Responsive Advertisement
Responsive Advertisement

Egyptian woman المرأة المصرية

المرأة المصرية في التاريخ وفي الفنون القديمة, جمال وأناقة وعبر التاريخ عاشت المرأة الكثير من الصراعات والكثير من ظروف الحياة وإعتلت الكثير من المناصب حتى وصلت في أن تصبح ملكة.

حيث حظيت على مكانة عظيمة عبر العصور وعبر التاريخ، خاصة في العالم القديم ومصر القديمة الذي سبقت فيه بقية نساء الأمم في مكانتها ووصلت إلى شغل شتى المناصب الرفيعة، حتى إعتلت كرسي رئاسة العرش وحكم البلاد في الكثير من فترات تاريخ مصر.

مصر القديمة

‏المدير العام في منطقة آثار الأقصر ومصر العليا يقول إن المرأة في مصر القديمة كانت، إلى جانب سعيها إلى الوصول على أعلى الدرجات وشغل أرفع المناصب حريصة في نفس الوقت علي الإهتمام في مظهرها وجمالها والظهور في أحلى صورة فإكتسبت صفات عدة مثل سيدة الجمال والأناقة.

ويشير إلى أن أناقة وجمال المرأة في مصر القديمة، مع جانب مكانتها المتميزة في المجتمع، جعلتها أيضا تحتل مكانة كبيرة في فنون مصر القديمة، وحظيت باهتمام وحرص الفنان المصري القديم الذي عمل على إبراز أناقة وجمال المرأة المصرية.

المعابد المصرية

‏معظم التماثيل في المعابد المصرية القديمة تظهر فيها المرأة في تماثيل منفردة وهيئة متساوية مع الرجل وأما في المناظر التي تزين مقابر النبلاء وترسم صور الحياة اليومية في مصر القديمة فإن المرأة تظهر في جوار زوجها خلال رحلات الصيد وهي في كامل زينتها وأناقتها.

‏كان للأم والزوجة حضور قوي في أعمال فناني مصر القديمة، مثل الملكات والأميرات، وذلك لما لعبته الأم من دورعظيم في مصر القديمة، مع جانب الزوجة التي كانت كائن بشري له حقوق كاملة على الأرض وفى طقوس الجنازة.

Egyptian woman المرأة المصرية

Egyptian women in history and in ancient arts, beauty and elegance. Throughout history, women lived through many conflicts and many conditions of life and occupied many positions until they reached to become a queen.

Where she had a great position through the ages and throughout history, especially in the ancient world and ancient Egypt, in which she preceded the rest of the women of the nations in her stature and reached various high positions, until she ascended the throne and ruled the country in many periods of Egypt's history.

Ancient Egypt

The General Director of the Antiquities of Luxor and Upper Egypt says that women in ancient Egypt were, in addition to their quest to reach the highest ranks and occupy the highest positions, keen at the same time to pay attention to their appearance and beauty and to appear in the sweetest image, so they acquired many qualities such as the lady of beauty and elegance.

He points out that the elegance and beauty of women in ancient Egypt, along with their distinguished position in society, made them also occupy a great position in the arts of ancient Egypt, and they received the attention and keenness of the ancient Egyptian artist who worked to highlight the elegance and beauty of Egyptian women.

Egyptian temples

Most of the statues in ancient Egyptian temples show the woman in individual statues and in an equal body with men. As for the scenes that decorate the tombs of the nobles and paint pictures of daily life in ancient Egypt, the woman appears next to her husband during hunting trips and she is in all her decoration and elegance.

The mother and wife had a strong presence in the works of ancient Egyptian artists, such as queens and princesses, because the mother played a great role in ancient Egypt, with the side of the wife who was a human being with full rights over the land and in the funeral rites.

Post a Comment

Responsive Advertisement
Responsive Advertisement
Responsive Advertisement