Galaxy Z Fold 3
Galaxy Z Fold 3

مجموعة أخبار ومعلومات في عالم التقنية والعلوم, سوف نتحدث في هذا المقال الحذر من تطبيق قد يؤثر على الأطفال, شركة تسلا تراقب العملاء.

وخبر سامسونج تعيد النوت, وهواوي تطلق نظامها الجديد هارموني, إليكم التفاصيل:

استحواذ HP على شركة هايبر اكس

أعلنت شركة HP أنها نجحت في إستحواذ على شركة HyperX خلال هذا العام 2021, ووفقًا للبيان الصادر عن Kingston Technology Company الشركة الأم لشركة «هايبر إكس».

أنها سوف تدفع شركة HP الأمريكية مبلغ 425 مليون دولار للاستحواذ على العلامة التجارية فضلًا عن خطوط إنتاج سماعات الرأس ولوحات المفاتيح والميكروفونات.

وعلى الرغم من أن الاستحواذ سيكون كليًّا على أعمال «هايبر إكس» التجارية، ولكن لم يتناول البيان حديثًا عن بعض القطاعات التي تعمل فيها الشركة، على غرار شرائح SSD وبطاقات الذاكرة المختلفة والمنتجات ذات الصلة بالتخزين الرقمي التي تستهدف جمهور الألعاب.

وأكّد المتحدث الرسمي باسم شركة HP أن عملية الاستحواذ لن تتسبب في تسريح أيي من العاملين في شركة HyperX, ومن المتوقع إتمام الصفقة في الربع الثاني من العام الجاري.

انتبهوا على أطفالكم

حذرت جهات من هيئة مراقبة الخصوصية، من أن تطبيق مقاطع الفيديو الشهير "تيك توك"، ينتهك قانون خصوصية الأطفال ويعرضهم للخطر.

وقدم تحالف من عشرين شخص، من بينهم حملة من أجل "طفولة خالية من الإعلانات التجارية" و"مركز الديمقراطية الرقمية"، شكوى، الخميس، إلى لجنة التجارة الفدرالية.

وجاء في الشكوى أن "تيك توك"، "يجمع معلومات شخصية للأطفال دون سن 13 عاما، دون موافقة والديهم"، حسب ما ذكرت وكالة أسوشييتد برس.

ويحظى "تيك توك" المملوك للشركة الصينية "بايت دانس"، بشعبية كبيرة بين الشباب، بفضل حس الفكاهة والإبداع الذي من السهل أن يظهره المستخدمون من خلال مقاطع الفيديو الخاصة بهم، بالإضافة إلى سهولة استخدام التطبيق.

عودة انتعاش سوق العملات المشفرة

أظهرت بيانات من منصة CoinShares لإدارة العملات الرقمية أن العملات المشفرة اجتذبت تدفقات بعد موجة نزوح غير مسبوقة في الأسبوعين الماضيين، مع اقبال المستثمرين على الاستفادة من انخفاضات في الأسعار في السوق.

وبلغ إجمالي التدفقات إلى منتجات وصناديق الاستثمار في العملات المشفرة 74 مليون دولار الأسبوع الماضي, جاء ذلك عقب موجة نزوح للتدفقات بلغت 151 مليون دولار في الأسبوعين السابقين، تمثل 0.3% من الأصول المدارة.

وأظهرت شركة بيانات CoinShares أن منتجات بتكوين ظلت تشهد نزوحا للتدفقات الأسبوع الماضي بلغت نحو أربعة ملايين دولار, وبذلك يصل إجمالي التدفقات إلى الخارج على مدار الأسابيع الثلاثة الماضية إلى 246 مليون دولار.

لكن بالنسبة للعام، ما زالت بتكوين تظهر استقطاب تدفقات بقيمة 4.4 مليار دولار, وكانت العملة المشفرة الأكثر شعبية في العالم قد ارتفعت 3% الأسبوع الماضي، وصعدت في أحدث التعاملات 3.8% إلى 38104 دولارات.

 حتى تسلا تراقبك

قالت هيئة تنظيم سلامة السيارات الأميركية إنها تراقب إصدار شركة تسلا لبرنامج يهدف إلى السماح لسياراتها بقيادة نفسها، قائلةً: إنها مستعدة لحماية الجمهور من مخاطر القيادة.

وأصدرت تسلا ليلة الثلاثاء الماضي نسخة تجريبية إسمها ترقية برنامج (القيادة الذاتية الكاملة) إلى عدد غير معلوم من السائقين "الخبراء والحذرين". وأثار الإصدار منشورات من المستلمين المتحمسين الذين شاركوا مقاطع فيديو لسيارتهم وهي تسير بصورة مستقلة في شوارع المدينة.

وقال الرئيس التنفيذي لشركة تسلا إيلون ماسك: إنه كان من المقرر إصدار التحديث الأخير على نطاق واسع بحلول نهاية العام الحالي، وذلك مع زيادة قوة النظام.

تعابير الوجه تصل للآليين بشكل دقيق

طور علماء في الذكاء الإصطناعي رأس آلي، يطابق ويحاكي تعبيرات البشر, ويستخدم الروبوت المستقل، الذي يُدعى "إيفا"، التعلم العميق وهو شكل من أشكال الذكاء الاصطناعي، "للقراءة" ثم عكس التعبيرات على الوجوه البشرية، عبر الكاميرا.

وبحسب صحيفة " ديلي ميل"، تستطيع "إيفا" التعبير عن المشاعر الستة الأساسية - الغضب ، والاشمئزاز ، والخوف ، والفرح ، والحزن ، والمفاجأة ، بالإضافة إلى مجموعة من ردود الأفعال الأكثر دقة.

وطور أيضا العلماء "العضلات" الاصطناعية، على الكابلات والمحركات، بحيث تسحب نقاطًا محددة على وجه إيفا، لتكرار حركة العضلات تحت الجلد.

وقال بعض العلماء، في جامعة كولومبيا في نيويورك ، إن تعابير الوجه الشبيهة بالإنسان على وجوه الروبوتات، يمكن أن تبني الثقة بين البشر، وزملائهم الآليين، ومقدمي الرعاية.

سامسونج وتسريبات فولد ثلاثة

كشفت شركة سامسونج عن الهاتف المرتقب هو Galaxy Z Fold 3، الذي يؤكد على تصميم كاميرة أسفل الشاشة في الإصدار القادم من هواتف سامسونج القابلة للطي.

وأوضحت الشركة من خلال إعلان ترويجي توضح من خلاله تفوق آداء الكاميرة لهاتف Galaxy S21 Ultra 5G على هاتف iPhone 12 Pro Max، حيث يأتي هاتف سامسونج بخاصية التكبير Space Zoom التي تدعم التكبير حتى 100 مرة.

وقد أظهرت عن اللمحات من تصميم هاتف سامسونج المرتقب Galaxy Z Fold 3، كما يقارن الإعلان الترويجي بين كفاءة التصوير بهاتف Galaxy S21 Ultra 5G وهاتف الأيفون في عملية التكبير، حيث إستطاع إصدار سامسونج أن يكشف عن لقطات بتفاصيل أكثر دقة.

وأن سامسونج في طريقها للإعلان الرسمي عن الإصدارات الجديدة من الهواتف القابلة للطي ومنها Galaxy Z Fold 3 خلال حدث يعقد في الربع الثالث من هذا العام.

وتكلم التقرير والذي نشر عبر Ice Universe خلال شهر فبراير أن هاتف Galaxy Z Fold 3 يأتي بتصميم الكاميرة أسفل الشاشة، كما يدعم الهاتف رقاقة معالج Snapdragon 888، كما تأتي الشاشة الخارجية في الهاتف بحجم 6.21 إنش، وتصل الشاشة عند فتح الهاتف إلى 7.55 إنش.

وبعض التسريبات تقول أن الهاتف يأتي بسعة تخزين 256 جيجا بايت، ونظام تشغيل Android 11، مع واجهة One UI 3.5، كما تستخدم سامسونج مواد مميزة بمعايير عسكرية بتصميم خفيف ومقاومة أعلى.

هواوي تعلن رسميا عن نظام هارموني

أعلنت شركة هواوي للهواتف الصينية يوم الأربعاء الماضي عن إطلاق نظام التشغيل الخاص بها وهو (هارموني أو.إس) للهواتف الذكية، مع تطلع الشركة في التعافي من عقوبات والتي فرضتها عليها الولايات المتحدة الأمريكية وعرقلت نشاطها في إنتاج الهواتف.

وسوف تبدأ هواوي في طرح نظام التشغيل هارموني في أصناف معينة من الهواتف الذكية اعتبارا من يوم الأربعاء الماضي، حيث ستتيح للمستخدمين فرصة تغيير نظام التشغيل الحالي المعتمد أساسا على منصة أندرويد التابعة إلى جوجل.

وسوف تكون نظام هواوي بديل لنظام أندرويد لمن أراد تجربة النظام الجديد, وأيضا سوف تقدم نظام التشغيل هارموني كمنصة لإنترنت الأشياء، وتأمل أن يكون وسيلة لتوصيل أجهزة أخرى مثل الحاسب الشخصي والساعات الذكية والسيارات والأجهزة المنزلية.

حيث أوضحت الشركة عن الأجهزة الجديدة والتي سوف تستخدم نظام تشغيل هارموني، منها أجهزة لوحية وساعات ذكية، وأقلام ذكية، وذلك خلال بث حي من مقر الشركة في شينزين بالصين اليوم.

وتريد هواوي أن يكون النظام الجديد موجود على 200 مليون هاتف ذكي من هواتفها، و100 مليون هاتف تابع لشركات أخرى، مع نهاية العام، وفقا إلى آنغ تنغلو، رئيس قسم البرمجيات في هواوي.

Huawei Harmony System
Huawei Harmony System

A group of news and information in the world of technology and science, in this article we will talk about caution against an application that may affect children.

Tesla is monitoring work, and the news of Samsung is returning the Note, and Huawei is launching its new Harmony system, here are the details:

HP's acquisition of HyperX

HP announced that it has succeeded in acquiring HyperX during this year 2021, and according to a statement issued by Kingston Technology Company.

The parent company of "HyperX", it will pay the American company HP $ 425 million to acquire the brand as well as production lines for headphones and motherboards. Keys and microphones.

Although the acquisition will be entirely on the business of "HyperX", the statement did not address some of the sectors in which the company operates.

Such as SSD chips, various memory cards and digital storage-related products targeting the gaming audience.

An HP spokesperson confirmed that the acquisition will not result in laying off any HyperX employees, and the deal is expected to be completed in the second quarter of this year.

Pay attention to your children

Entities from the privacy watchdog have warned that the popular video clip application, "Tik Tok", violates children's privacy law and puts them at risk.

A coalition of 20 people, including the Campaign for a Commercial-Free Childhood and the Center for Digital Democracy, filed a complaint Thursday with the Federal Trade Commission.

The complaint states that TikTok "collects personal information of children under the age of 13, without their parents' consent," according to the Associated Press.

Tik Tok, owned by the Chinese company, ByteDance, is very popular among young people, thanks to the sense of humor and creativity that users can easily show through their videos, in addition to the ease of use of the application.

Cryptocurrency market recovery

Data from cryptocurrency management platform CoinShares showed that cryptocurrencies have attracted inflows after an unprecedented exodus in the past two weeks, with investors taking advantage of price drops in the market.

Inflows into cryptocurrency investment products and funds totaled $74 million last week, following a wave of outflows of $151 million in the previous two weeks, representing 0.3% of AUM.

Data firm CoinShares showed that outflows from Bitcoin products last week were around $4 million, bringing the total outflows over the past three weeks to $246 million.

But for the year, Bitcoin still showed attracting flows of $4.4 billion, and the world's most popular cryptocurrency was up 3% last week, and it was last up 3.8% to $38,104.

Even Tesla is watching you

The US Automotive Safety Regulatory Agency said it was monitoring Tesla's release of a program aimed at allowing its cars to drive themselves, saying it was prepared to protect the public from the dangers of driving.

Last Tuesday night, Tesla released a beta version of its "Full Autonomous Driving" program upgrade to an unknown number of "experienced and cautious" drivers. 

The release sparked posts from enthusiastic recipients who shared videos of their car driving autonomously on city streets.

Tesla CEO Elon Musk said the latest update was scheduled to be released on a large scale by the end of this year, with the system becoming more powerful.

Facial expressions accurately reach the robots

Artificial intelligence scientists have developed a robotic head that matches and mimics human expressions. 

The autonomous robot, called Eva, uses deep learning, a form of artificial intelligence, to "read" and then mirror expressions on human faces, via a camera.

According to the Daily Mail, Eva can express the six basic emotions - anger, disgust, fear, joy, sadness and surprise, as well as a range of more subtle reactions.

Scientists have also developed artificial 'muscles' on cables and motors that pull on specific points on Eva's face to replicate the movement of the muscles under the skin.

Some scientists, at Columbia University in New York, said that human-like facial expressions on robots' faces can build trust between humans, their robotic colleagues, and caregivers.

Samsung and Fold three leaks

Samsung revealed the upcoming phone, the Galaxy Z Fold 3, which emphasizes the design of a bottom-screen camera in the next version of Samsung's foldable phones.

The company explained, through a promotional announcement, that the performance of the camera for the Galaxy S21 Ultra 5G is superior to the iPhone 12 Pro Max, as the Samsung phone comes with the Space Zoom feature that supports zooming up to 100 times.

It showed glimpses of the design of the upcoming Samsung Galaxy Z Fold 3 phone, and the promotional advertisement compares the imaging efficiency of the Galaxy S21 Ultra 5G phone. 

And the iPhone in the process of zooming in, as the Samsung version was able to reveal screenshots with more accurate details.

And that Samsung is on its way to the official announcement of the new versions of the foldable phones, including the Galaxy Z Fold 3, during an event to be held in the third quarter of this year.

The report, which was published by Ice Universe in February, said that the Galaxy Z Fold 3 comes with a camera design at the bottom of the screen.

And the phone supports the Snapdragon 888 processor chip, and the external screen in the phone comes in a size of 6.21 inches, and the screen when the phone is opened reaches 7.55 inches.

And some leaks say that the phone comes with a storage capacity of 256 GB, Android 11 operating system, with One UI 3.5 interface, and Samsung also uses distinctive military-standard materials with a light design and higher resistance.

Huawei officially announces the Harmony system

Last Wednesday, the Chinese phone company Huawei announced the launch of its own operating system (Harmony OS) for smartphones, with the company looking to recover from sanctions imposed on it by the United States of America and hindered its activity in the production of phones.

Huawei will start rolling out the Harmony operating system in certain smartphones starting from last Wednesday, giving users the opportunity to change the current operating system based mainly on Google's Android platform.

The Huawei system will be an alternative to the Android system for those who want to try the new system, and it will also present the Harmony operating system as a platform for the Internet of Things.

And it hopes that it will be a way to connect other devices such as PCs, smart watches, cars and home appliances.

The company explained about the new devices that will use the Harmony operating system, including tablets, smart watches, and smart pens, during a live broadcast from the company's headquarters in Shenzhen, China today.

Huawei wants the new system to be on 200 million of its smartphones, and 100 million of other companies' phones, by the end of the year, according to Ang Tinglu, head of Huawei's software division.

Post a Comment