Attack on the minbar of the Haram
لحظة إعتدى على منبر الحرم مكة

تمكنت شرطة المسجد الحرام في مكة من إيقاف شخص حاول الصعود على منبر الحرم في أثناء خطبة الجمعة, وكشفت التحقيقات الأولية للشرطة أن الجاني الذي يرتدي ملابس الإحرام مواطن أربعيني ويدّعي أنه المهدي المنتظر.

حيث حاول الصعود على منبر الحرم في أثناء خطبة الجمعة, وكشفت التحقيقات الأولية للشرطة أن الجاني الذي يرتدي ملابس الإحرام ويدّعي أنه المهدي المنتظر, وضبط المتهم في أثناء محاولاته الهجوم والصعود إلى منبر الحرم المكي الشريف حاملاً معه عصا.

حادثة غريبة

وتم القبض على الشخص دون قطع خطبة الجمعة أو حدوث أي فوضى بين المصلين, وجار استكمال الإجراءات النظامية بحقه وإجراء المسح الأمني عليه للتأكد والتثبت من أوضاعه الصحية.

ومن ناحية أخرى، انهالت التغريدات على موقع تويتر بالآلاف، فور انتشار مقطع الفيديو الذي ظهر فيه رجال الأمن وهم يتصدون بكل حزم للشخص الذي حاول الصعود على منبر الحرم المكي الشريف أثناء خطبة الجمعة بالمسجد الحرام في مكة المكرمة.

مواقع التواصل

وغرد الأغلبية في تويتر بعبارات الشكر لرجال الأمن بالمسجد الحرام على يقظتهم، وسرعة تعاملهم مع الحادثة في ثوانٍ معدودة؛ وهو ما يؤكد استعداد وجاهزية رجال الأمن في التعامل مع الأحداث أيا كانت، التي تعكر صفو المصلين والزائرين للحرم.

وغرد الشيخ عائض القرني في تويتر معلقا تحت وسم "الحرم المكي"، الذي تخطت التغريدات فيه 34 ألف تغريدة: "ومَن دخله كان آمنا, شكرا إلى رجال الأمن في الحرم, أسأل الله أن يحفظ بلادنا بلاد الحرمين من كيد الكائدين، ومكر الماكرين، وأن يسبغ علينا نعمه وكرمه".

Attack on the minbar of the Haram
Attack on the minbar of the Haram

Police at the Grand Mosque in Mecca managed to stop a person who tried to go up to the platform of the Haram during the Friday sermon, and preliminary police investigations revealed that the perpetrator, who wears Ihram clothes, is a forty-year-old citizen and claims to be the awaited Mahdi.

He tried to go up on the platform of the Haram during the Friday sermon, and initial police investigations revealed that the perpetrator wears Ihram clothing and claims to be the awaited Mahdi.

And the accused was arrested during his attempts to attack and ascend to the platform of the Grand Mosque in Mecca, carrying a stick with him.

Strange incident

The person was arrested without interrupting the Friday sermon or causing any chaos among the worshipers, and the regular procedures against him were being completed and a security survey was conducted on him to verify and verify his health conditions.

On the other hand, the tweets poured into Twitter in the thousands, as soon as the video clip appeared in which the security men appeared firmly against the person who tried to ascend the platform of the Grand Mosque in Mecca during the Friday sermon at the Grand Mosque in Makkah.

communication Web-sites

The majority tweeted expressions of thanks to the security men at the Grand Mosque for their vigilance and their speedy handling of the incident in a few seconds. 

This confirms the readiness and readiness of the security men to deal with the events, whatever they are, that disturb the ranks of worshipers and visitors to the campus.

Sheikh Ayed Al-Qarni tweeted on Twitter, commenting under the hashtag "The Grand Mosque in Mecca", in which the tweets exceeded 34 thousand tweets: “And whoever entered it was safe.

Thank you to the security men in the Haram. Bestow upon us his grace and generosity.

Post a Comment