Dinosaur and Human
الديناصور والإنسان

الأرض مهد البشرية والذي يعيش عليها منذ خلق الله آدم عليه السلام ، دون أن يكون هناك خلل في منظومة الكون, لكن كوكب الأرض لم تكن للإنسان فقط فهناك أقوام عاشت على هذه الأرض ومنها ( الديناصور) قبل الإنسان حسب آراء وتحليل العلماء.

ظهور الأرض

منذ ظهور الحياة ، إستضافت الأرض أنواعًا لا حصر لها ، والتي أتبعت بعضها البعض لفترة طويلة أو أقل. لكن 99.9٪ من الأنواع التي عاشت على الأرض اختفت الآن. بعضها تطور تدريجياً إلى أنواع أخرى. ومات آخرون فجأة. ويستمر مرورهم على الأرض بضعة ملايين من السنين.

تاريخ الأرض

حسب نظرية التاريخ يقدر أن كوكب الأرض تكون من حوالي 4.54 مليار سنة بينما الحياة ظهرت فيه خلال مليار سنة الأخيرة من عمر الأرض, ومعه ظهرت أول الكائنات المجهرية الحية والتي تطورت منها إلى ما يعرف بالديناصور.

وهذه الكائنات المجهرية الحية أدى الغلاف الحيوي للأرض إلى توفير مناخ مثالي لنشأة أشكال متعددة ومنها التكاثر ومنها ظهر الإنسان مع نزول سيدنا آدم وحواء إلى الأرض.

أزمات كبرى

خلال هذا التحول المستمر مرت على كوكب الأرض بخمس أزمات كبرى بما في ذلك أزمة واحدة منذ 250 مليون سنة ، إختفت خلالها الحياة على الأرض تقريبًا. وقد أدى هذا الإنقراض الجماعي إلى إختفاء 70٪ من الأنواع البرية و 96٪ من الأنواع البحرية.

إستغرق كوكب الأرض ما يقرب من 10 ملايين سنة للتعافي واستئناف رقصة التطور والحياة ، والوافدين الجدد هم الديناصورات من تاريخ الأرض.

الإنسان والديناصور

إن وجود الديناصورات على الأرض لا يمثل سوى 0.004٪ من تاريخها الطويل جدًا. لم يكن الإنسان موجودًا منذ فترة طويلة ، لكن هذا لا يعني أنه سوف يظهر. بعض الكائنات في ذروة التطور، وكلها تتكيف تمامًا مع بيئتها الطبيعية ، ومنها النسور والثعابين والأسود. ولكن حتما ظهور الإنسان كان بعد إختفاء الديناصورات على الأرض وليس معه.

الجنس البشري

لم يكن أبديا كان مجرد بداية نوعية من الكائنات على الأرض والذي أوجده وخلقه الله سبحانه وتعالى ليكون مختلفا عن بقية المخلوقات التي سكنت الكوكب من قبله أو أثناء وجوده عليها هذه النقلة كان نوع من التحدي بين الخير والشر وبين الملائكة والشياطين وبقية الكائنات في كيفية التصرف على هذه الأرض وكيف عليه التكيف والتأقلم وإيجاد حلول في إزدهار كوكب الأرض لأنه خليفة عليها.

The earth is the cradle of mankind and the one who lives on it since God created Adam, peace be upon him, without there being a defect in the universe system, but the planet Earth was not only for man, there are people who lived on this earth, including (the dinosaur) before man, according to the opinions and analysis of scientists.

The emergence of the earth

Since the advent of life, the earth has hosted countless species, which have followed each other for a long time or less. But 99.9% of the species that lived on Earth are now gone. Some of them gradually evolved into other types. Others died suddenly. And their passage on Earth lasts a few million years.

Earth history

According to the theory of history, it is estimated that the planet Earth was about 4.54 billion years ago, while life appeared in it during the last billion years of the earth’s life, and with it the first living microorganisms appeared, from which they evolved into what is known as the dinosaur.

These living microorganisms led the Earth's biosphere to provide an ideal climate for the emergence of various forms, including reproduction, including the back of man with the descent of Adam and Eve to Earth.

Major crises

During this continuous transformation, the planet has gone through five major crises, including one crisis 250 million years ago, during which life on Earth almost disappeared. This mass extinction has resulted in the disappearance of 70% of terrestrial species and 96% of marine species.

It took planet Earth nearly 10 million years to recover and resume the dance of evolution and life, and the newcomers are the dinosaurs of Earth's history.

Man and dinosaur

The existence of dinosaurs on Earth accounts for only 0.004% of their very long history. Man has not been around for a long time, but this does not mean that he will appear.

Some creatures are at the height of evolution, and all are perfectly adapted to their natural environment, including eagles, snakes and lions. But inevitably the human appearance was after the disappearance of the dinosaurs on Earth, not with him.

the human nature

It was not eternal. It was just a qualitative beginning of the beings on earth which God Almighty created and created to be different from the rest of the creatures that inhabited the planet before him or while he was on it.

This move was a kind of challenge between good and evil and between angels and demons and the rest of the beings in how to act on these Earth and how it should adapt, adapt and find solutions in the prosperity of the planet because it is a successor to it.

Post a Comment