Ticker

6/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Responsive Advertisement

Live on Mars العيش في المريخ

 

العيش في المريخ Live on Mars

 وكالة الفضاء الأمريكية ( ناسا )

أعلنت وكالة الفضاء أن أول الأشخاص الذين سيتجهون إلى المريخ في حلول عام 2030، قد يحتاجون إلى تعديل وراثي من أجل العيش على سطح كوكب المريخ. ومن المقرر أن تبدأ وكالة الفضاء ”ناسا“ أول بعثات مأهولة إلى كوكب المريخ في عام 2030، وستحتاج إلى إيجاد طريقة إلى حماية رواد الفضاء من المستويات العالية من الإشعاع وتأثيرات تأكل العظام.

 وكوكب الأرض حسب بعض أراء العلماء محدود من الموارد التي ستنفد في النهاية. هذا هو السبب الذي دفع الكثيرين من العلماء والحكام والدول للإتجاه نحو إنشاء تقنيات بديلة أكثر إستدامة، مثل الإعتماد على الطاقة الشمسية أو الطاقة الحركية أو الطاقة الكهربائية، ومع ذلك، مع الممكن أن نحتاج يومًا ما إلى البحث عن العيش على كوكب مختلف تمامًا عن كوكب الأرض.

إليون ماسك

حتى الآن، يبدو أن كوكب المريخ هو الخيار المفضل، ويبدو أن هذا المستقبل قد يكون قريبًا، على الأقل إذا حقق Elon Musk ما يهدف إليه, وفقًا له، فقد كشف  ExploreMars.org عن خططه إرسال الأشخاص إلى كوكب المريخ  مع حلول عام 2024، قبل خططه إلى بناء مدينة مكتفية ذاتيًا مع حلول العام 2050.

Elon Musk لم يتصنع في تصريحاته أثناء وصف خططه، فقد أشار إلى أن هذه المهمة ستكون صعبة وخطيرة للغاية، ولكن هناك فرصة جيدة لأن للقيام بهذه المهمة. ومع ذلك، نفترض أنه يتعين علينا جميعًا أن نبدأ من مكان ما. من خلال شركة SpaceX، ويتصور Elon Musk بناء ما يصل إلى 1000 مركبة فضائية والتي يعتقد أنها ستستغرق حوالي تسع سنوات لنقل مليون شخص إلى كوكب المريخ.


العيش في المريخ Live on Mars

العالم المصري فاروق الباز

يقول الباز: “الحياة على كوكب المريخ أسهل بكثير من القمر”، حسب الباز الذي فسر ذلك “أن كميات الثلج الكبيرة على كوكب بالمريخ، والغلاف الجوي، قد تمنح رخصة للبشر في العيش هناك ولكن ليس في العقد الحالي بل المستقبل البعيد”.

ويراهن الباز دوما في حديثة على أهمية الإستثمار بالطاقات الشبابية، والتي يعتبرها مفتاح الإرتقاء الحضاري بالشعوب العربية أو الشعوب الغربية، ومن لم يتمكن من الشباب أن يلاقي دعما في بلده عليه “أن لا يستسلم، ولا يقف عن جمع العلم والمعرفة والإنتاج المعرفي حتى يجد الفرصة المناسبة لتحقيق أحلامه”.

وأكد عدد من العلماء والخبراء التابعين لوكالة الفضاء “ناسا” وجود “حضارة ذكية” تختبئ في أنفاق أو كهوف داخل كوكب المريخ، بسبب طبيعة الهواء والطقس المحيط بالكوكب. ويعتقد الخبراء أن هذه “الحياة الذكية” التي تعيش على كوكب المريخ، إتخذت من الأنفاق والكهوف التي شكلتها طبيعة المريخ البركانية قديما, وهذه دراسة من قبل العلماء.


العيش في المريخ Live on Mars

المباني في كوكب المريخ

كشف بعض العلماء من جامعة سنغافورة للتكنولوجيا والتصميم أن المباني على سطح المريخ يمكن أن تكون مصنوعة من مادة موجودة  في قشور الأسماك والفطريات تسمى الكيتين، وهو واحد من أكثر البوليمرات العضوية إنتشارًا على وجه الأرض، وعند مزجه مع تربة كوكب المريخ، يمكن أن يصنع منها مادة قوية بما يكفي لبناء الأدوات والملاجئ على هذا الكوكب.

ويمكن الحصول على البوليمر العضوي على كوكب المريخ من التحويل الحيوي للنفايات العضوية بواسطة الحشرات أو الفطريات. كما أنه في الإختبارات الأولية للمادة.

حلم العيش في المريخ

لقد أوجد الله سبحانه وتعالى كوكب الأرض للحياة والعيش لكل الكائنات والحيوانات والبشر, وهذه قد تكون حكمة من خلق السموات والأرض, ولكن العلم والمعرفة والبحث والدراسة قد يكون هناك حياة على سطح كوكب المريخ ولقد تبقى حلم من قبل البشر في التحدي نحو الحقيقة وإكتشاف هذه المجرة الكون.


العيش في المريخ Live on Mars

US space agency (NASA)

The space agency has announced that the first people who will be heading to Mars in 2030 may need genetic modification in order to live on Mars. NASA will start its first manned missions to Mars in 2030, and it will need to find a way to protect astronauts from the high levels of radiation and the effects of osteoporosis.

 And planet Earth, according to some scientists' opinions, is limited in resources that will eventually run out. This is the reason that prompted many scientists, rulers, and countries to move towards creating alternative, more sustainable technologies, such as relying on solar energy, kinetic energy or electrical energy, however, with the possibility that we might someday need to search for living on a planet completely different from Earth.

Eleon Mask

So far, Mars appears to be the preferred option, and it seems that this future may be near, at least if Elon Musk achieves his goal. According to him, ExploreMars.org has revealed plans to send people to Mars by 2024, before His plans are to build a self-sufficient city by 2050.

Elon Musk did not pretend while describing his plans, he indicated that this task would be very difficult and dangerous, but there is a good chance that he will do the job. However, we assume that we all have to start somewhere. Through SpaceX, Elon Musk envisions building up to 1,000 spacecraft that he believes will take about nine years to transport a million people to Mars.


العيش في المريخ Live on Mars

The Egyptian scientist Farouk El-Baz

Al-Baz says: "Life on Mars is much easier than the moon," according to Al-Baz, who explained that "the large amounts of snow on a planet in Mars, and the atmosphere, may give humans a license to live there, but not in the current decade but in the distant future."

Al-Baz always wages in Haditha on the importance of investing in youth energies, which he considers the key to civilized advancement in the Arab or Western peoples, and whoever young people cannot find support in his country must “not give up, nor stop collecting knowledge, knowledge and knowledge production until he finds the appropriate opportunity. To fulfill his dreams.

A number of NASA scientists and experts confirmed the existence of a "smart civilization" hiding in tunnels or caves inside Mars, due to the nature of the air and the weather surrounding the planet. Experts believe that this "smart life" that lives on Mars, was taken from tunnels and caves formed by the volcanic nature of Mars in the past, and this is a study by scientists.


العيش في المريخ Live on Mars

Buildings on Mars

Some scientists from the Singapore University of Technology and Design revealed that buildings on Mars could be made of a substance found in fish scales and fungi called chitin, which is one of the most widespread organic polymers on Earth, and when mixed with the soil of Mars, it can be made of Powerful enough to build tools and shelters on this planet.

The organic polymer can be obtained on Mars from the biotransformation of organic waste by insects or fungi. It is also in the initial tests of the material.

Dream of living on Mars

God Almighty has created the planet Earth to live and live for all beings, animals and human beings, and this may be the wisdom of creating the heavens and the earth, but science, knowledge, research and study may exist on the surface of Mars, and a dream has remained by humans in the challenge towards the truth and the discovery of this galaxy the universe.

Post a Comment

0 Comments