squid game
مشهد من مسلسل لعبة الحبار

بعد انتشار مسلسل لعبة الحبار" بشكل واسع على مستوى العالم، أطلق أطباء في مجال الطب النفسي الأسري نصيحة صارمة للآباء: «لا تدعوا أطفالكم يشاهدون هذا المسلسل».

حيث من وقت بثه في شهر سبتمبر أيلول الماضي من العام الحالي 2021، حصل المسلسل على عدد كبير من المتابعين بلغ 111 مليون مشاهدة في أقل من شهر منذ بدء عرضه على منصة نتفليكس.

تحذير الأطباء

حيث ندد العديد من الأباء حول العالم عن قلقهم على أبنائهم من تقليد صغارهم لأحداث لعبة الحبار، لدرجة رجوع بعض الطلبة إلى منازلهم وهم مصابون بكدمات في وجوههم التي تلقوها من زملائهم بعد خسارتهم من محاكاة "لعبة الحبار".

وهنا أوصى الأطباء في معهد «تشايلد مايند»؛ وهي مكرسة للصحة العقلية للأطفال، بأن لا يشاهد الأطفال مسلسل «لعبة الحبار» حتى سن المراهقة على أقل تقدير، بغض النظر سو كان الأباء يراقبون أو لا.

وأوضح ديفيد آندرسون, وهو مسؤول البرامج المدرسية والمجتمعية في المعهد، عبر بيان نقلته شبكة سي ان ان الأميركية: «أن مستوى العنف مرعب وأكثر من معظم المسلسلات, وإنه مهرجان قتل مع وجود أكثر من 400 مشارك لا يمكن أن يكون بينهم سوى ناج واحد».

خطر الأطفال

وقالت كارولين ديبويدت، وهي طبيبة وتعمل جناح في مستشفى إبسيلون للأمراض النفسية في العاصمة البلجيكية بروكسل أن "الأطفال في هذا العمر الصغير يكونون غير قادرين على التمييز ما بين الحقيقي والخيال."

وتضيف: ( فهم مثل الإسفنج، يمكنهم تعلم الكثير مما يشاهدونه، ولكن يمكنهم أيضاً إعادة إنتاج ما تعلموه بصورة خاطئة دون وعي، كما هو الحال مع لعبة الحبار).

مشاهد دموية

وهذا ما أدى إلى اتخاذ بعض المدارس على المستوى الدولي إجراءات ضد مسلسل لعبة الحبار، بداية من النصيحة بعدم مشاهدته للأطفال، مروراً إلى منع أي نقاش حول هذا المسلسل، وانتهاء في حظر تقليد هذه الألعاب الدموية.

ولقد تم عمل إستفتاء وكان السؤال هل طلب طفلك مشاهدة مسلسل لعبة الحبار وكان الجواب بنعم أو لا, حيث أظهرت النتيجة أن 41.29% قالوا نعم شاهدوا لعبة الحبار, و58.71% لم يطلبوا أو يشاهدوا المسلسل.

squid game
Scene from the squid game series

After the series "The Squid Game" was widely spread worldwide, doctors in the field of family psychiatry issued a strict advice to parents: "Do not let your children watch this series."

Since its broadcast in September of the current year 2021, the series has gained a large number of followers, reaching 111 million views in less than a month since it was shown on the Netflix platform.

Doctors warning

Many parents around the world denounced their concerns about their children imitating the events of the squid game, to the point where some students returned home with bruises on their faces that they received from their colleagues after losing the simulation of the "squid game".

Here, the doctors at the Child Mind Institute recommended; It is dedicated to children's mental health, so that kids don't watch "The Squid Game" until at least their teens, regardless of whether parents are watching or not.

"The level of violence is terrifying, more than most soap operas, and it's a killing festival with more than 400 participants, only one survivor can be among them," said David Anderson, who is responsible for school and community programs at the institute, in a statement carried by CNN.

children danger

"Children at such a young age are unable to distinguish between real and imaginary," said Caroline Depuydt, a physician and ward at Epsilon Psychiatric Hospital in the Belgian capital, Brussels.

"They are like sponges, they can learn a lot from what they see, but they can also unconsciously reproduce what they have learned incorrectly, as is the case with the squid," she says.

bloody scenes

This is what led some schools at the international level to take measures against the Squid Game series, starting with the advice not to watch it for children, to banning any discussion about this series, and ending with the ban on imitation of these bloody games.

A poll was conducted and the question was whether your child asked to watch the Squid Game series, and the answer was yes or no.

The result showed that 41.29% said yes they watched the Squid Game, and 58.71% did not request or watch the series.

2 Comments

Post a Comment