Cristiano Ronaldo
كريستيانو رونالدو

بعد انتقال اللاعب البرتغالي كريستيانو رونالدو ذو (36 عاما) من فريق ريال مدريد إلى فريق يوفنتوس، كان راتبه السنوي في حدود 34 مليون دولار، وفقًا إلى موقع Goal.com الرياضي.

على الرغم من هذا الراتب العالي، فإن الفائز بعدد خمس مرات مع جائزة FIFA Ballon d’or أفضل لاعب في العالم كريستيانو رونالدو ، ولكن هو يكسب بالفعل أموالًا أكثر مع منشورات إنستجرام المدفوعة.

مكاسب رونالدو

وهذا وفق دراسة أجرتها Hopper HQ والتي نشرتها Business Insider, وجدت الدراسة أن رونالدو قد كسب 47.8 مليون دولار من منشورات إنستجرام المدفوعة خلال العام الماضي 2020 وأنه هو أعلى ربح مادي على منصة إنستغرام.

حيث لديه شعبية مذهلة على إنستجرام، فإن بعض الشركات على استعداد إلى دفع ما يقرب من مليون دولار مقابل جزء من الإثارة علي حساب رونالدو.

ويقال إن اللاعب البرتغالي كريستيانو رونالدو  يضع في جيبه في متوسط الدخل 1.6 مليون دولار لتأييد منتج على حسابه، وذلك ارتفاعا من 889,000 دولار عام 2019، وفقا إلى صحيفة الجارديان.

شعبية كريستيانو رونالدو

حيث يتمتع بأكبر شعبية من قبل الجماهير ومتابعة على منصة إنستغرام وهو الأكثر إهتمام من 300 مليون معجب، بعد أن أضاف أكثر من 125 مليون متابع منذ بداية العام الماضي.

أي أكثر من 3 أضعاف من الرقم 100 مليون والتي كان يمتلكها في عام 2017 عندما تم نشر “قائمة الأغنياء” الأولى من لديهم حسابات على منصة إنستغرام.

حيث يبلغ عدد متابعيه على جميع وسائل التواصل الاجتماعي، بما في ذلك المنصات الرئيسية فيسبوك و تويتر، أكثر من 550 مليون متابع ومعجب.

المصدر: Egypt14

Cristiano Ronaldo
Cristiano Ronaldo

After Cristiano Ronaldo, 36, moved from Real Madrid to Juventus, his annual salary was around $34 million, according to Goal.com.

Despite this high salary, the five-time winner with the FIFA Ballon d'or World Player of the Year award is Cristiano Ronaldo, but he is already making more money with paid Instagram posts.

Ronaldo gains

This is according to a study by Hopper HQ and published by Business Insider. The study found that Ronaldo earned $47.8 million from paid Instagram posts during the past year 2020 and it is the highest profit on the Instagram platform.

Since he has amazing popularity on Instagram, some companies are willing to pay close to a million dollars for some of the excitement on Ronaldo's account.

Portuguese footballer Cristiano Ronaldo is said to pocket an average income of $1.6 million to endorse a product on his account, up from $889,000 in 2019, according to The Guardian.

Popularity of Cristiano Ronaldo

It enjoys the most popularity among the masses and follows on the Instagram platform and is the most interested of 300 million fans, having added more than 125 million followers since the beginning of last year.

That is more than 3 times the number of 100 million he had in 2017, when the first "rich list" was published on the Instagram platform.

He has more than 550 million followers and fans on all social media, including the major platforms Facebook and Twitter.

Source: Egypt14

2 Comments

Post a Comment