new strain coronavirus
فيروس كورونا

سلالة جديدة من فيروس كورونا تظهر في بريطانيا

‏أعلنت الحكومة البريطانية أن سلالة جديدة من فيروس كورونا التي إكتشفت حديثاً قد تكون أكثر قابلية للإنتقال بنسبة 70% من مسبب المرض الأصلي، ما أضطر الحكومة إلى فرض سلسلة جديدة من القيود في محاولة لوقف إنتشار الفيروس. 

ماذا تعرف عن السلالة الجديدة من هذا الفيروس؟

ينتشر هذا النوع من الفيروس بسهولة أكبر بين الناس نتيجة سلسلة من التحولات الجينية التي تم تحديدها في الترميز الجيني المسبب للمرض، ومع ذلك، لا يعتقد أنه يزيد من حدة الإصابة بفيروس كورونا أو من معدل الوفيات.

وفي هذا الصدد، قال السير باتريك فالانس، كبير المستشارين العلميين للحكومة، إن التحليل أظهر أن السلالة الجديدة تحتوي على 23 تحولاً جينياً مختلفاً، يرتبط عديد منها بما يسمى روتين الأشواك (Spike Protein)، وهو الجزء الذي يجعل الفيروس وهو كورونا يتعلق بخلايا جسم الإنسان.

وتكمن أهمية هذه التحولات في أن أغلب اللقاحات التي يجري تطويرها تستهدف هذه الأشواك، وإذا تغيرت أشواك الفيروس ورونا إلى درجة يصعب التعرف عليها، فلن يكون التلقيح قادراً على أحداث الإستجابة المناعية اللازمة لدى الناس.

هل هذا يعني أن اللقاح سيكون غير فعال؟ والإجابة لحسن الحظ، لا. ولكم ينبغي أن تعرف البروتينات التي تغطي قشرة الفيروس تحولات جينية كبيرة لتجعل اللقاحات غير فعالة، وهو أمر لا يبدو أنه قد حدث في هذه المرحلة. لكن، لا يزال التحليل جارياً.

وخلال الإفادة التي قدمها يوم السبت الماضي، قال السير باتريك فالانس "إن الإفتراض العملي الذي إستقيناه من جميع العلماء يشير إلى أن الإستجابة للقاح لا بد أن تكون كافية لهذا الفيروس"، وأضاف "إننا بحاجة إلى البقاء يقظين بشأن هذا"، وهو فيروس كورونا السلالة الجديدة.

من ناحيته، قال دانيال ألتمان، أستاذ علم المناعة في إمبريال كوليدج في جامعة لندن، إن "الإستجابة المناعية الناجمة عن لقاحات فيروس كورونا لن تتغير بسبب التغيرات الجينية، لذا ستظل اللقاحات فعالة".

حتى الآن، يبدو أن الشكل الجديد يتركز في جنوب دولة إنجلترا ومحيطها، وترتبط السلالة الجديدة بـ5% فحسب من الحالات الحديثة في يوركشاير، وبشكل عام، إرتفع معدل الإصابة في جميع أنحاء دولة بريطانيا بأكثر من 50% بين 29 نوفمبر و13 ديسمبر، مدفوعاً إلى حد ما بالمتغيرات الجديدة شديدة العدوى.

من جانبه، أوضح جوناثان ستوي، وهو عالم فيروسات في معهد فرانسيس كريك في العاصمة لندن، أن التحولات تنشأ عادة في الفيروسيات "نتيجة أخطاء في نسخ المادة الوراثية الفيروسية"، وأضاف أن هذا يؤدي إلى تغيرات طفيفة في بروتينات الفيروس، مثل تلك التي تحدث في نتوءات الفيروس.

ويساعد أيضاً إنتقال الفيروس كوفيد كورونا بين الكائنات المختلفة في أحداث تغيرات في الترميز الجيني للفيروس، وهو تطور رأيناه بالفعل يحدث في  Sars-Cov-2 بعد أن انتقل إلى حيوان آلمنك، ثم عاد منه إلى البشر في دولة الدنمارك.

وقالت ويندي باركلي، رئيسة قسم الأمراض المعدية في إمبريال كوليدج العاصمة لندن، إن "التحولات الجينية متوقعة أثناء تكاثر الفيروس"، وأوضحت أنه "لوحظ بالفعل وجود تغيرات في بروتين الأشواك الخاص ببعض الأنواع لأنه يجري تعقب الفيروس بشكل مكثف هنا في المملكة المتحدة وحول العالم".

وقال جون إدموندز، الأستاذ في مركز النموذجية الرياضية للأمراض المعدية في كلية لندن للصحة والطب الإستوائي "يبدو أن هذا الفيروس مُعد أكثر بكثير من السلالات السابقة، وهذا يعني أنه من أجل السيطرة عليه، سيتعين علينا فرض مزيد من الإجراءات التقييدية".

دعت الصحة العالمية الدول الأوروبية إلى تكثيف الإجراءات ضد كورونا لمواجهة السلالة الجديدة للفيروس المنتشرة في بريطانيا.

وقالت المتحدثة باسم المنظمة: في أوروبا حيث يكون انتقال العدوى مكثفا وواسع الانتشار تحتاج الدول إلى مضاعفة أساليب السيطرة والوقاية.

وقررت عدد من الدول الأوروبية تعليق الرحلات الجوية من بريطانيا بعد اكتشاف السلالة الجديدة، ووفقا للصحة العالمية؛ أبلغ عن تسع حالات إصابة بالسلالة الجديدة خارج بريطانيا في الدنمارك، بالإضافة إلى حالة واحدة في هولندا، وحالة أخرى في أستراليا.

أشارت منظمة الصحة العالمية إلى أن العلامات الأولية تشير إلى أن سلالة فيروس كورونا الجديدة قد تكون قادرة على الإنتشار بسهولة أكبر بين الأشخاص، وقالت أنه ليس لديها دليل يشير إلى أي تغيير في شدة المرض، لكن هذا أيضا قيد التحقيق.

A new strain of Corona virus appears in Britain

The British government announced that a new strain of the Coronavirus that was newly discovered may be 70% more transmissible than the original pathogen, forcing the government to impose a new series of restrictions in an attempt to stop the spread of the virus. What do you know about the new strain of this virus?

This type of virus spreads more easily between people as a result of a series of genetic mutations that have been identified in the genetic coding for the disease, however, it is not believed to increase the severity of infection with the Coronavirus or the death rate.

In this regard, Sir Patrick Vallance, chief scientific adviser to the government, said that the analysis showed that the new strain contains 23 different genetic mutations, many of which are related to the so-called spike protein, which is the part that makes the virus, which is Corona, related to body cells Human.

The importance of these transformations lies in the fact that most of the vaccines that are being developed target these thorns, and if the spines of the virus and Rona change to a degree that is difficult to recognize, the vaccination will not be able to cause the necessary immune response in people.

Does this mean that the vaccine will be ineffective? The answer, fortunately, is no. And you must know the proteins that cover the shell of the virus, major genetic mutations to make vaccines ineffective, something that does not seem to have happened at this stage. However, the analysis is still ongoing.

During his testimony last Saturday, Sir Patrick Vallance said, "The practical assumption we took from all scientists indicates that the response to the vaccine must be sufficient for this virus," and he added, "We need to remain vigilant about this," which is the Coronavirus, The new breed.

For his part, Daniel Altman, Professor of Immunology at Imperial College at the University of London, said, "The immune response caused by coronavirus vaccines will not change due to genetic changes, so the vaccines will remain effective."

So far, it appears that the new form is concentrated in the south of the country of England and its surroundings, and the new strain is associated with only 5% of recent cases in Yorkshire, and in general, the infection rate throughout the country of Britain increased by more than 50% between November 29 and December 13, driven by Limit new, highly contagious variants.

For his part, Jonathan Stewie, a virologist at the Francis Crick Institute in London, explained that mutations usually arise in viruses "as a result of errors in copying the viral genetic material," adding that this leads to slight changes in the virus's proteins, such as those that occur. In the outcrops of the virus.

The transmission of the Coronavirus between different organisms also helps in causing changes in the genetic coding of the virus, a development that we have already seen happen in Sars-Cov-2 after it moved to a German animal, and then returned from it to humans in the state of Denmark.

Genetic mutations are expected during the reproduction of the virus," said Wendy Barclay, head of the infectious diseases department at Imperial College London, and explained that "changes have already been observed in the spiny protein of some species because the virus is being tracked intensively here in the United Kingdom and around the world." ".

This virus appears to be much more infectious than previous strains, and this means that in order to control it, we will have to impose more restrictive measures," said John Edmonds, a professor at the Sports Model Center for Infectious Diseases at the London School of Hygiene and Tropical Medicine.

The World Health Organization has called on European countries to intensify measures against Corona to confront the new strain of the virus spreading in Britain.

A WHO spokeswoman said: In Europe, where the transmission is intense and widespread, countries need to double the methods of control and prevention.

A number of European countries decided to suspend flights from Britain after the discovery of the new strain, and according to global health; Nine cases of the new strain have been reported outside Britain in Denmark, in addition to one in the Netherlands, and another in Australia.

The World Health Organization indicated that the initial signs indicate that the new Corona virus strain may be able to spread more easily between people, and said that it does not have evidence indicating any change in the severity of the disease, but this is also under investigation.

Post a Comment