the great indian kitchen
عظماء المطبخ الهندي

يقال أن الطريق إلى قلب الرجل يبدأ من خلال المعدة, ولكن ماذا عن الطريق إلى قلب المرأة؟ هنا نتحدث عن أحدث أفلامJeo Baby ، اسم الفيلم ( The Great Indian Kitchen ) وهو يتحدث عن حياة امرأة متزوجة في الهند.

عظماء المطبخ الهندي

يبدأ الفيلم بمونتاج يظهر فيه نيميشا ساجيان وهو يرقص بسعادة أثناء تحضير الوجبات الخفيفة في المطبخ, بعد pennu kaanal السريع، تزوجت من معلم في مدرسة (Suraj Venjaramoodu) وهو من عائلة مشهورة.

يلعب البطل دورًا أساسيًا في الفيلم حيث تتنقل النساء بين أشياء متعددة للحفاظ على المنزل منظمًا وراحة للرجل. إلى إزعاج ومشاكل، بغض النظر عن السبب ، من المفترض أن تعتذر النساء.

عندما تصبح العروس الجديدة زوجة ، تصبح حياتها روتين مملل ويعتبر أمرًا مفروغًا منه. ومع ذلك ، فإن شخصية نيميشا ، التي نشأت مختلفة تمامًا عن المنزل الذي تزوجته والذي لا يزال يؤمن بالعادات القديمة المتعلقة بالعائلة والعادات, تجد صعوبة في البقاء على التأقلم من ظروف الحياة.

دور المرأة في المطبخ الهندي

يلقي الفيلم الضوء على جوانب مختلفة من الأسرة وتهميش دور المرأة باعتبارها العمود الفقري لها. كما يتحدث عن استقلال وفردية البشر بما يتجاوز بين الجنسين. والحرية وحقوق المرأة.

قام الكاتب Jeo Baby بكتابة الفيلم وإخراجه ببراعة من خلال إدخال السيناريو الإجتماعي والسياسي المعاصر في ولاية كيرالا. قدم نيميشا وسوراج ، اللذان قاما بدور الزوجين في Thondimuthalum Drisksakshiyum, عروضا مقنعة ورائعة.

المهارة والطبخ

حيث قام كل من Mruduladevi و Dhanya Suresh Menon في كتابة أغاني فيلم النساء في المطبخ من ألحان Sooraj S Kurup. ويجب أيضًا ذكر التصوير السينمائي والتحرير, ويأتي The Great Indian Kitchen بلفت للنظر, في وقت لا يزال يتم الحكم على العديد من النساء لمهاراتهن في الطهي أكثر من أي قدرات أخرى.

إنه لا يتحدث فقط عن النساء من الجيل الجديد اللائي يشككن في مثل هذه العبودية المجهولة ، ولكنه أيضًا تكريم للنساء اللائي ما يزالون يقمن بإدارته بصمت داخل كل منزل لعدة قرون, في مجال دورها الحيوي في المطبخ وخلق جو للأسرة.

It is said that the path to a man's heart begins through the stomach. But what about the path to a woman's heart? Here we're talking about Jeo Baby's latest movie, The Great Indian Kitchen, and it talks about the life of a married woman in India.

Greats of Indian cuisine

The film begins with a montage showing Nimisha Sagian dancing happily while preparing snacks in the kitchen. After a quick pennu kaanal, she married a teacher at Suraj Venjaramoodu School who is from a famous family.

The protagonist plays an integral role in the movie as women navigate multiple things to keep the home organized and comfortable for the man. To the inconvenience and trouble, regardless of the cause,women are supposed to apologize.

When a new bride becomes a wife, her life becomes a boring routine for granted. However, Nemisha's character, who grew up very different from the house she married and who still believes in old family customs and habits, finds it difficult to stay acclimatized to life's circumstances.

The role of women in Indian cuisine

The film sheds light on various aspects of the family and the marginalization of the role of women as their backbone. It also speaks of the independence and individuality of human beings beyond the sexes. Freedom and women's rights.

Writer Jeo Baby brilliantly wrote and directed the film by introducing contemporary social and political script in Kerala. Nemisha and Suraj, who played the couple in Thondimuthalum Drisksakshiyum, gave compelling and fantastic performances.

Skill and cooking

Mruduladevi and Dhanya Suresh Menon wrote the songs for the movie Women in the Kitchen composed by Sooraj S Kurup. The cinematography and editing should also be mentioned, and the Great Indian Kitchen comes remarkably, at a time many women are still judged for their culinary skills more than any other abilities.

Not only does it speak of women of the new generation who question such anonymous slavery, but it is also a tribute to the women who have still managed it silently within every home for centuries, in the realm of their vital role in the kitchen and creating an atmosphere for the family.

Post a Comment