Blogging and success secrets
أسرار التدوين والنجاح

إذا كنت تتابع مقالاتي من فترة من الوقت، فسوف تعرف أنني أقوم أحيانًا بتدوين أسئلة وأجوبة على موقعي, أحب حقًا التفاعل معكم جميعًا والإجابة على أسئلتكم، سواء كانت متعلقة بالتدوين المقالات أو لا.

سوف يحل بعد كم شهر الذكرى السنوية لي في التدوين، وهو أمر جنوني للتفكير فيه, لقد مر العام الماضي بهذه السرعة, وعندما أفكر في مدونتي وكيف بدأت ، أشعر بالفخر لكل ما أنجزته في العام الماضي.

لدي عادة وهي مشاركة معرفتي وتفكيري مع الآخرين, وهذا هو سبب إنشاء مدونة بلوجر ومدونة وورد بريس ومدونات مختلفة لمساعدة الآخرين.

عندما بدأت التدوين لأول مرة ، كنت بحاجة إلى كل المساعدة التي يمكنني الحصول عليها ، وكنت ممتنًا جدًا لأي مساعدة قدمها لي المدونون الآخرون وخاصة مواقع تعليمية وقنوات تعليمية على اليوتيوب.

بالنسبة إلى مقال اليوم، أجيب على أسئلتكم لقد طلب مني بعض الأشخاص المحبوبين في وسائل التواصل الإجتماعي أن يسألوني أسئلة عن عالم التدوين هذه هي:

ما الدافع لإنشاء مدونة؟

بدأت رحلتي في التدوين في يوليو عام 2020 ، في منتصف الوباء وجائحة كورونا والإغلاق في المملكة العربية السعودية, لقد فكرت في إعادة تشغيل المدونات مرة أخرى لفترة من الوقت قبل ذلك, لكنني شعرت حقًا أنني بحاجة وأردت مشروعًا للتركيز عليه.

عندما بدأت مدونتي، لم يكن لدي أي توقعات على الإطلاق, لم أقم بذلك معتقدًا أنني سأربح المال أو أكسب الكثير من المتابعين, كنت أعرف فقط أنني بحاجة إلى القيام بشيء ما لوقتي.

لأنني دخلت في التدوين في البداية بهدف الربح ولكن مع الوقت تغيرت المعطيات، لدي الآن بالطبع بعض التوقعات, أعتقد أنني أفضل أن أعتبرهم أهدافًا في الواقع.

أريد حقًا العمل مع العلامات التجارية أكثر, وأنا أفعل ذلك ببطء ولكن بثبات  لكنني أريد أن أحلم حقًا, لذلك آمل بعد عام من الآن، أن أحقق هذا الحلم.

هل محتواك تغير هذا العام؟

نعم بالتأكيد, أعتقد أنني سأكون قلقًا بعض الشيء إذا لم يتغير المحتوى والكتابة بعد عام كامل, تمامًا مثل أي شيء آخر في الحياة ، نادرًا ما يبقى شيء على حاله, ولا أعتقد أنني أريد ذلك, أشعر أنني دائمًا أتغير وأتطور كشخص ، خاصة مع تقدمي في السن, وأصبح المحتوى أكثر فائدة وتشويق.

مكاني ظل إلى حد كبير على حاله, يعتمد على أسلوب الحياة حقًا على نوع الشخص الذي أنت عليه وأسلوب الحياة الذي تعيشه, وبهذا المعنى ، إنه نفس الشيء, لكن نوع المحتوى الذي أنتجه الآن يختلف كثيرًا عما اعتدت أن أنشره قبل عام من الآن.

هل لديك عمل آخر تعمل فيه؟

نعم لدي أكثر من عمل في عالم القطاع الأعمال وعالم التجارة وعالم البورصات ولكن في نفس الوقت استمتعت به حقًا في ذلك الوقت، لكنني أدركت ببطء مدى صعوبة أن تكون مدونًا لأسلوب الحياة في هذا المكان المناسب لك.

أنا شخصياً أشعر أن الأمر أصعب لأنك اقتطعت شريحة كبيرة من جمهوري خاصة قطاع تجارة الحديد والصلب, هذا لا يعني أنه لا يمكنني أن أكون ناجحًا ، ولكن بالنسبة لي كنت أعلم أنني بحاجة إلى الانتقال إلى مجالات أخرى لتنمية مهاراتي.

لذلك ، أود أن أقول إنني أفضل العمل في مجال أسلوب الحياة والعمل الخاص, لماذا لأنه الأجمل وهو عالم واسع جدًا لدرجة أن أي شيء تقريبًا يمكن أن يتناسب معه.

طريقة النشر ونوعية المحتوى

تم تغيير جدول المحتوى الخاص بي مرات عديدة عن العام الماضي, عندما عدت إلى التدوين لأول مرة العام الماضي، كنت أنشر كل يوم مقال على الأقل.

وبسبب ذلك ، أعتقد أنه ساعد مدونتي على النمو والإنتشار بين القراء والجمهور, أخبر القراء دائمًا أنه لكي تنجح في التدوين ، يجب أن تكون ثابتًا في النشر والنشر بانتظام.

ولكن إذا كنت أرغب في تغيير أيامي أو أنشر أكثر أو أقل ، فأنا أفعل ذلك, بعض الأحيان, حيث أخذ إجازة يوم عن النشر لأنني أشعر بالإرهاق, ومن المهم أن نلاحظ ، لم أشعر بالسوء حيال ذلك أيضًا, الإستراحة يجدد النشاط والحيوية لديك.

رسالة لمن يشعرون بالملل من الكتابة

لا تشعر أبدًا بالسوء لأخذ إجازة أو أن الحياة الواقعية تقف في طريق التدوين, لأن التدوين سوف يكون في بعض الأحيان حقيقة مثل الأشياء في الحياة تحتاج إلى أن تأخذ الأولوية لأنها جزء من حياتك ورزقك, يجب أن يكون التدوين ممتعًا، فلماذا تشعر بالسوء؟

في كثير من الأحيان ، أعتقد أن هذا يحدث لأننا وضعنا توقعات غير واقعية إلى أنفسنا, نحن رؤساء أنفسنا في هذا المجال.

تشجع دائما في النشر والتدوين, أعتقد أن هذا الشيء الرئيسي هو أنك تضع جدولًا زمنيًا لنفسك, لا يهم إذا كنت تنشر بالملل وأنت تنشر كل يوم مرة واحدة ولكن سوف يجعلك محترف ومضبط في الأداء.

ما هو أول درس تعلمته في المدونة؟

أهم الدروس هي التعلم والإستمرار في التعلم ومعرفة مهارات وأسرار عالنم التدوين, وأيضا تكوين صداقات أمر مهم حقًا, لم أدرك مدى أهمية أصدقاء التدوين، حتى أدركت أنني لا أستطيع العيش بدون أنظمة دعم التدوين الخاصة بي.

لم يكن لدي أي فكرة أنني سأحتاج إلى البحث عنها, لا أعرف لماذا فكرت بهذا، أعتقد أنه لم يخطر ببالي أبدًا, ابحث عن هموم بلدك وشعبك، وادعمها بقدر ما تستطيع, وراء كل مدون ناجح مجموعة من المدونين الآخرين الذين يحبونهم ويدعمونهم.

ما هو رأيك في ضعف القراءة والتدوين

أهم نقطة وضع جدول زمني إلى محاسبة نفسك أمر مهم حقًا, إذا كنت شخصًا لديه قوائم مهام ، فأضف ما ستفعله لمدونتك في ذلك اليوم, إن محاسبة نفسك هو ما يدفعك حقًا لإنجاز الأمور.

أرى الكثير من المدونين قلقين بشأن الإحصائيات وأعداد المتابعين، وقد اعتدت على ذلك أيضًا, أعتقد أنني وصلت إلى نقطة حيث كان علي أن أقول لنفسي إنني لا أفعل هذا لأصبح ضجة كبيرة ومهم على الإنترنت.

وأن أذكر نفسي أنني أفعل هذا لأنني أستمتع به, سوف تأتي الآراء والمتابعين بشكل طبيعي, إذا ذهبت إلى أي شيء لديه توقعات عالية حقًا ، فأنت تهيئ نفسك للانزعاج, والأهم أن تضع أهدافًا واقعية والتزم بها.

لو رجع بك الزمن

لن يتغير شيء سوف أرضى بالواقع وعن نفسي وأن أبحث وتعلم عن مُحسنات محركات البحث بقدر ما أستطيع, أتذكر أنني رأيت كلمة SEO طوال الوقت، وأتساءل عما كانت, عندما نظرت في الأمر لأول مرة ، تجاهلت الأمر وكان لدي موقف "هذا لا يؤثر علي." ولكن إتضح أن كلمة SEO  سر النجاح.

لأن تحسين محركات البحث مهم جدًا وتمنيت لو كنت قد قمت بتحسين موقع الويب الخاص بي عاجلاً, إذا كنت مدونًا جديدًا ، فلا ترتكب نفس الأخطاء التي ارتكبتها.

تعرف وتعلم على كل شيء عن تحسين محركات البحث وقم بتطبيقه على كتاباتك وموقعك الإلكتروني, سيوفر لك الكثير من الوقت عندما تضطر إلى اإنشالعودة وتعديل جميع مشاركاتك القديمة.

ما هي النصيحة إلى من يريد إنشاء مدونة؟

تعلم ثم تعلم ثم تعلم، احصل على الإلهام واستمتع بوقتك كمدون إجعل مقالاتك ذات قيمة وحصرية لك, وسوف تنمو وتجد لنفسك متابعين ، يمكن لأشياء أخرى أن تعترض طريق سعادتك وسعادتك في كتابة تدوين, من السهل أن تشعر بالارتباك كمدون جديد ، لذا تأكد من أنك مستعد إلى تحمل الصعاب.

اكتشف نفسك عن طريق بعض أصدقاء المدونات الذين هم أيضًا في نفس الرحلة مثلك, اطلب نشر ضيف على مواقع المدونين الأخرى, لا يساعد فقط في التعرض لك، ولكنه يساعد أيضًا في بناء تلك الروابط أيضًا وتكبير المدونة.

خذ الأمور بسهولة وخذها ببطء والصبر, في البداية هناك إندفاع, هذا هو مثل سباق الماراثون وليس العدو, تذكر أن تظل صادقًا مع نفسك, ومقالاتك لا تحاول أن تكون مثل أي شخص آخر مقلد, إصنع لنفسك بصمة تميزك عن الآخرين.

Blogging and success secrets
Blogging and success secrets

If you have been following my articles from a while, you will know that I occasionally blog questions and answers on my site, I really like to interact with all of you and answer your questions, whether they are related to blogging articles or not.

It's going to be a month away from my blogging anniversary, which is crazy to think about. The past year has gone by so fast, and when I think about my blog and how I started, I feel so proud of all I've accomplished in the past year.

I have a habit of sharing my knowledge and thinking with others, which is why I create Blogger blog, WordPress blog and various blogs to help others.

When I first started blogging, I needed all the help I could get and I was very grateful for any help other bloggers gave me especially educational sites and educational YouTube channels.

For today's article, Answering Your Questions Some popular social media folks have asked me questions about the blogosphere. These are:

What drives you to create a blog?

My blogging journey started in July 2020, in the middle of the pandemic and the lockdown in Saudi Arabia, I had thought about restarting blogging again for a while before that, but I really felt like I needed and wanted a project to focus on.

When I started my blog, I had absolutely no expectations, I didn't do it thinking I would make money or gain a lot of followers, I just knew I needed to do something for my time.

Because I got into blogging at first with the goal of profit but with time the data has changed, now of course I have some expectations, I think I prefer to see them as targets in reality.

I really want to work with brands more, and I'm doing it slowly but surely but I really want to dream, so I hope a year from now, I can make that dream come true.

Has your content changed this year?

Yeah sure, I think I'd be a little worried if the content and writing didn't change after a whole year, just like anything else in life, rarely anything stays the same, and I don't think I want to, I feel like I always change and evolve as a person, especially as I progress in The age, the content became more useful and interesting.

My place has largely remained the same, the lifestyle really depends on what kind of person you are and the lifestyle you live in, and in that sense, it's the same thing, but the kind of content I'm producing now is a lot different than what I used to post a year ago.

Do you have another job you do?

Yes I have more than one job in the business world and the world of trading and the world of stock exchange but at the same time I really enjoyed it at the time, but I slowly realized how difficult it is to be a lifestyle blogger in this place for you.

Personally, I feel that it is more difficult because you have carved out a large segment of my audience especially the iron and steel trade sector. This does not mean that I cannot be successful, but for me I knew that I needed to move to other areas to develop my skills.

Therefore, I would say that I prefer working in the field of lifestyle and private work, why because it is the most beautiful and it is a world so vast that almost anything can fit in.

Dissemination method and quality of content

My content schedule has changed many times since last year. When I first came back to blogging last year, I was posting at least an article every day.

Because of that, I believe it has helped my blog grow and spread among readers and audience. I always tell my readers that in order to be successful in blogging, you have to be consistent in publishing and posting regularly.

But if I want to change my days or post more or less, I do, sometimes. I take a day off posting because I'm feeling overwhelmed, and important to note, I didn't feel bad about it either. Breaking rejuvenates you.

A message for those who are bored of writing

Never feel bad to take a vacation or real life gets in the way of blogging, because sometimes blogging will be a reality like things in life need to take priority because it is part of your life and livelihood, Blogging should be fun, so why do you feel bad?

Oftentimes, I think this happens because we set unrealistic expectations to ourselves, we are the bosses ourselves in this area.

Always encourage posting and blogging, I think the main thing is that you set a schedule for yourself, it doesn't matter if you are bored posting and you post every single day but it will make you professional and disciplined in performance.

What was the first lesson you learned in the blog?

The most important lessons are learning and continuing to learn and knowing the skills and secrets of the blogosphere, and also making friends is really important, I didn't realize how important blogging friends were, until I realized that I couldn't live without my blogging support systems.

I had no idea I would need to look for it, I don't know why I thought this, I guess it never crossed my mind, Find the concerns of your country and your people, and support them as much as you can, Behind every successful blogger is a group of other bloggers who love and support them.

What do you think about poor reading and blogging?

The most important point of setting a schedule to holding yourself accountable is really important. If you are a person with to-do lists, add what you are going to do for your blog that day. Holding yourself accountable is what really motivates you to get things done.

I see a lot of bloggers worried about stats and follower numbers, and I'm used to that too, I think I got to a point where I had to tell myself I'm not doing this to become an internet sensation.

And to remind myself that I do this because I enjoy it, opinions and followers will come naturally, if you go into anything that has really high expectations, you set yourself up for upset, and most importantly, set realistic goals and stick to them.

If you could go back in time

Nothing will change I will settle for reality and myself and research and learn about SEO as much as I can, I remember seeing the word SEO all the time, wondering What it was, when I first looked at it, I shrugged it off and had a "this doesn't affect me" attitude. But it turns out that SEO is the secret to success.

Because SEO is so important and I wish I had optimized my website sooner, if you're a new blogger, don't make the same mistakes I did.

Know and learn all about SEO and apply it to your writing and website, it will save you a lot of time when you have to go back and edit all your old posts.

What is the advice to someone who wants to start a blog?

Learn, Learn, Learn, Get inspired, and enjoy your time as a blogger. Make your articles valuable and exclusive to you. You will grow and find yourself a following. 

Other things can get in the way of your happiness and happiness in blogging. It is easy to get confused as a new blogger, so make sure you are prepared. to endure hardships.

Discover yourself by some blogging friends who are also on the same journey as you, request a guest post on other blogger sites, it not only helps with exposure but also helps build those links as well and grow the blog.

Take it easy, take it slow and be patient, in the beginning there is a rush, this is like a marathon, not a sprint, remember to stay true to yourself, and your articles don't try to be like any other imitator, make yourself a mark that distinguishes you from others.

2 Comments

  1. دايما موفق بالتوفيق

    ReplyDelete
    Replies
    1. شكرا لك وبارك الله فيك شرف لي تواجدك

      Delete

Post a Comment