تشيلسي

مارينا جرانوفسكايا

كيف أسهمت المرأة الحديدية في تتويج فريق تشيلسي بدوري أبطال أوروبا؟ كانت مارينا جرانوفسكايا.

من أوائل من ذهبوا مع أبراموفيتش إلى لندن بعد الاستحواذ على تشيلسي، وكان لها منذ ذلك الحين سطوة ودور مهم في تتويجات البلوز المحلية والأوروبية.

نالت الحسناء الروسية مارينا جرانوفسكايا، المديرة التنفيذية في نادي تشيلسي، جزءا كبيرا من الثناء بعد تتويج الفريق بلقب دوري أبطال أوروبا.

بطل أوروبا

وتوج فريق تشيلسي يوم (السبت) الماضي بطلا إلى دوري أبطال أوروبا للمرة الثانية في تاريخه، عقب فوزه على في القمة الإنجليزية القارية على مواطنه مانشستر سيتي بهدف دون رد، خلال المباراة التي أقيمت على ملعب الدراجاو بمدينة بورتو البرتغالية.

وحين يتوج تشيلسي، فلا يجب إغفال أو إنكار الدور الذي لعبته الحسناء جرانوفسكايا في رحلة التتويج، باعتبارها مهندسة صفقات النادي والمتحدثة باسم رئيسه ومالكه رومان أبراموفيتش، والمرأة القوية في كل شؤونه.

دور جرانوفسكايا ظهر في أكثر من موقف خلال الموسم المنقضي، أبرزها إقالة المدرب الإنجليزي فرانك لامبارد، وقبلها الميركاتو الصيفي التاريخي لصفقات تشيلسي.

مسيرة تشيلسي

وكان شهر ديسمبر/ كانون الأول الماضي الذي أقيل خلاله لامبارد من تدريب تشيلسي، شهد تراجع البلوز إلى المركز التاسع في جدول ترتيب الدوري الإنجليزي الممتاز (البريميرليج) برصيد 29 نقطة، على بعد 11 نقطة من المتصدر حينها مانشستر يونايتد، بعد تكبده خمس هزائم في آخر ثماني مباريات لعبها.

وبحسب الصحافة الإنجليزية وقتها، فقد دخلت المرأة الحديدية في مشاحنات وخلافات حادة مع المدرب الإنجليزي الشاب هذه الخلافات كانت السبب الرئيسي وراء قرار إدارة تشيلسي بالاستغناء عن لامبارد.

تشيلسي نجح في ميركاتو صيف 2021 في إبرام مجموعة من أهم الصفقات خلال سوق الانتقالات الصيفية على مدار مدة زمنية بسيطة للغاية، بفضل إدارة التعاقدات التي تترأسها جرانوفسكايا.

لاعبون من أمثال كاي هافيرتز و حكيم زياش و تيمو فيرنر وبين تشيلويل وغيرها من الأسماء اللامعة في إنجلترا وأوروبا جاءت بفضل عمل تلك السيدة، التي جلبت للفريق من قبل إيدين هازارد وفرناندو توريس وغيرهما.

البطولة القارية

كل هذه الأسماء كان لها دور كبير أو صغير في تتويج البلوز الأوروبي، ففي النهاية كان صاحب هدف دوري أبطال أوروبا هو كاي هافيرتز الصفقة التي كلفت النادي الصيف الماضي 80 مليون يورو مقابل ضمها من باير ليفركوزن الألماني.

وزاد دور مسؤولة "البلوز" بشكل أكبر ومتسارع في قلعة ستامفورد بريدج بعدما باتت المتحدث الرسمي لرئيس النادي في 2010، ثم عضو مجلس إدارة في 2013.

كان للألماني أنطونيو رودريجير مدافع تشيلسي دور كبير في تتويج البلوز يوم (السبت) الماضي بلقب الكأس ذات الأذنين، بفضل العديد من التداخلات الناجحة والحاسمة له.

وكان مستوى اللاعب الدولي الألماني محل تشكيك من قبل المدرب السابق لامبارد، الذي طالب المرأة الحديدية بالتخلص منه.

لكن جرانوفسكايا رفضت بشكل كامل وقاطع التخلص من روديجير، مما دفع المدرب إلى عدم الاستعانة باللاعب هذا الموسم حتى رحيله، وهو ما أغضب المديرة الرياضية تشيلسي.

لكن مع قدوم مواطنه توماس توخيل حصل روديجير على التقدير الذي يستحقه، ليصبح من العوامل الرئيسية في تتويج تشيلسي بطلاً لأوروبا.

المصدر : العين الرياضية

تشيلسي
Marina Granovskaya

How did the Iron Woman help Chelsea win the Champions League? Marina Granovskaya was one of the first to go with Abramovich to London after the acquisition of Chelsea.

And has since had sway and an important role in the domestic and European Blues' coronations.

The Russian Belle Marina Granovskaya, Executive Director of Chelsea FC, won a large part of the praise after the team won the Champions League title.

European champion

On Saturday, the Chelsea team was crowned champion of the Champions League for the second time in its history, after its victory over.

The English continental summit over fellow Manchester City without a response, during the match that was held at the Dragao Stadium in Porto, Portugal.

And when Chelsea is crowned, the role played by the beautiful Granovskaya in the coronation journey, as the architect of the club's deals.

The spokesperson for its president and owner Roman Abramovich, and the strong woman in all its affairs should not be overlooked or denied.

The role of Granovskaya appeared in more than one situation during the past season, most notably the dismissal of English coach Frank Lampard, and before that, the historic summer Mercato of Chelsea's deals.

Chelsea's march

Last December, during which Lampard was sacked from Chelsea, saw the Blues retreat to ninth in the Premier League table with 29 points.

11 points from the then leaders Manchester United, after suffering five defeats in the last. Eight games played.

According to the English press at the time, the Iron Woman entered into sharp quarrels and disputes with the young English coach.

And these disagreements were the main reason behind the Chelsea administration's decision to dispense with Lampard.

Chelsea succeeded in Mercato in the summer of 2021 in concluding a group of the most important deals during the summer transfer market over a very simple period of time, thanks to the contract management headed by Granovskaya.

Players like Kai Havertz, Hakim Ziyech, Timo Werner, Ben Chilwell and other famous names in England and Europe came thanks to the work of that lady, brought to the team by Eden Hazard, Fernando Torres and others.

Continental championship

All these names had a big or small role in crowning the European Blues, in the end the winner of the Champions League goal was Kai Havertz.

The deal that cost the club last summer 80 million euros in exchange for its inclusion from Bayer Leverkusen.

The role of the "Blues" official increased more and more rapidly at Castle Stamford Bridge after she became the spokesperson for the club's president in 2010, and then a board member in 2013.

The German defender Antonio Rodriguez, Chelsea defender, played a major role in crowning the Blues last (Saturday) with the cup with the ears, thanks to many successful and decisive overlaps.

The level of the German international player was questioned by the former coach Lampard, who asked the Iron Woman to get rid of him.

But Granovskaya completely refused and interrupted the disposal of Rudiger, which prompted the coach not to use the player this season until his departure, which angered the Chelsea sports director.

But with the advent of his compatriot Thomas Tuchel, Rudiger got the recognition he deserved, becoming one of the main factors in the crowning of Chelsea as European champions.

Source: Al Ain Sports

Post a Comment