Responsive Advertisement
Responsive Advertisement

Affiliate marketing and influencers التسويق بالعمولة والمؤثرين

في مجال التسويق الرقمي أو التسويق بالعمولة, غالبًا ما نسمع عن المؤثرين والمسوقين التابعين في المجال الرقمي. غالبًا ما يقول البعض أن كليهما متشابهان جدًا من حيث جذب حركة الزائرين أو العملاء التي تحتاجها الشركات.

يقول آخرون في نفس السياق أنهم مختلفان عندما ننظر إلى جوانب معينة من كيفية العمل جناح التسويق بالعمولة أو التسويق عن طريق المؤثرين.

فيما يلي الاختلافات الرئيسية بين المؤثرين والمسوقين بالعمولة:

تعريف المصطلحين

عندما تتحدث عن التسويق عبر المؤثرين ، فهذا يشير إلى آلية تعمل فيها شركة ما مع "مؤثر" أو أحد المشاهير الذين يمكنهم تقديم الدعم من خلال الترويج السلع أو المنتجات أو المطاعم أو حتى الخدمات عن طريق الوزارات الحكومية.

وفي الوقت نفسه ، فإن التسويق بالعمولة هو المكان الذي يضع فيه المسوق محتوى يعرض منتجًا أو خدمة على موقعه على الويب ويتم الدفع له عندما يتيح العملاء المحتملون البيع لهذه الشركات.

الغرض من المؤثرين

غالبًا ما تستخدم الشركات التسويق عن طريق المؤثر للمساعدة في الوصول إلى المزيد من العملاء الزبائن وإعلامهم عن المنتجات. وفي الوقت نفسه ، تستخدم العلامات التجارية التسويق التابع للمساعدة في إنشاء عملاء متوقعين لأعمالهم وزيادة المبيعات ومنها زيادة الأرباح.

المنصات المستخدمة

يمكن ملاحظة إختلاف رئيسي آخر بين التسويق عن طريق المؤثر والتسويق بالعمولة من خلال المنصات التي يستخدمونها. حيث يستخدم المؤثرون منصات الوسائط الاجتماعية مثل Facebook و Instagram و سناب شات والمدونات والمواقع للتأثير على العملاء لشراء المنتجات أو الخدمات.

وفي نفس الوقت، يستخدم المسوقون التابعون في الغالب إلى مواقع الويب المستضافة ذاتيًا واشتراكات البريد الإلكتروني ومنصات الاشتراك حيث يُسمح إلى الأفراد في مشاركة المحتوى مثل المنتديات أو مواقع الويب الخاصة بالأفراد.

أفكار وآراء الناس

الأفراد الذين يشاركون عادةً في التسويق عن طريق المؤثرين هم نفس الأشخاص يتمتعون بحضور قوي عبر منصات التواصل الإجتماعي. وهم في العادة من المشاهير أو الشخصيات الإعلامية، فضلا عن اللاعبين في نفس المجال. وأصحاب المدونات والمواقع لديهم الكثير من المتابعين مؤهلون أيضًا ليكونوا مؤثرين والتسويق للمنتجات.

من ناحية أخرى، يمكن أن تختلف جهات التسويق التابعة لكل فئة سوى المؤثرين أو التسويق بالعمولة. ويكون المدونون والشركات وحتى الناشرون يبحثون عن طريق جلب العملاء المحتملين للشراء ورفع مستوى المبيعات.

التكاليف

تختلف أيضًا تكاليف إشراك المؤثرين والتسويق بالعمولة. يمكن تعويض المؤثرين بطريقتين: الدفع بسعر ثابت أو الدفع مقابل كل منشور أو منتج معتمد أو خدمة.

يحصل المسوقون التابعون على حصة من الإيرادات التي يساعدون في تحقيقها من موقعهم. إنها أيضًا خيارات "الدفع لكل إجراء" حيث يتم دفع الشركات التابعة عندما يكمل العملاء المحتملون نموذجًا، أو عمليات الاشتراك بالبريد الإلكتروني أو المواقع، أو أي نشاط آخر يختاره المسوقون.

العائد على الاستثمار

سواء كنت مؤثرًا أو مسوقًا تابعًا، يجب أن تُظهر أن لديك المقدار المناسب من المشاركات والقدرة على توفير عائد استثمار مرتفع أو عائد استثمار. ويحتاج المؤثرون إلى توفير البيانات المتعلقة بالمشاركة وعائد الاستثمار. 

يمكن قياس ذلك من خلال عدد المتابعين الجدد، ومشاركات عبر مواقع التواصل الإجتماعي، وحركة مرور الزائرين، والعملاء المتوقعين. وفي نفس الوقت، ينظر المسوقون التابعون إلى حجم المبيعات وزيارات المواقع ومتوسط ​​قيمة الطلب.

سواء كنت تريد أن تكون مؤثرًا أو مسوقًا تابعًا، فهناك إمكانات كبيرة في كل من إستراتيجيات التسويق لتأسيس مهنة في فضاء الإنترنت. إذا كنت تخطط لبدء هذه المهنة، قم بأبحاثك وبمجرد أن تجد مكانك المناسب، يمكنك بناء علامة تجارية والكسب والربح ولكن سوف يكون بعملية بطيئة في البداية.

Affiliate marketing and influencers التسويق بالعمولة والمؤثرين

In digital marketing or affiliate marketing, we often hear about digital influencers and affiliate marketers. Often some say that both are very similar in terms of attracting the visitor or customer traffic that companies need.

Others say in the same vein that they are different when we look at certain aspects of how an affiliate or influencer marketing suite works.

Here are the main differences between influencers and affiliates:

Definition of the two terms

When you talk about influencer marketing, this refers to a mechanism in which a company works with an "influencer" or a celebrity who can provide support by promoting goods, products, restaurants, or even services through government ministries.

Meanwhile, affiliate marketing is where a marketer places content offering a product or service on his website and gets paid when potential customers allow the sale to these companies.

The purpose of the influencers

Companies often use influencer marketing to help reach more customers and inform them about products. Meanwhile, brands use affiliate marketing to help create leads for their business and increase sales, including increasing profits.

Pallets used

Another major difference can be seen between influencer marketing and affiliate marketing through the platforms they use. Influencers use social media platforms such as Facebook, Instagram, Snapchat, blogs, and websites to influence customers to purchase products or services.

Meanwhile, affiliate marketers mostly use to self-hosted websites, email subscriptions, and subscription platforms where individuals are allowed to share content such as forums or individuals' websites.

People's thoughts and opinions

The individuals who usually participate in influencer marketing are the same people with a strong presence on social media platforms. They are usually celebrities or media figures, as well as players in the same field. And owners of blogs and websites with a lot of followers also qualify as influencers and product marketing.

On the other hand, affiliate marketers can differ for each category other than influencers or affiliate marketers. Bloggers, companies, and even publishers are searching by bringing in potential customers to buy and raising sales.

Affiliate marketing and influencers التسويق بالعمولة والمؤثرين

Costs

The costs of influencer engagement and affiliate marketing also vary. Influencers can be compensated in two ways: paying a flat rate or paying for each post, approved product, or service.

Affiliate marketers get a share of the revenue they help generate from their site. They are also "pay-per-action" options where affiliates are paid when potential customers complete a form, email or website signups, or whatever other activity the marketers choose.

Return on investment

Whether you are an influencer or an affiliate marketer, you must demonstrate that you have the right amount of engagement and the ability to provide a high ROI or ROI. And influencers need to provide data on engagement and return on investment.

This can be measured by the number of new followers, social media posts, visitor traffic, and leads. Meanwhile, affiliate marketers look at sales volume, site visits, and average order value.

Whether you want to be an influencer or an affiliate marketer, there is great potential in both marketing strategies to establish a career in the internet space. If you are planning to start this career, do your research and once you find your right place, you can build a brand, earn and profit but it will be a slow process at first.

Post a Comment

Responsive Advertisement
Responsive Advertisement
Responsive Advertisement