Write an article correctly
كتابة مقال بطريقة صحيح

يعتقد بالتأكيد أن تعريف امتلاك مدونة ناجحة يختلف باختلاف كل مدونة، وفي هذه الحالة ، يكون تعريفًا شخصيًا للغاية, والتي تخص مدونة بعينها.

قد يكون تعريفي مختلفًا تمامًا عن تعريفك والعكس صحيح ولكن هناك شيء واحد يمكننا الإتفاق عليه جميعًا وهو حقيقة أنه لا يوجد تعريف صحيح أو خاطئ إلى مفهوم كتابة مقالة بطريقة صحيحة وناجحة.

أول سنة تدوين

بالتأكيد سوف أعتبر أول سنة لي في التدوين فاشلة, ولكن قد تمكنت من الحصول على عدد كبير من المتابعين أثناء أخذ فترات راحة متعددة وترتيب المهام.

لقد إستمتعت كثيرا وما زلت أتذكر الإثارة في كتابة المقال التي كنت أشعر بها بوضوح, كنت سعيدًا جدًا لإمتلاك منصة لمشاركة اهتماماتي على الويب.

ومع ذلك ، في نفس الوقت ، لن أعتبر عامي الأول عامًا ناجحًا أيضًا, كما قلت، لم يكن لدي روتين تدوين مناسب وكنت أنشر منشورات مدونة وقتما أردت أي غير منتظم, كنت إما أنشر عددًا كبيرًا من منشورات المدونة أو لا أنشر شيئًا على الإطلاق وهو أمر لا أوصي به.

المدونة الخاصة

هل كنت تتمنى لو كنت قد جعلت لك إهتمام في المدونة الخاصة بك وعملت عليها باستمرار؟ بالطبع تتمنى ولكن لا أستطيع تغيير الماضي وأنا من أشد المؤمنين بأن كل شيء يحدث سبب ما أو بتغير ما.

في هذه المقالة، أردت أن أشارككم في كيفية تحقيق عام أول ناجح في التدوين والمقالات, كما ذكرت أعلاه ، يختلف تعريف كل شخص.

الربح من المدونة

وبالتأكيد لا أعتقد أن الوصول إلى عدد معين من المتابعين أو جني الأموال من مدونتك يعتبر نجاحًا ما لم يكن هناك طرق وأساليب للنجاح.

في هذه المقالة أرغب في مشاركة الأشياء التي فعلتها وكانت خاطئة والتي لا أوصي المدونين الآخرين بالقيام بها والأشياء التي كنت أتمنى أن أفعلها وهي كتابة مقالة بطريقة صحيحة وناجحة.

هناك بعض النصائح في كتابة مقالة أو مدونة ناجحة على موقع جوجل وهي كالتالي:

نشر محتوى ومقالة عالي الجودة

عليك أن تكتب مقالة بصيغة جيدة ومرتبة في المعاني والكلمات وأن تكون المقالة عبارة عن قطع بتقسيمات وكل تقسيم له موضوع معين أو فقرة معينة.

وضع جدول زمني لنشر المدونة

حاول أن لا تنقطع عن كتابة المقالات على الأقل ثلاث أو أربع مقالات في الأسبوع ذات جودة في المحتوى وعدد كافي من الكلمات، والأفضل والذي أفضله مقالة واحدة كل يوم.

لهذا السبب أوصي بالعمل على مدونتك يوميًا بدلاً من التركيز على نشر عدد معين من المشاركات في الأسبوع.

لا يهم عدد المرات التي تنشر فيها على مدونتك، إذا كانت المقالات التي تنشرها ليست ذات جودة جيدة ، فلن يكون الأمر يستحق ذلك نظرًا لأنك لن تكون قادرًا على كسب زيارات أو متابعين.

عدم التوقف والإستمرار

أعلم أن الكلام أسهل من الفعل لأنني كنت في هذا الموقف أيضًا ولكن أحاول أن لا آخذ فترات راحة طويلة أو توقف، وهذا عمل المدونة يتطلب الإستمرارية.

في حالة الطوارئ ، ليس لديك أي خيار آخر سوى التراجع عن التدوين لأن مدونتك ليست أولويتك الأولى ولديك مسؤوليات أخرى.

ولكن إذا كنت ترغب في تطوير مدونتك ، فإن أخذ فترات راحة كبيرة على مدار العام أو حتى التوقف عن العمل ليس شيئًا أود أن أوصي به لأنه ليس فقط بالنسبة لك.

وأيضا إلى جمهورك قد ينساك ولكن سيكون من الصعب تنمية مدونتك بعد ذلك إذا أخذت استراحة، أو الإجازة أو الإقطاع.

تعيين أشخاص في المدونة

إذا كنت تعلم مسبقًا أنه لا يمكنك العمل على مدونتك أو نشر منشورات المدونة ، فحاول تحضير منشورين في المدونة مسبقًا يعملون معك.

التوازن بين ما تحبه وبين ما يريده المتابعين

عليك أن تكتب ما يناسب إهتمامك وتفكيرك وتخصصك وفي نفس الوقت أن تحاول أن ترى ما يحبه ويحتاجه المتابعون من مقالات ومواضيع يهم الشأن العام من إيجاد حل إلى مشاكلهم.

إختيار الكلمات المناسبة إلى محركات البحث جوجل

وهي من المفاتيح المهمة في البحث عن كلمات معينة أي شخص يريد أن يبحث عن كلمة معينة وموضوع معين وهذه نقطة عليك التركيز عليها في جعل كل مدونة لك كلمات مفتاحية حتى تستطيع أن تظهر في النتائج الأولى للبحث.

He certainly thinks that the definition of having a successful blog varies with each blog, and in this case, it is a very personal definition, which is specific to a particular blog.

My definition may be very different from yours and vice versa but there is one thing we can all agree on and that is the fact that there is no right or wrong definition to the concept of properly and successfully writing an essay.

first year blogging

I would definitely consider my first year of blogging a failure, but I was able to gain a large following while taking multiple breaks and arranging tasks.

I had so much fun and can still remember the excitement of writing the article I was clearly feeling, I was so happy to have a platform to share my interests on the web.

However, at the same time, I wouldn't consider my first year to be a successful one either, as I said, I didn't have a proper blogging routine and was posting blog posts whenever I wanted any irregular, I was either posting a large number of blog posts or nothing at all which is a I do not recommend it.

private blog

Do you wish you had interest in your blog and worked on it constantly? Of course you wish, but I can't change the past and I am a firm believer that everything happens for a reason or some change.

In this article, I wanted to share with you how to have a successful first year in blogging and articles. As I mentioned above, the definition of each person is different.

Profit from blog

I certainly don't think that reaching a certain number of followers or making money from your blog is a success unless there are ways and methods to succeed.

In this article I want to share the things I did that were wrong that I would not recommend to other bloggers to do and the things I wish I could do which is to write an article correctly and successfully.

There are some tips for writing a successful article or blog on Google, as follows:

Publish high quality content and article

You have to write an article in a good format and arranged in meanings and words and that the article be pieces with divisions and each division has a specific topic or a specific paragraph.

Set a blog posting schedule

Try not to stop writing articles at least three or four articles per week with quality content and sufficient number of words, and the best and I prefer is one article every day.

That's why I recommend working on your blog daily instead of focusing on posting a certain number of posts per week.

It doesn't matter how many times you post on your blog, if the articles you publish are not of good quality, it won't be worth it since you won't be able to gain traffic or followers.

Non-stop and continue

I know it's easier said than done because I've been in this situation too but I try not to take long breaks or pauses, and this blogging job requires continuity.

In an emergency situation, you have no other choice but to undo blogging because your blog is not your first priority and you have other responsibilities.

But if you want to grow your blog, taking big breaks throughout the year or even downtime is not something I would recommend because it is just not for you.

Also your audience may forget you but it will be difficult to grow your blog afterwards if you take a break, vacation or quit.

Assign people to the blog

If you already know that you can't work on your blog or publish blog posts, try preparing blog posts in advance that work with you.

Balance what you like with what your followers want

You have to write what suits your interest, your thinking, and your specialization, and at the same time, you try to see what the followers like and need from articles and topics of interest to public affairs, from finding a solution to their problems.

Choosing the right words for Google search engines

It is one of the important keys in searching for certain words. Anyone who wants to search for a specific word and a specific topic, and this is a point you have to focus on in making each blog you have keywords so that you can appear in the first results of the search.

2 Comments

Post a Comment