Samsung and modern screens
شاشات سامسونج الرقمية

قامت شركة سامسونج بإستعراض خلال فعاليات مؤتمر Display week 2021 الذي عقد عبر الإنترنت أهم إنجازاتها في مجال الشاشات التي قد تساهم في إحداث نقلة نوعية في عالم الأجهزة المحمولة.

وإذا لاحظنا عبر الفيديوهات الترويجية التي استعرضتها سامسونج مؤخرا نلاحظ أنها تعمل على تطوير شاشات OLED مرنة يمكن أن تركب على أجهزة الموبايل يتم طي هيكلها عند أكثر من محور، أو موبيلات بمحاور جانبية يمكن من خلالها لف الشاشة أو فردها لتغيير مقاسها بمقدار الضعف أو أكثر.

شاشات خرافية

كما استعرضت شركة سامسونج شاشات OLED مرنة يمكن أن تركب على أجهزة تابلت قابلة للطي، ومع ثني هياكل هذه الأجهزة ستتحول إلى أجهزة شبيهة اللاب توب، وسيتحول القسم السفلي من الشاشة إلى لوحة مفاتيح لمسية.

والتقنية المهمة الأخرى التي ظهرت في فيديوهات سامسونج أيضا هي تقنية إخفاء الكاميرات تحت الشاشات المرنة التي ستخصص للموبيلات وأجهزة الكمبيوتر، ما يعني أن هذه الشاشات لن تحوي على أي ثقوب أو نتوءات مخصصة للكاميرات، وستغطي أكبر قدر من واجهات الأجهزة في عرض أفضل للصور والفيديوهات.

شاشات قابلة للطي

كما لمَحت سامسونج خلال الفيديوهات إلى أن شاشاتها الحديثة ستتمتع مع مميزات حماية العين من الأشعة الزرقاء، أي أنها ستكون أكثر أمانا للاستخدام بالنسبة للأطفال والأشخاص الذين يعملون خلف أجهزتهم المحمولة لساعات طويلة.

المصدر: Egypt14

Samsung and modern screens
Samsung digital screens

During the Display week 2021 conference, which was held via the Internet, Samsung demonstrated its most important achievements in the field of screens that may contribute to a paradigm shift in the world of mobile devices.

If we notice through the promotional videos that Samsung recently reviewed, we notice that it is working on developing flexible OLED screens that can be installed.

On mobile devices whose structure is folded at more than one axis, or mobiles with side axes through which the screen can be rolled or expanded to change its size by twice or more.

Fairy screens

Samsung also reviewed flexible OLED screens that can be installed on foldable tablets, and with the structures of these devices bending, they will turn into laptop-like devices, and the lower section of the screen will turn into a touch keyboard.

The other important technology that appeared in the Samsung videos also is the technology of hiding the cameras under the flexible screens that will be devoted to mobiles and computers.

Which means that these screens will not contain any holes or protrusions for cameras, and will cover the largest number of devices interfaces in a better display of photos and videos.

Folding screens

Samsung also hinted during the videos that its modern screens will have the advantages of protecting the eyes from blue rays, meaning that they will be safer for use by children and people who work behind their mobile devices for long hours.

Source: Egypt14

Post a Comment