Tesla car
سيارة تسلا

آبل والأجهزة الجديدة مع الألوان الراقية, وشركة سوني ما هو وضع مبيعات الجوال لديها والتي لحد الأن موجودة في الأسواق, وأجهزة البلاي ستيشن تكسر جميع أرقام المبيعات.

ولا ننسى أن نتحدث عن حادث تسلا للسيارات, ولماذا هو مهم حتى نقوم بالحديث عنه؟ لأن هناك أرواح رحلت في هذا الحادث كل ذلك وغيرها مع الأخبار المنوعة والجميلة في هذا التقريرمن أخبار التقنية والعلوم.

معرض CES يفتح العام القادم

أعلنت معرض CES أنه تقرر فتح أبوابه إلى شركات التقنية والزوار والشخصيات في حضور المعرض والذي يعتبر من أروع وأشهر المعارض وأكبرها والتي يعرض فيها جديد التقنية والتكنولوجيا في جميع المجالات تقريبا.

وتأكد الخبر أنه سوف يرجع من جديد عام 2022 وسوف يفتح أبوابه للزوار في الخامس من يناير من العام القادم, حيث يسمع المعرض للحضور والشراء.

حيث تم أخذ موافقة كبرى شركات التقنية في العالم للحضور والمشاركة في المعرض أمثال آمازون جوجل إنتل سامسونج وغيرهم والكثير من شركات التقنية.

ولكن السؤال هنا هل الحضور الزوار لهذا المعرض مستعدين؟ في آخر نسخة من المعرض بداية عام 2020 حضر قرابة 170 ألف زائر, وخلال سنتين تم التوقف هل سوف نرى نفس عدد الزوار أم غير ذلك؟ الجواب هنا للقراء الإعزاء, شاروكونا.

آيفون الليلكي

تم وصول آيفون 12 باللون الليلكي والأيفون 12 ميني إلى الأسواق الخليجية, حيث شركة آبل أصدرت نسخ جديدة من هذا اللون الليلكي حيث سوف تتوفر في 30 أبريل من هذه السنة 2020.

والفكرة هنا أن الألوان راقية ومعبرة وخيالية وهو لون البنفسجي, لون خرافي وإذا قارننا هذا اللون مع الإصدارات السابقة البنفسجي الأيفون 11 سوف نجد ونلاحظ هناك فرق واضح في درجة اللون.

وأيضا لو تكلمنا عن شركة آبل لماذا تم إصدار هذا اللون من أجهزة آيفون؟ ولماذا وضع جهاز الميني نفس اللون؟ أولا إصدار اللون البنفسجي الليكي يدل أن هناك نجاح كبير في ميزة آيفون 12, وثانيا فتح سوق أكبر وإغراء أناس أكثر لشراء أجهزة آيفون.

وكذلك مع جهاز آيفون 12 ميني باللون البنفسجي دلالة على أن سلسلة الميني لها رواج بين شرائح المجتمع, خلاص عكس الشائعات والتي قالت بأن الميني سوف تختفي من سلسلة آيفون, حيث أنه لم ينجح نجاح كامل.

والصورة النهائية في كسر هذه الإشاعات هو توقع إصدار آيفون 13 ميني مع مزايا إضافية وألوان مختلفة, مع إعلانات شركة آبل في شهر سبتمبر القادم.

تقنية الديب فيك تخدع سياسي

أفادت بعض المصادر الأوروبية أن تقنية الديب فيك تم خداع سياسي هولندي, وهو محتال تقني لا أحد يعرفه قام بعمل فيديوهات محادثات مزيفة مع سياسيين مختلفين.

أبزر هذه الخدع كانت محادثة فيديو عبر الإنترنت مع مسؤول سياسي هولندي في لجنة الشؤون الخارجية الهولندية, وهذا المخادع إنتحل شخصية معارضين الروس المعروفين.

ونفس المخادعين خدع سياسين من أوكرانيا, وكان على وشك خداع سياسيين كثر في أغلب الدول الأوروبية ومنها بريطانيا وليتوانيا وأستونيا ولكن لم تحدث أضرار من هذه المحادثات.

وفقا لتصريح نفس الدول , ونفس هذه الدول جالسة تدرس كيفية تفادي هذا النوع من الإخداع مستقبلا, والدول الأخرى خارج نطاق التي حدثت معهم المشكلة, سوف يدرسون كيفية السيطرة والحماية من محادثات الفيديو والتي تخدع الجميع.

نحن نتفهم أن التقنية قوية وممكن أن تخدع الجميع, ولكن كيف تتم التنسيق مع هذه الإجتماعات؟ هذا دليل على أن تقنية الخدع جالسة تتطور.

وأنها مسألة وقت قبل أن تقع في أيدي هؤلاء من ضعاف النفوس, فوجب الحذر والتنبيه من عالم تطور التقنية حتى لا يتم بها تدمير حياتنا الواقعية من خلال العالم الإفتراضي.

تويتر تضيف ميزة البخشيش

قامت شركة تويتر في إضافة ميزة جديدة وهي زر البخشيش حيث قالت أحد الباحثات والتطبيقات أرسلت صورة توضح زر البخشيش في صفحتها الشخصية إذا تم الضغط على الزر يوضح عدة طرق في كيفية الدفع وتحويل الأموال.

والميزة موجودة لمساحات في تويتر Spaces الغرف الصوتية في إمكانية إعطاء مبلغ بسيط بخشيش للمتحدثين في الغرف.

وشركة تويتر لم تصرح بشكل رسمي يخص هذه الميزة الجديدة, ولم يوضحوا إذا كان هناك حد معين من هذه المبالغ, حيث تويتر تتبع نهج كلوب هاوس وأغلب مواقع التواصل الإجتماعي.

اندرويد 12 المظهو الجديد

نظام أندرويد 12 سوف يكون بمظهر جديد أنيق وعملي, ومؤتمر جوجل إقترب والمواقع نشرت العناوين الأساسية والتعاون بين جوجل والمطورين في مجال البرمجة.

والمزايا التي سوف نراها مع كل جلسة, ومن هذه الجلسات جلسة wear  بمعنى تحية لكم في هذه الجلسة الجديدة, فهل سوف نرى تحديث كامل مخصص لكل الأجهزة التي تخص نظام أندرويد؟

وهناك جلسة أخرى مهمة بعنوان Create your first Tile in Wear أنشىء أول درجة أو قطعة لك wear  في نفس المنصة, وهذا يدل أن هناك تعاون سوف يتم بين جوجل وبين Tiel نفس أصحاب الشركة.

ويبدو أن شركة جوجل تجهز لتعديل صميم الويجت, خصوصا أن تصميم أندرويد 12 يعتبر مختلف مع الحواف الداخلية وهذه الحواف سوف تصل إلى الويجت.

وتركيز آبل على الويجت سوف يحفز جوجل على التطوير, وهناك حديث آخر وهو توافق مساعد جوجل مع الويجت نفسها, وهو ما يدل أن جوجل سوف تشتغل بصورة أكبر مع المطورين للإستفادة من مساعد جوجل في التطبيقات بشكل أوسع.

حادث تسلا الغريب جدا

هناك حادث غريب حصل مع شركة تسلا للسيارات الكهربائية ورئيسها إليون ماسك, ولكن قبل ذلك لماذا نتكلم عن هذا حادث تسلا, الموضوع أكيد يخص أنظمة القيادة الذاتية.

وعليها تسلا أن تصرح بتصريح رسمي عن هذه التقنية الجديدة ولا يتشوه سمعتها والناس قد تخشى ركوب المركبات ذاتية القيادة.

والقصة هنا هناك حادث قوي لسيارات تسلا وقعت في ولاية تكساس قبل حوالي أسبوعين, وتسلا أكدت أن السيارة كان بداخلها شخصان وقت الحادث.

وتم فتح تحقيق في هذا الحادث وكشفت هذه التحقيقات أن بنسبة 100% لا قائد المركبة السائق ولا الراكب كانوا في مقعد القيادة.

وأيضا زوجات المتوفين في هذا الحادث أكدوا أن أزواجهم أعمارهم تترواح بين 70 و 59 عام, كانوا يتحدثون كثيرا عن موضوع القيادة الذاتية وكأن هناك نية إختبار سوف يقومون بها, وهذه مصيبة بحد ذاتها كونهم لم يكونوا في مقعد القيادة سوى السائق أو الراكب.

حيث أنها تستطيع أن تقود بنفسها ولم يدركوا الخطأ الذي أقدما عليه, والمشكلة هنا عندما تركب في المقعد الخلفي سوف تشاهد السيارة تقود نفسها بنفسها بالكامل, ولكن لم تكن مشترك بالكامل في القيادة الذاتية.

ولا تحاول تجربة هذا الموضوع هنا خطأ كبير الذي نتج عنه هذا الحادث المؤسف ضمن سيارات تسلا, وهنا يتضح أن خلال السنوات القادمة سوف نلاحظ زيادة مع سيارات القيادة الذاتية والكهربائية.

حيث أنها تستطيع أن تقود بنفسها لا يمنع من الجلوس في المقعد الأمامي للسائق ومراقبة الأمور ولا نفكر بالجلوس في المقعد الخلفي.

القيادة الذاتية موجودة من فترة طويلة في الطائرات, ولكن لاتجد كابتن الطيار يترك مقعد غرفة القيادة ويخرج منها أو يجلس خارجها, يجب أن يكون مساعد الطيار على الأقل موجود في غرفة القيادة.

بلاي ستيشن يحقق مبيعات خرافيه

شركة سوني أظهرت تفاصيل عن سنتها المالية مع جهاز بلاي ستيشن خمسة والذي أنجز كل شيء, باعت سوني 3 مليون جهاز إضافي خلال فقط أربع أشهر من بداية عام 2021 ليصبح بذلك مجموع عدد الأجهزة التي باعت 7.8 مليون جهاز.

وهذا أعلى بقليل من جهاز بلاي ستيشن أربعة والتي في وقتها تم بيع 5.7 مليون جهاز, مع الأخذ بعين الإعتبار الظروف التي حدثت مع إنطلاق جهاز بلاي ستيشن خمسة وهي جائحة كورونا والوضع الإقتصادي العالمي.

وللمعلومية شركة سوني تبيع جهاز بلاي ستيشن خمسة بسعر أقل مثل ما قامت به من قبل مع جهاز بلاي ستيشن أربعة, حيث أن المكسب الحقيقي هو من الإشتراكات خصوصا إشتراك البلس, وأيضا من بيع الألعاب الإلكترونية والتي إرتفع سعرها في هذا الجيل.

وعلى ذكر الألعاب زادت مبيعاتها قرابة 17% من شركة سوني بشكل عام وهذا الأمر أكيد مدعوم مع العزل المنزلي وجود الناس في البيوت, وأيضا بحكم أن أغلب الناس لديها وقت طويل مع هذه الجائحة فقط اللعب ثم اللعب.

إنخفاض أرباح سوني إكسبيريا

سوف نبقى مع شركة سوني ولكن مع قطاع أجهزة الهاتف إكسبيريا حيث حدث إنخفاض بسيط مع كل آسف للمبيعات , حيث تم بيع أجهزة إكسبيريا لعام 2020 قرابة 2.9 مليون جهاز على النطاق العالمي وليس المحلي أو الشرق الأوسط.

الرقم ضعيف مقارنة مع وحوش شركات الهاتف المسيطرة على السوق, وأيضا أقل من مبيعات إكسبيريا نفسها في السنوات الماضية, ولكن أرباح قطاع إكسبيريا إرتفعت قليلا.

وهذا مؤشر إيجابي, حيث سوني إتبعت سياسة خفض التكاليف في التصنيع وبهذه الطريقة تم زيادة الأرباح ضعف عن السنة الماضية.

جديد آيفون SE

متعودين أن شاومي تنسخ آبل في أشياء كثيرة جدا, حتى اللوحات الدعائية, ولكن الصدف الغريبة أن يكون هذا الشيء العكس.

هناك تقارير تؤكد أن جهاز آيفون SE  لعام 2022 سوف يقوم بتقديم تصميم بشاشة أمامية كاملة مع ثقب في النصف مع بصمة في زر التشغيل الجديد وبدون تقنية Face ID.

وفي الخلف كاميرا واحدة فقط مثل الجيل الماضي محاط بإطار فضي مشابه تماما ما تقوم به أجهزة شاومي, ولكن في نفس الوقت يشبه الأجيال السابقة من آيفون, مع أخذ تصميم شاومي للإطار.

حيث نتوقع نزول الجهاز في الأسواق مع المعالج الجديد A13 ومساحة تخزينية تصل 256 غيغا, حيث تظل هذه إشاعات حتى تظهر آبل في مؤتمر رسمي وتقول هذا هو الجيل الجديد من أجهزتها هنا نقول أن التقارير صحيحة.

Playstation devices
Playstation devices

Apple and the new devices with high-end colors, and Sony, what is its mobile sales situation that so far is present in the market, and the Playstation is breaking all sales numbers.

And don't forget to talk about the Tesla car accident, and why is it important to talk about it? Because there are souls deported in this accident, all that and others, with various and beautiful news in this report from technology and science news.

CES opens next year

CES announced that it was decided to open its doors to technology companies, visitors and personalities in the presence of the exhibition, which is considered one of the most wonderful, famous and largest exhibitions in which new technology and technology are presented in almost all fields.

The news confirmed that it will return again in 2022 and will open its doors to visitors on the fifth of January of next year, where the exhibition is heard to attend and buy.

Where the approval of major technology companies in the world was taken to attend and participate in the exhibition, such as Amazon Google, Intel, Samsung, and many other technology companies.

But the question here is, are the visitor attendees of this exhibition ready? In the last edition of the exhibition at the beginning of 2020, about 170,000 visitors attended, and within two years the stop was made. Will we see the same number of visitors or otherwise? Dear readers, the answer is here.

Lilac iPhone

The lilac iPhone 12 and iPhone 12 mini have arrived in the Gulf markets, where Apple has released new versions of this lilac color, which will be available on April 30 of this year 2020.

The idea here is that the colors are elegant, expressive, and imaginative, which is the color of violet, a fairy color. If we compare this color with previous versions of the iPhone 11, we will find and notice a clear difference in the color tone.

Also, if we talk about Apple, why was this color iPhone released? And why put the mini device the same color? Firstly, the soft purple version indicates that there is a great success in the iPhone 12 feature, and secondly, opening a bigger market and luring more people to buy iPhones.

Likewise, with the iPhone 12 mini in purple, it is an indication that the mini series is popular among the segments of society, the salvation of the rumors which said that the mini will disappear from the iPhone series, as it did not succeed completely.

And the final picture in breaking these rumors is the expectation of the iPhone 13 mini version with additional features and different colors, with Apple's announcements in the month of September.

Deep Vic technology fools a politician

Some European sources reported that the deepfake technology was deceived by a Dutch politician, a technical fraud that no one knows who made fake chat videos with various politicians.

The most prominent of these hoaxes was a video chat over the Internet with a Dutch political official in the Dutch Foreign Affairs Committee, and this deceiver impersonated well-known Russian opponents.

And the same deceivers deceived politicians from Ukraine, and was about to deceive many politicians in most European countries, including Britain, Lithuania and Estonia, but there were no damages from these talks.

According to the statements of the same countries, and these same countries are studying how to avoid this kind of deception in the future, and other countries outside the scope of which the problem occurred with them, they will study how to control and protect against video chats that deceive everyone.

We understand that technology is powerful and it can deceive everyone, but how do you coordinate these meetings? This is evidence that seated hoax technology is evolving.

And it is only a matter of time before it falls into the hands of these weak souls, so caution and caution are required from the world of technology development so that our real life will not be destroyed through the virtual world.

Twitter is adding a tip feature

Twitter has added a new feature, which is the tip button, where a researcher and application said she sent an image showing the tip button on her personal page, if the button was pressed, showing several methods of how to pay and transfer money.

The advantage of Twitter Spaces in audio rooms is that you can give a small amount of tip to the speakers in the rooms.

The Twitter company has not officially announced this new feature, and they did not clarify if there is a certain limit to these amounts, as Twitter follows the Clubhouse approach and most social networking sites.

Android 12 new look

Android 12 system will have a new stylish and practical look, and the Google conference has come close and the sites have published the main headlines and cooperation between Google and developers in the field of programming.

And the advantages that we will see with each session, and from these sessions the wear session, meaning a greeting to you in this new session, will we see a complete update dedicated to all devices that belong to the Android system?

There is another important session entitled Create your first Tile in Wear. Create your first layer or piece to wear on the same platform, and this indicates that there will be cooperation between Google and Tiel the same company owners.

It seems that Google is preparing to modify the core of the wig, especially since the design of Android 12 is different with the inner edges and these edges will reach the wig.

Apple's focus on the keyboard will stimulate Google to develop, and there is another talk, which is the compatibility of the Google Assistant with the widget itself, which indicates that Google will work more with developers to take advantage of the Google Assistant in applications more broadly.

Tesla's very strange accident

There is a strange accident that happened with the Tesla Electric Vehicle Company and its president, Elon Musk, but before that, why do we talk about this Tesla accident? The issue is for sure about autonomous driving systems.

Tesla should make an official statement about this new technology and not tarnish its reputation and people may be afraid to ride in self-driving vehicles.

The story here is that there is a strong Tesla car accident that took place in Texas about two weeks ago, and Tesla confirmed that the car had two people inside at the time of the accident.

An investigation was opened into this accident, and these investigations revealed that, by 100%, neither the driver nor the passenger were in the driving seat.

And also the wives of the deceased in this accident confirmed that their husbands are between 70 and 59 years old. They talked a lot about the subject of self-driving, as if there is a test intention that will They do it, and this is a disaster in itself, since they were only in the driver's seat or the passenger.

As it can drive by itself and did not realize the mistake made by it, and the problem here when you ride in the back seat will see the car driving itself completely, but was not fully involved in self-driving.

Do not try to experiment with this topic here, a big mistake that resulted in this unfortunate accident within Tesla cars, and here it becomes clear that during the coming years we will notice an increase with autonomous and electric cars.

As it can drive by itself, it does not prevent you from sitting in the front seat of the driver, observing things, and not thinking about sitting in the back seat.

Autonomous driving has been around for a long time in airplanes, but you cannot find a captain pilot leaving the cockpit seat and exiting or sitting outside, the co-pilot must be at least in the cockpit.

PlayStation achieves fabulous sales

Sony Corporation showed details of its fiscal year with the PlayStation Five, which accomplished everything. Sony sold 3 million additional devices in just four months from the beginning of 2021, bringing the total number of devices that sold 7.8 million devices.

This is slightly higher than the PlayStation Four, which at that time 5.7 million devices were sold, taking into account the circumstances that occurred with the launch of the PlayStation Five, which is the Corona pandemic and the global economic situation.

And for information, Sony sells the PlayStation five at a lower price, like what it did before with the PlayStation Four, as the real gain is from subscriptions, especially the Plus subscription, and also from the sale of electronic games, whose price has increased in this generation.

And on the mention of games, its sales increased by about 17% from Sony in general, and this matter is certainly supported by home isolation and the presence of people in the home, and also by virtue of the fact that most people have a long time with this pandemic only playing and then playing.

Sony Xperia profits drop

We will stay with Sony, but with the Xperia handset sector, where there has been a slight decrease with all sorry for sales, as Xperia devices for 2020 were sold about 2.9 million devices on a global scale, not the local or the Middle East.

The number is weak compared to the monsters of the phone companies that dominate the market, and also less than the sales of Xperia itself in previous years, but the profits of the Xperia segment are slightly higher.

This is a positive sign, as Sony pursued a cost-cutting policy in manufacturing, in this way, profits were doubled from last year.

New iPhone SE

They are used to that Xiaomi copies Apple in so many things, even advertising panels, but this strange thing happens to be the opposite.

There are reports confirming that the iPhone SE for 2022 will present a design with a full front screen with a hole in the half with a fingerprint in the new operation button and without Face ID technology.

On the back, only one camera, like the last generation, is surrounded by a silver frame, similar to what Xiaomi devices do, but at the same time similar to previous generations of iPhones, with Xiaomi designing the frame.

Where we expect the device to hit the market with the new processor A13 and storage space of up to 256 GB, where these remain rumors until Apple appears in an official conference and says this is the new generation of its devices here we say that the reports are correct.

Post a Comment