Responsive Advertisement
Responsive Advertisement

An Indian mutant for Corona

أثارت سلالة هندية متحورة من كورونا القلق، نظراً إلى خصائصها والتدهور السريع للوضع الصحي في الهند، ولكن لم يثبت حتى الآن أنها أشد عدوى أو مقاومة للقاحات.

حيث اكتُشفت متحورة كورونا المسماة باسم سلالتها B.1.617 غرب الهند في أكتوبر الماضي, وهي تعد "متحورة مزدوجة"، لأنها تحمل طفرتين مقلقتين يتيح له الالتصاق بالخلايا البشرية.

الطفرة الجديدة

هذه الطفرتان عبارة عن طفرة أولى وتُسمى E484Q قريبة من تلك التي لوحظت في جنوب إفريقيا والبرازيل (E484K) ويشتبه أن تسبب في خفض فعالية اللقاح، فيما كانت الطفرة الثانية وتُسمى L452R عثر عليها على متحورة رُصدت في ولاية كاليفورنيا وقد تكون قادرة على إحداث زيادة في انتقال العدوى.

والذي يثير القلق في سلالة كورونا المتحورة الهندية هي أن هذه هي المرة الأولى التي تُرصد فيها الطفرتان معاً على متحورة منتشرة على نطاق واسع، وفقا لوكالة الأنباء الفرنسية.

المخاوف والقلق

وهذه الخصائص تثير مخاوف من أن تكون لدى المتحورة "مقاومة" أشد للقاحات الحالية ضد فيروس كورونا والتي طُورت للتعرف على بروتين شوكة سلالات سابقة من الفيروس, ولكن لم يثبت هذا في الوقت الحالي.

والذي يقلق الجميع أيضاً من أن تكون المتحورة أشد عدوى فتسهل زيادة عدد الإصابات في وقت يحاول فيه الكثير من البلدان كبح موجة ثانية أو ثالثة من الوباء وهي جائحة كورونا.

An Indian mutant for Corona

An Indian mutated strain of Corona caused concern, due to its characteristics and the rapid deterioration of the health situation in India, but it has not yet been proven to be the most contagious or resistant to vaccines.

Where the Corona mutant named after its strain B.1.617 was discovered in western India last October, and it is considered a "double mutant", because it carries two disturbing mutations that allow it to attach to human cells.

The new boom

These two mutations are a first mutation called E484Q close to that observed in South Africa and Brazil (E484K) and is suspected to cause a decrease in the effectiveness of the vaccine, while the second mutation, called L452R, was found on a mutant detected in California and may be able to cause an increase in transmission Infection.

What raises the concern in the Indian mutated Corona strain is that this is the first time that the two mutations have been detected together on a widely spread mutant, according to Agence France-Presse.

Fears and anxieties

These characteristics raise concerns that the mutant would have more "resistance" to the current vaccines against the Corona virus, which were developed to identify the thorn protein of previous strains of the virus, but this has not been proven at the present time.

What everyone is also concerned about is that the mutant is more contagious, facilitating an increase in the number of infections at a time when many countries are trying to curb a second or third wave of the epidemic, the Corona pandemic.

Post a Comment

Responsive Advertisement
Responsive Advertisement
Responsive Advertisement