arabia is 2.995 Saudi riyals, the price in the UAE is 2.935 dirhams, the price in Jordan is 566 Jordanian dinars, and the price in foreign currencies is 685 European euros, and 799 dollars.

Quality Tests with Fold and Flip 3

Samsung is sharing new details about how it tested the durability of the Galaxy Z Fold 3 and Galaxy Z Flip 3, however it's not clear exactly why the company is sharing this information now, especially given the launch of both phones in August.

The company conducted four tests of strength and quality in order to reassure its fans of the Fold 3 and Flip 3 devices, as one of the tests shows the presence of the phones in an environmental room. Samsung tests phones in different climates to make sure they still work.

Another test also appears, which is throwing phones in water. In the third test, the company used a robotic arm to test the performance of the S Pen via the Galaxy Z Fold 3, as the fourth test works to close and open both phones many times.

Xbox fridge

It's a mini fridge from Microsoft in the shape of the Xbox Series X, which will be pre-ordered next week, priced at $99.99 and available to order on October 19 in the US, UK and Europe.

The mini-fridge is expected to ship later in December, as the software giant has partnered with Target in the US, Game in the UK, GameStop EU, and Micromania and Toynk in Europe.

In the same news, the Xbox Gear Store is selling the refrigerator in Canada, and the company says it will soon provide pre-order details, and the mini-fridge can hold up to 12 beverage cans.

It has two shelves in the doors designed to hold snacks, has a USB in the front for charging devices, and is equipped with a DC lighting adapter so it's portable.

Microsoft is looking for employees

In the latest developments, Microsoft said that it will go to China to hire employees within the Microsoft system and software, and in the context of talking to reporters, the head of Microsoft for Greater China, Ralph Haupter, said.

His company plans to hire 1,000 new workers in China for research and development; marketing and services; and sales, Microsoft currently employs about 4,500 people across China.

Here it is clear that China has become a major component of Microsoft's plans for almost the coming years, as the consumer market in China has flourished and is generating an increasing number of income and therefore they have more cash to spend on goods.

Apple conference and leaks

On October 18, Apple announced the devices, including the new MacBook Pro with a Mini LED screen, such as the iPad Pro 2021, in addition to a new Mac Mini with a better design and stronger performance.

According to the initial leaks, the new device carried more ports than previous versions, including two Thunderbolt / USB 4 ports and two USB Type-A ports.

Apple also announced the MacBook Pro with a 14- and 16-inch screen with Mini LED technology and smaller bezels, with no Apple logo at the bottom of the screen similar to the 2021 iMac.

And also the new headphones from Apple, and the main version is available with 16 GB of random access memory and 512 GB of storage space.

Sony sues D-Brand

Sony has threatened legal action against Dbrand, which until recently was selling peripheral covers called Darkplates to the PlayStation 5.

The console manufacturer sent a cease and desist letter asking the console manufacturer to stop making the part for the PlayStation case.

As Dbrand began selling Darkplates earlier this year, players who were not satisfied with the PS5's lackluster white faceplates for aesthetic reasons can trade it in for darker black plates.

In a statement in an announcement from Reddit last year, the company responded to a query about Sony's removal of Darkplates by saying, "We encourage them to try."

Xiaomi patents the next phone

Xiaomi managed to obtain a patent for a device next to smartphones, which will be one of the catalysts in the world of technology.

Xiaomi continues to obtain a patent, as the new report revealed that the company obtained a new patent for a phone with a screen that has rounded corners.

Where the design consists of rounded corners and a curved screen, the device has very narrow screen edges, which only shows a small frame at the top and bottom, and there is a hole in the upper left corner for the front camera.

Future metro stations in Moscow

Now passengers on the Moscow metro can pay for their tickets using cameras with facial recognition technology, with Maxim Liksutov, deputy mayor in charge of transport, said the development "exceeded our expectations".

This controversial technology has been tested before since the beginning of this year. "To get to the metro, passengers don't need a card or a smartphone, they just have to look at the camera," Liksutov explained.

As the system operates in more than 240 metro stations in Europe's largest city, passengers just need to upload a photo of themselves, their bank card and their card to train and bus trips and link them with the Moscow Metro app.

NASA launches a rover to Mars

The US space agency, "NASA", explained about the rover on Mars and the rock samples it contains, collected by "Perseverance", from the secrets of Mars.

Last Friday, NASA said the first rocks collected by Perseverance revealed that Jezero crater was once a "sustainable, potentially habitable environment."

The news comes on the heels of the craft's successful mission to collect two rock samples earlier this week: Montdenier and Montagnac.

In this regard, NASA and the European Space Agency are planning to launch two more spacecraft that will leave Earth in 2026 and reach Mars in 2028.

Apple and an upcoming gaming platform

Apple plans to enter the world of gaming in a strong form, such as Sony PlayStation and Nintendo, as Bloomberg Agency revealed that Apple had earlier planned to divorce a “cloud gaming service” before it backtracked on the idea.

The company's current gaming service, Apple Arcade, relies on games running on its hardware locally rather than in the cloud.

At the same time, companies such as Microsoft, Nvidia, Google, and others have their own cloud gaming services, and this allows support for a wider range of games and creates an experience similar to “Netflix but for games.”

2 Comments

Post a Comment